کد خبر: ۸۱۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
تعداد بازدید: ۵۸۵
اقدام ظریف در مورد طرح پیشنهاد امضای معاهده عدم تجاوز بین ایران و دیگر دولت‌های خلیج فارس، گام مثبتی بود که حکایت از همراهی ایران با تلاش‌هایی در جهت کاهش تنش‌ها داشت. اما ایران، همانطور که وزیر خارجه آن تصریح کرد، منتظر اقدامات عملی آمریکا و نیت‌های جدی آن است.
۶ هدف ترامپ از پیشنهاد مذاکره به ایران / حالا تهران می‌تواند برگ برنده‌های خود را رو کند / کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا، از پیشنهاد ظریف به کشور‌های عربی آغاز شد / آیا نخست وزیر ژاپن در سفر به تهران حامل پیام کاهش تحریم‌ها خواهد بود؟حسن فحص در القدس العربی، روزنامه عرب زبان چاپ لندن نوشت: اقدام ظریف در مورد طرح پیشنهاد امضای معاهده عدم تجاوز بین ایران و دیگر دولت‌های خلیج فارس، گام مثبتی بود که حکایت از همراهی ایران با تلاش‌هایی در جهت کاهش تنش‌ها و گشودن باب مذاکره داشت. اما ایران، همانطور که وزیر خارجه آن تصریح کرد، منتظر اقدامات عملی آمریکا و نیت‌های جدی آن است.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، در مطلب القدس العربی آمده است: اظهارات و صحبت‌های اخیر ترامپ در مورد ایران حکایت از آن دارد که وی به دنبال امضای توافقی با همتای ایرانی خود، حسن روحانی است و برای تحقق این موارد تلاش می‌کند:

1- توافق تازه‌ای در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران که شامل توسعه عملیات بازرسی ناگهانی موسسات نظامی این کشور می‌شود.

2- تفاهم بر سر نفوذ منطقه‌ای ایران و محدود کردن سطح تهدیدی که این نفوذ متوجه کشور‌های هم پیمان آمریکا و بویژه دولت‌های عربی در منطقه می‌کند.

3- وضع چارچوبی برای کنترل برنامه‌های موشکی ایران که علت اصلی نگرانی واشنگتن، اسرائیل و هم پیمانان آن است.

4- عدم کارشکنی در مسیر سیاسی و اقتصادی عملیات صلح در خاورمیانه، موسوم به معامله قرن.

5- وضع یک ابزار اقتصادی و قانونی که گشودن باب سرمایه گذاری آمریکا در طرح‌های اقتصادی ایرانی را تضمین کند.

6- گشودن باب مذاکره سیاسی بین دو کشور که منجر به بازگشت روابط میان آن‌ها می‌شود.

مسئولان ایرانی پس از دریافت اسم رمز از سوی دولت آمریکا در مورد آینده نظام و اینکه واشنگتن به دنبال تغییر نظام ایرانی نبوده و آماده است با سران فعلی در این نظام مذاکره کند، می‌توانند برگ برنده هایی را در میز مذاکره رو کنند؛ مذاکره‌ای که این بار متمرکز بین همین دو طرف است و طرف سومی در آن حضور ندارد.

در مقابل، می‌توان گفت: اقدام ظریف در مورد طرح پیشنهاد امضای معاهده عدم تجاوز بین ایران و دیگر دولت‌های خلیج فارس، گام مثبتی بود که حکایت از همراهی ایران با تلاش‌هایی در جهت کاهش تنش‌ها و گشودن باب مذاکره داشت. اما ایران، همانطور که وزیر خارجه آن تصریح کرد، منتظر اقدامات عملی آمریکا و نیت‌های جدی آن است.

در صورتی که تهران در مورد طرح تمام پرونده‌های استراتژیک خود سر میز مذاکره با واشنگتن اظهار امادگی کند، قطعا مانند گذشته اجازه نمی‌دهد دیگر طرف‌ها نیز در جریان این مذاکرات باشند، بویژه دولت‌های عربی خلیج فارس. از این رو، در یک اقدام فوری، از معاهده عدم تجاوز صحبت کرد تا به معنای آرام کردن دولت‌های عربی باشد که می‌خواهند در توافق جدید نیز شریک باشند.

به این شکل، تهران به دنبال ایفای یک نقش اصلی و پیشتاز در منطقه است که این معاهده می‌تواند باعث ایجاد آن شود. در حالی که ایران تلاش می‌کند مذاکره و نتایج آن را منحصر به رابطه با واشنگتن کرده و به توافقی دو جانبه با ان دست یابد، هر توافق تازه‌ای بین تهران و واشنگتن، این بار ثبات و استمرار بیشتری خواهد داشت.

می‌توان گفت: در نقشه راهی که ایران برای خود ترسیم کرده است، معاهده عدم تجاوزی که مسئولان ایرانی از آن سخن می‌گویند، بدین معناست که ایران تحرکات و اقدامات نظامی که گروه‌های مقاومت نزدیک به آن انجام می‌دهند را محدود خواهد کرد.

در این میان، آیا نخست وزیر ژاپن بسته ای از طرف آمریکا خواهد بود که اجازه تخفیف و کاهش تحریم ها علیه ایران را می‌دهد؟ یا اینکه ترامپ تلاش می‌کند مسیر سیاسی را از مسیر تحریم‌ها جدا کرده و بار دیگر راهی که به پایین آمدن از درخت مقابله با ایران منتهی می‌شود را سد کند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
0
0
درپاسخ به حسن روحانی
درپاسخ به طریف
درپاسخ به عراقچی
درپاسخ به حامیان اصلی تروریست ها درسوریه
کشف سلاح های ساخت اسرائیل و آمریکا برجامانده از تروریست ها در سوریه
کشف سلاح های ساخت اسرائیل و آمریکا برجامانده از تروریست ها در سوریه
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 09:08

در ادامه پاکسازی تعدادی از روستاها و مناطق آزاد شده از لوث تروریستها در سوریه، مقادیر زیادی سلاح و مهمات به جا مانده از تروریست ها که ساخت رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند، کشف و ضبط شد.


منابع سوری اعلام کردند: در ادامه پاکسازی تعدادی از روستاها و مناطقی که از لوث تروریسم آزاد شده است، مقادیر زیادی سلاح و مهمات به جا مانده از تروریست‌ها که برخی از آنها از جمله موشک‌های تاو ساخت آمریکا هستند، در جنوب سوریه کشف و ضبط گردید.

یک منبع سوری گزارش داد: تجهیزات ضبط شده شامل صدها هزار گلوله تفنگ‌های اتوماتیک بود که ساخت رژیم صهیونیستی است و هم چنین تیربارهایی با کالیبر با ۷/۱۲ و۵/۱۴ و۲۳ میلی متر به اضافه تعدادی موشک ضد خودروهای زرهی از نوع مالوتکا و میتس و فاگوت و تاو آمریکایی و بمب‌های متنوع که نشان دهنده حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی در منطقه جنوبی و نظارت اداره اطلاعات این کشور بر آن است.

این منبع همچنین به یک هواپیمای بدون سرنشین هدایت شده توسط ماهواره اشاره کرد که قادر به حمل ۲۰ کیلوگرم مواد منفجره است.

هم چنین این منبع اعلام کرد که حضور چنین پروازی در مقیاس بزرگ در این دوره‌های اخیر نشان دهنده حمایت نامحدود طرفداران گروه‌های تروریستی از آنها است.

سوری‌ها در خلال تکمیل عملیات پاک سازی روستاها و مناطق آزادشده در ۲۱ می، بقایای مهمات و اسلحه‌هایی را یافتند که برخی ساخت آمریکا و برخی متعلق به ترکیه بود. این بقایا در حومه‌های دمشق و درعا بود، همچنین اشیا باستانی کشف شد که تروریست‌ها قصد قاچاق آنها را در قلعه مضیق در حومه شمالی حماه داشتند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
سناتور ایالت ویرجینیا: ما آمریکایی‌ها از داعش و القاعده حمایت کرده‌ایم
«ریچارد بلک»، سناتور ایالتی ویرجینیا ضمن اذعان به حمایت واشنگتن از تروریست‌های تکفیری‌تصریح می‌کند ایرانی‌ها در نبرد با گروه‌هایی چون داعش و القاعده خون داده‌اند.

تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶



برخی کارشناسان و چهره‌های سیاسی آمریکا بارها به حمایت واشنگتن از تروریست‌های تکفیری‌ها در غرب آسیا اعتراف کرده‌اند. این در حالی است که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا کمتر روزی است ایران را حامی تروریسم خطاب نکند. در همین رابطه «ریچارد بلک»، سناتور ایالتی ایالت ویرجینیا اظهارات قابل تاملی دارد. او می‌گوید، طرح افزایش 1500 نفری نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا، تنها به بی‌ثباتی منطقه منجر خواهد شد. وی که با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت‌و‌گو می‌کرد در ادامه می‌گوید:«هر زمانی که ما نیروهایمان در خاورمیانه افزایش بدهیم، نتیجه منفی دارد و هرگز منجر به نتیجه مثبت نمی‌شود. ما نیرو می‌فرستیم تا از نیروهایمان در برابر حمله حفاظت کنند، چرا آنها را از منطقه خارج نمی‌کنیم تا به آنها حمله نشود؟ در این صورت لازم نیست نگران حمله به آنها باشیم.»
«بلک» سپس ضمن انتقاد از خواسته‌های دوازده‌گانه دولت آمریکا از ایران تصریح می‌کند:«آنها از ایران می‌خواهند تا نیروهای خود را از سوریه خارج کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، آنگاه سوریه که به‌طور قابل توجهی به ایران اتکا دارد به‌طور جدی تحت تهدید القاعده قرار می‌گیرد. اگر ایران حمایت خود را از سوریه قطع کند، این امر بار دیگر باعث خواهد شد که سوریه صحنه حضور جهادی‌هایی (تروریست‌هایی) شود که قول داده‌اند سر تمام مسیحی‌ها را ببرند و زنان مسیحی را به بردگی بگیرند و نشان داده‌اند که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند.» این سناتور ایالتی آمریکا با اذعان به اینکه «آمریکا به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از داعش و القاعده حمایت کرده» می‌افزاید: «ایرانی‌ها برای نبرد با داعش و القاعده خون داده‌اند. این ایده که ایران به سران القاعده پناه می‌دهد مرموز است. ما چگونه می‌توانیم چنین ادعایی را مطرح کنیم حال آنکه ایرانی‌ها در میدان نبرد با القاعده می‌جنگند. این باور که ایران به طریقی در حال کمک به القاعده است، عجیب و غریب است...آمریکا برای القاعده در استان ادلب سوریه پوشش دیپلماتیک فراهم می‌کند. سلاح‌های آمریکایی به دست القاعده می‌رسند، ما آنها را به دیگر گروه‌ها می‌دهیم و آنها سلاح‌ها را به القاعده می‌فروشند». «بلک» در بخش دیگری از مصاحبه با اسپوتنیک تاکید می‌کند که ایران اجازه بازرسی همه سایت‌های خود را نخواهد داد چرا که: «ایرانی‌ها هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرند. این به معنای دعوت از جاسوسان برای دست‌یابی به جزئیات اطلاعات مکان‌های نظامی است.»
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
در دوران جنگ تحمیلی آلمانی‌ها با دادن سلاح شیمیایی به صدام بسیاری از مردم کشورمان را به شهادت رساندند. در جنگ اقتصادی امروز هم آلمانی‌ها از سوخت‌رسانی به هواپیمایی کشورمان ممانعت می‌کنند. ما 40 سال است در جنگ با مجموعه‌ای از کشورهای عضو جبهه استکبار هستیم و جنگ تمام نشده است.


وزیر امورخارجه آلمان به ایران می آید
وزیر امور خارجه آلمان هفته آینده به تهران سفر می کند.

تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت؛ هایکو ماس وزیر امور خارجه این کشور در چارچوب سفر دوره ای به چند کشور منطقه خاورمیانه، هفته آینده به تهران نیز سفر می کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ماس در چارچوب سفر دوره ای سه روزه به خاورمیانه که با پایان تعطیلات عید سعید فطر آغاز می شود،، از اردن، امارات متحده عربی و ایران دیدن خواهد کرد.

«ماریا آدبار» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با بیان این مطلب، این سفر را در راستای تلاش برلین برای جلوگیری از گسترش تسلیحات کشتار جمعی در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

به گفته خانم آدبار این سفر در هماهنگی با مقامات فرانسه و انگلیس که از امضا کنندگان توافق هسته ای ایران (برجام) هستند، صورت می گیرد.

آدبار افزود: ماس همچنین پیش از این سفر با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و دیپلمات های ارشد این کشور رایزنی کرده است.

قرار است شیزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه برای دیداری سه روزه و ملاقات با سران کشورمان، وارد تهران شود.


در دوران جنگ تحمیلی آلمانی‌ها با دادن سلاح شیمیایی به صدام بسیاری از مردم کشورمان را به شهادت رساندند. در جنگ اقتصادی امروز هم آلمانی‌ها از سوخت‌رسانی به هواپیمایی کشورمان ممانعت می‌کنند. ما 40 سال است در جنگ با مجموعه‌ای از کشورهای عضو جبهه استکبار هستیم و جنگ تمام نشده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: