کد خبر: ۸۱۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید: ۵۰۹
در پی ترور امام جمعه کازرون در شب قدر، آیت‌الله مکارم‌شیرازی، مرجع تقلید و آیت‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در فارس با صدور پیامی به این خبر واکنش نشان دادند.
واکنش‌ها به ترور امام جمعه کازرون
به گزارش خبرداغ ، در متن پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی آمده است: «آن فقید سعید در ملاقاتی که با این‌جانب داشت می‌گفت: منطقه ناآرام است و مسئولین هم توجهی ندارند. امیدواریم هر چه زودتر این حادثه غم‌انگیز ریشه‌یابی شود و مجرمان به سزای اعمالشان برسند تا کسی به خود اجازه ندهد به آسانی یک امام جمعه معروف را این‌چنین به قتل برساند. این عالم فرزانه از ائمه جمعه فعال و حامی حوزه علمیه در منطقه کازرون بود. اهالی محترم کازرون که مردمی شریف و دیندارند و همچنین مسئولین محلی مراقب باشند، آرامش را حفظ کنند تا خدای نکرده این حادثه منشأ حوادث ناگوار دیگری نشود. حقیر این حادثه دردناک را به تمام اهالی محترم کازرون و ائمه جمعه استان فارس به‌خصوص به علمای اعلام و به‌ویژه به خاندان محترم آن فقید سعید صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم؛ علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر برای خانواده او را از درگاه خداوند متعال خواهانم».

همچنین آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، هم پیامی به همین مناسبت صادر کرد. در این پیام آمده است: «فقدان این مجاهد فی سبیل الله که بیش از دو دهه سمت امامت جمعه شهرستان کازرون را به‌عهده داشته و خدمات شایان توجهی به حوزه علمیه و اهالی محترم آن دیار مبذول داشته‌اند را به حضرت، ولی الله الاعظم روحی له الفدا، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، علما اعلام و اهالی محترم شهرستان کازرون و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با اولیا الله و صالحین را برای این مبارز فقید و صبر و اجر برای سایر بازماندگان مسئلت می‌نمایم».

همچنین شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اقدام وحشیانه و زبونانه در به‌شهادت‌رساندن امام جمعه فاضل، مردمی و انقلابی شهرستان کازرون را محکوم کرد.

در اطلاعیه این شورا آمده است: «جناب حجة‌الاسلام‌والمسلمین محمد خرسند (رضوان الله تعالی علیه) که افتخار سه نوبت مجروحیت در دوران دفاع مقدس را در کارنامه‌ی خدمات مشعشع خود به این مرز و بوم ثبت کرده و مدال جانبازی بر گردن آویخته بود، بیش از یک دهه، بی‌تکلف و بی‌ادعا در سنگر امامت جمعه شهرستان به جهاد فرهنگی پرداخت و به شایستگی، مقدرات الهی را در شب قدر به جبران یک عمر خدمات صادقانه به مردم، با فیض شهادت دریافت کرد».

به گفته مسئول حسابداری و امور مالی ستاد نماز جمعه کازرون، حاج آقا خرسند شب در مراسم احیا در ستاد نماز جمعه حضور داشته و پس از مراسم به منزل می‌رود. وقتی زنگ منزل را می‌زند، یک موتورسوار که لباس تعزیه بر تن داشته و اتفاقا آشنا بوده و نامش حمید درخشنده است به آن مرحوم می‌گوید حاج آقا یک عکس با هم بگیریم و ایشان هم قبول می‌کند. همان زمان یک چاقو به پهلو، سینه و پای ایشان می‌زند و به سرعت دور می‌شود.

او درباره هویت ضارب و مرتبط‌بودن این قتل با اعتراضات مربوط به تقسیمات کشوری در کازرون نیز گفت: «ضارب عکاس بود، او بار‌ها در محله‌هایی اطراف دفتر امام جمعه و حوزه علمیه عکاسی می‌کرده است. حتی همسایه‌های حوزه علمیه نقل می‌کردند که او تحت تأثیر شبکه‌های اجتماعی دائما به روحانیت بد و بیراه می‌گفت و اعلام می‌کرد آن‌ها فاسد هستند و باید آن‌ها را کشت. منتها کسی حرف‌های او را باور نمی‌کرد. یک بار هم به میدان شهر آمده و به امام جمعه زنگ زده بود که بیایید و برای مردم صحبت کنید که ایشان می‌گوید من گرفتارم و نمی‌توانم بیایم که منتفی می‌شود. نهایتا بار دیگر تلاش کرده و متأسفانه این بار باعث قتل امام جمعه شد. یعنی قتل حاج آقا خرسند کاملا برنامه‌ریزی‌شده بوده و احتمال دارد که یک شبکه و باند داشته باشند».

منبع: روزنامه شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: