کد خبر: ۸۱۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۸۱۰
رئیس کمیته نظارت و بازرسی صیانت از لیگ فوتبال مدعی شده یک بازیکن تیم ملی در بازی برابر ژاپن در جام ملت‌ها، ترامادول و متادون مصرف کرده است.

بازیکنانی که به جای ورزش کردن قلیان و سیگار می‌کِشندگویا فوتبال ایران قرار نیست روی آرامش به خود ببیند. این رشته ورزشی پرطرفدار هر روز درگیر یک حاشیه می‌شود و زمانی که می‌خواهد نفسی تازه کند، درگیر حاشیه دیگری می‌شود. شاید فوتبال ایران گرفتار یک نفرین ابدی است. استفاده بازیکنان از مواد مخدر، متادون، ترامادول، قلیان و سیگار جدیدترین حاشیه این روزهای فوتبال ایران است.

 

رئیس کمیته نظارت و بازرسی صیانت از لیگ فوتبال مدعی شده یک بازیکن تیم ملی در بازی برابر ژاپن در جام ملت‌ها ترامادول و متادون مصرف کرده است.

 

محمد علیپور در این‌باره گفت: «در بازی ایران و ژاپن بازیکن می‌خواهد اقدام کند، اما نمی‌تواند رابطه‌ای بین عصب و عضله برقرار کند، چرا که استفاده از این ماده باعث جلوگیری از این اتفاق می‌شود.»

 

بدون تردید صحبت‌های علیپور اتهامی بزرگ علیه بازیکنان تیم ملی است. اتهامی که می‌تواند فوتبال ایران را درگیر یک بحران تازه کند. البته برخی از بازیکنان تیم ملی بعد از شنیدن این صحبت‌ها آن را تکذیب کردند. یکی از بازیکنان تیم ملی به صحبت‌های علیپور واکنش نشان داد و گفت: «پس از هر بازی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دو بازیکن تست دوپینگ داده‌اند و من هم در همان بازی با ژاپن و مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی تست دوپینگ دادم. ترامادول از موارد دوپینگ محسوب می‌شود و اگر این ادعا صحت داشت، قطعاً در تست‌ها مشخص می‌شد. اصلاً در شأن بازیکن تیم ملی نیست که بخواهد چنین موادی را مصرف کند.»

 

شرایط پیچیده فوتبال ایران

 

کارشناسان کمیته ضددوپینگ تلاش می‌کنند در همه تورنمنت‌ها به‌ دقت شرایط فیزیکی بازیکنان را تحت نظر بگیرند و از بروز تخلف جلوگیری کنند. مربیان و مدیران تیم ملی هم بی‌شک شرایط مناسب را در اردوها فراهم می‌کنند تا هیچ‌گونه تخلفی صورت نگیرد. اما باید گفت وضعیت فوتبال ایران کمی پیچیده است. میزان استفاده بازیکنان از قلیان و سیگار در خارج از زمان تمرین بالا رفته و نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد. زمانی که فرهاد مجیدی به‌ عنوان جانشین شفر هدایت استقلال را بر عهده گرفت، بازیکنان قلیانی استقلال را تهدید کردند. ماجرا از آنجا آغاز شد که قبل از خروج شفر از استقلال یکی از اعضای سابق هیات‌مدیره لیستی از بازیکنان قلیانی به او داد که شفر هم از دیدن آن تعجب کرد. بعد از شکست استقلال مقابل الدحیل بار دیگر این بحث در فضای مجازی مطرح شد که یکی از عوامل کم‌آوردن بعضی بازیکنان در زمین قلیان‌کشی آنهاست.

 

قلیان کشیدن محسن مسلمان

 

محسن مسلمان تازه به پرسپولیس آمده بود. او در ابتدای حضور دوباره‌اش در پرسپولیس نیمکت‌نشین بود. همین موضوع باعث شد سوژه اصلی خبرنگاران باشد. عکسی‌هایی از مسلمان در تمرین پرسپولیس بیرون آمد که چشم‌هایش حالتی نامتعارف داشت. همین موضوع سوژه‌ای شد برای حمله هواداران فوتبال به محسن مسلمان؛ بعد از آن هم فیلم قلیان کشیدن این بازیکن در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. اتفاقی که باعث شد مهندس سرخ‌ها وارد حاشیه شود و روی عملکردش در پرسپولیس هم تاثیر بگذارد.

 

با بهترین بازیکن استقلال تریاک کشیدم!

 

طی روزهای قبل هم یکی از بازیکنان پیشکسوت استقلال در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بعد از پیوستن به استقلال با یکی از بازیکنان تیم مواد مخدر مصرف کرده است. ناصر عباسی، بازیکن پیشین استقلال، در یک مصاحبه ویدئویی اعلام کرد: «وقتی به استقلال آمدم با بهترین بازیکن تیم تا شش صبح تریاک کشیدیم و با همان حال به بازی رفتیم.» حرف‌های ناصر عباسی بسیار شوکه‌کننده بود و نشان از آن داشت که مصرف مواد مخدر، سیگار و قلیان در فوتبال ایران ریشه‌ای طولانی دارد. هرچند باید گفت این موضوع را نمی‌شود به همه بازیکنان شاغل در فوتبال ایران تعمیم داد و تنها تعداد معدودی از بازیکنان درگیر این موضوع هستند؛ اما همین مقدار هم نمی‌تواند نشانه خوبی برای ورزش ایران باشد. شاید باید هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای این معضل بزرگ فوتبال ایران اندیشید.

منبع: اعتماد آنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: