کد خبر: ۸۱۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
تعداد بازدید: ۲۱۸
حسین الله کرم گفت: ترساندن مردم از جنگ و حمله احتمالی آمریکا کمک می کند تا «کاسبان ترس» در مقابل جنگ هزینه مقاومت را بیشتر و هزینه مذاکره را کمتر نشان دهند. به تعبیری می توان گفت «کاسبان ترس» همان «کاسبان سابق جنگ» هستند.
الله‌کرم: کاسبان ترس همان کاسبان جنگ هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از نامه نیوز: روزگاری که دولت در حال گفتگو با 5+1 برای تدوین برجام بود، موافقان مذاکره، مخالفان را کاسبان تحریم می خواندند اما این روزها کلیدواژه جدیدی گویا ابداع شده است. «کاسبان ترس» اصطلاحی است که حامیان مقاومت در نقد حامیان مذاکره به کار می برند.


حسین الله کرم درباره ماهیت «کاسبان ترس» گفت:

* برخی از گروه های سیاسی در کشور معتقدند عمده رأی آقای روحانی در دوگانه جنگ-صلح بود و معتقدند این بار هم این دوگانگی در حال طرح است. در واقع ترساندن مردم از جنگ و حمله احتمالی آمریکا کمک می کند تا «کاسبان ترس» در مقابل جنگ هزینه مقاومت را بیشتر و هزینه مذاکره را کمتر نشان دهند. به تعبیری می توان گفت «کاسبان ترس» همان «کاسبان سابق جنگ» هستند.

* اینکه می گویند کسی دنبال مذاکره نیست برای این است که ترامپ جایی را برای مذاکره باقی نگذاشت. به همین دلیل دولت تلاش می کند از طریق بالا بردن تنش به مذاکره برسد. در حال حاضر بخش های اصلی دولت به دنبال طرح «تشدید تنش» هستند تا بعد در چارچوب مذاکره بتوانند نفت بیشتری بفروشند و تحریم ها را کاهش دهند. برخی می گویند این مذاکره توئیتری است اما من معتقدم تئوری تشدید تنش با هدف رسیدن به مذاکره در دولت دنبال می شود.

* ببینید! من فکر نمی کنم در بین اصولگرایان به طور جدی و شاخص بتوانیم از گروه یا کسی به عنوان «کاسبان ترس» نام ببریم. البته جریان غربگرا سعی کرد از دل اصولگرایی، گروهی تحت عنوان اصولگرای معتدل به وجود بیاورد تا بتواند رأی آنها را به سمت آقای روحانی سوق دهد. در حال حاضر چنین وضعیتی در بین اصولگرایان وجود ندارد چراکه خودشان پیروز انتخابات آتی می دانند بنابراین نباید دست به چنین حرکت هایی بزنند، آنها فکر می کنند که سکوت شان مهمترین استراتژی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: