کد خبر: ۸۱۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
تعداد بازدید: ۲۸۷
رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت ملخ های صحرایی به کشاورزی، طبیعت و مراتع سیستان و بلوچستان بویژه مناطق چابهار و کنارک بیشتر از سیل و زلزله است.
نماینده مردم زابل: خسارت ملخ به کشاورزی سیستان و بلوچستان بیشتر از سیل استرئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت ملخ های صحرایی به کشاورزی، طبیعت و مراتع سیستان و بلوچستان بویژه مناطق چابهار و کنارک بیشتر از سیل و زلزله است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا ، احمد علی کیخا عصر شنبه در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چابهار اظهار داشت: نمی توان با دست خالی و بدون اعتبار با یک افت مخرب و ویران کننده کشاورزی مبارزه کرد.
وی افزود: هر کاری نیازمند اعتبار است و کمیسیون کشاورزی در مجلس علاوه بر پیگیری سایر مشکلات و وظایف محوله در ماههای اخیر به موضوع ملخ ورود کرده و از نزدیک مسائل و مشکلات و اقدامات انجام شده را رصد می کند.

نماینده مردم شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری های فراوان قرار است فردا 10 میلیارد تومان به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شود تا فعالیت ها در مبارزه با ملخ بهتر انجام شود.

وی بیان کرد: زیرساخت های مرز ریمدان برای صادرات و واردات کالا در حال پیگیری است و بزودی شاهد تحول در این منطقه خواهیم بود.

دکتر کیخا به ظرفیت های کشاورزی، اقتصادی و تجاری چابهار اشاره کرد و افزود: استقرار قرنطینه نباتی در مرز ریمدان می تواند بسیاری از مشکلات واردات و صادرات محصولات کشاورزی را مرتفع کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: