کد خبر: ۸۱۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
تعداد بازدید: ۳۲۸
مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو کشورمان که انتظار می‌رود ورود جدی‌تری به ماجرا داشته باشند و پاسخ شائبه ایجادشده را با قاطعیت بدهند، هنوز واکنش مناسبی نشان نداده‌اند.
به گزارش خبرداغ ، روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" ساعاتی قبل با ذوق زدگی به نقل از فدراسیون جهانی جودو مدعی شد که کمیته ملی المپیک ایران در یک "توافق تاریخی" طی نامه‌نگاری با آن‌ها تعهد داده است که ورزشکاران ایرانی در آینده از مسابقه دادن با رقبای اسرائیلی خودداری نکنند!

 

 

 

 

خبر فوق به فاصله اندکی در سایر منابع صهیونیستی و به‌دنبال آن در اغلب رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه بازنشر یافت و همگی از تجدید نظر ایران در سیاست‌های ضداسرائیلی ـ دستکم در حوزه ورزش ـ سخن گفتند.

 

این در حالی است که در نامه ارسالی کمیته ملی المپیک ایران به فدراسیون جهانی جودو اصلا چنین تعهدی به چشم نمی‌خورد و رؤسای کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو کشورمان فقط خطاب به رئیس فدراسیون جهانی اظهار داشته‌اند که ایران به منشور المپیک پایبند است و نژادپرستی را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

 

 

 

به‌نظر می‌رسد این نحوه اطلاع‌رسانی مخدوش و مغشوش، از سر بی‌دقتی و خطا نبوده و با هدف زمینه‌چینی جهت عادی‌سازی مناسبات با رژیم نژادپرست اسرائیل طراحی شده است.

شیوه‌ای معمول و تکراری که پیش‌تر نیز نمونه‌های زیادی برای آن به‌ویژه در جهان عرب و دولت‌های سازشکار سراغ داریم.

 

اما مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو کشورمان که انتظار می‌رود ورود جدی‌تری به ماجرا داشته باشند و پاسخ شائبه ایجادشده را با قاطعیت بدهند، هنوز واکنش مناسبی نشان نداده‌اند.

متأسفانه روی وب‌سایت‌های رسمی این دو نهاد نیز تا لحظه تنظیم این گزارش خبری نیست و اطلاع‌رسانی مناسبی صورت نگرفته است!

 

 جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: