کد خبر: ۸۱۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
تعداد بازدید: ۲۵۱
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اگر ارز رمزها خارج از چارچوب سیاست‌های مالی وارد چرخه مالی و پولی کشور شود ریال آسیب خواهد دید.
سردار جلالی: ارز رمزها به ریال آسیب خواهد زدبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر ، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در گردهمایی مدیران ارشد بنیاد تعاون و ردهای تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وقتی نظام پولی دیجیتال (cryptocurrency) که اکنون در حال ورود به کشور است، هنوز برای آن هیچ قانون و مقرراتی را نداریم، این موضوع باعث می‌شود که به کنترل و بهره بردای این فناوری‌ها فکر کنیم و در مقابل هیچ دانش و الزاماتی برای آن در نظر نگرفته باشیم.

بنده هشدار می‌دهم وقتی ارز رمزها وارد چرخه مالی و پولی کشور شود، ریال مشکل دار خواهد شد و بانک مرکزی عملاً بی فایده می‌شود و اثرات جدی خود را بر کشور می‌گذارد، به تعبیری می‌تواند اقتصاد کشور را دچار اختلال کند، البته اگر ما جلوگیری نکنیم و مقررات و دانش مختص به این موضوع را در اختیار نداشته باشیم.


این نشان می‌دهد که فناوری‌ها به صورت جهنده وارد کشور شده اند و برای مصون ماندن از پیامدهای منفی آن ناگریزیم که دانش این فناوری‌ها را کسب کنیم. با در نظر نگرفتن این موضوعات و غفلت از آنان دچار یک عقب ماندگی جدی در حوزه‌های دانشی در موضوع پدافند غیرعامل خواهیم شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: وقتی ما در موضوعات مختلف پدافند غیرعامل به دانشگاه‌های کشور مراجعه می‌کنم و از دانشجویان و مدیران مراکز دانشگاهی و آموزشی سوال می‌کنیم که به عنوان مثال در حوزه شهر هوشمند استادی وجود دارد که مقررات و الزامات پدافند غیرعاملی این فناوری را بتواند تدوین کند، با واکنش مثبت مواجه نمی‌شویم، این نشان می‌دهد که باید برای ایجاد آن به دنبال دانش برویم و پیگیری و دنبال کنیم.

لذا تحقیق و پژوهش در حوزه‌های فنی و مهندسی در پدافند غیرعامل یک نیاز جدی است. برخی از تهدیدات در لبه دانش قرار دارند، رویکرد سنتی در عملکرد پدافند غیرعامل دیگر کارساز نیست و بایستی رویکرد علمی و دانشی اتخاذ شود.

همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند بایستی رویکردهای ما دانش محور، پژوهش محور و علمی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: