کد خبر: ۸۱۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
تعداد بازدید: ۲۶۳
صادق زیباکلام در روزنامه آرمان نوشت: این هفته؛ هفته پرتب‌وتابی در رابطه با مسائل مختلف و تنش‌زدایی بود. در ابتدا آقای محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز در نیویورک موضوع بسیار حساس، اما از نظر سیاسی معنادار تبادل زندانیان را پیش کشید.
صادق زیباکلام : خواسته ۲۴‌میلیون رای‌دهنده به روحانی چه بود؟به گزارش خبرداغ، صادق زیباکلام  در روزنامه آرمان : این هفته؛ هفته پرتب‌وتابی در رابطه با مسائل مختلف و تنش‌زدایی بود. در ابتدا آقای محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز در نیویورک موضوع بسیار حساس، اما از نظر سیاسی معنادار تبادل زندانیان را پیش کشید.

به بیان دیگر آقای ظریف پیشنهاد کرد که ایران حاضر است در مورد زندانیان آمریکایی یا ایرانیانی که پاسپورت آمریکایی دارند و در زندان‌های ایران به‌سر می‌برند و ایرانیانی که به‌واسطه دور زدن تحریم‌ها محکومیت پیداکرده و در زندان‌های آمریکا به‌سر می‌برند با آمریکا مذاکره کند، اما این همه آنچه که آقای ظریف گفت نبود؛ چراکه ظریف سعی کرد پیام مهم دیگری نیز به ترامپ منتقل نماید و آن پیام این بود که آقای ترامپ اگر شما وابستگی خود را به آنچه که ظریف گروه(بی) می‌خواند؛ یعنی بن‌سلمان، بولتون، بن‌زائد و بنیامین نتانیاهو؛ که خواهان براندازی هستند و طبیعی است که نمی‌توان درباره آنها حرفی زد و همه چیز عیان است.

این پیشنهادات از سوی ایران بسیار مهم بودند. به بیان ساده‌تر ایران موضوع آشکاری را متوجه آمریکا کرده بود، اما هنوز انعکاس این اخبار در رسانه‌های بین‌المللی، ایرانی و آمریکایی مطرح بود که مساله تنگه هرمز مطرح شد. در حقیقت زودتر از آنکه ترامپ به آقای ظریف پاسخ دهد به وی پاسخ داده شد که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و دروغ می‌گویند و... واقعیت آن است که آیا می‌خواهیم به سمت‌وسوی تنش‌زدایی با آمریکا برویم یا نمی‌خواهیم؟

بگذارید به شکل دیگری به مساله نگاه کنیم؛ مردم‌سالاری را هر طور که تعریف کنیم معنای آن این است که وقتی مردم در یک انتخابات عمومی دولتی را انتخاب می‌کنند آن دولت موظف است که حسب اراده مردمی که به وی رأی داده‌ و او را برگزیده‌اند رفتار نماید. بسیاری از 24‌میلیون نفری که در 29اردیبهشت 96 به آقای روحانی رأی دادند خواهان تنش‌زدایی هستند. بنابر این سوال اینجاست که آیا انتخابات 29اردیبهشت96 می‌تواند معنا و مفهومی داشته باشد؟

اگر یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های آن انتخابات که تنش‌زدایی بود تحقق لازم پیدا نکند و همچنان همان رویه ادامه یابد این سوال مطرح می‌شود که پس آیا کسانی که می‌گویند انتخابات در ایران خیلی مواضع را تغییر نمی‌دهد، درست است.

اگر قرار باشد دولتی بر سر کار بیاید که تحت‌تاثیر به فرض آن 16میلیون رأی رقیب باشد و یا دولتی که به اراده آن 24‌میلیون بر سر قدرت آمده باشد، اگر قرار باشد که هر دو آنها یک سیاست را در پیش بگیرند پس چه لزومی دارد این همه صرف انرژی؟ اگر آن 24میلیون در انتخابات شرکت ‌کردند امروز باید حاصل رایشان را در سیاست‌های دولت ببینند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
درپاسخ به حسن روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
درپاسخ به حسن روحانی
قاچاق کالا و قاچاق مخدر و... به خاطر بیکاری جوانان ایرانی بوده است
کشف بیش از ۱۶۰ کیلو تریاک در زرین دشت
۱۶۱ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در زرین دشت کشف و ضبط شد.

تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
مرکز فارس، سرهنگ بردبار، فرمانده انتظامی زرین دشت گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در سه راهی "جهرم – لارستان- زرین دشت"، به یک دستگاه خودرو "ام وی ام" که از مسیر بندرعباس – لارستان عازم شیراز بود، مظنون و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۵۰ کیلوگرم تریاک کشف و در این خصوص دو قاچاقچی دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.
سرهنگ بردبار ادامه داد: در یک عملیات دیگر، مأموران انتظامی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مظنون و آن را برای بررسی متوقف کردند.
فرمانده انتظامی زرین دشت گفت: در بازرسی از این خودرو، ۱۱ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف و راننده خودرو دستگیر شد.




کشف و ضبط ۱۳۰ کیلوگرم تریاک در سنندج
به گفته فرمانده انتظامی کردستان با هوشیاری پلیس مواد مخدر ۱۳۰ کیلوگرم تریاک در سنندج کشف شد.

تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

این مواد مخدر از استان‌های شرقی کشور در مرز افغانستان به سمت کردستان بارگیری وحمل شده بود.کشف وضبط ۱۳۰ کیلوگرم تریاک در سنندج
وی افزود: ازابتدای امسال تا کنون میزان کشفیات مواد مخدر که بیشتر از نوع تریاک است ۱۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی کردستان افزود: یک قبضه اسلحه وچند دستگاه تلفن همراه واداوات مصرف مواد مخدر هم از دو قاچاقی دستگیرشده کشف وضبط شده است.
سردار آزادی گفت: پلیس مصمم است با قاچاق مواد مخدر که حاصل افکار شوم استکبار است مبارزه قاطع کند.



کشف حدود 2 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
بیش از یک تن و 675 کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس در شهرستان ایرانشهر و زاهدان کشف شد.

تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی شهرستان زاهدان با کسب خبری مبنی بر قاچاق گسترده مواد مخدر توسط اعضای یک باند قاچاق از مناطق مرزی به مرکز استان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
سردار احمد طاهری افزود: ماموران انتظامی زاهدان در این عملیات که با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان همراه بود در قالب چند تیم پوششی با اقدامات گسترده تخصصی سه مخفیگاه اعضای این باند را در سه نقطه از شهر زاهدان شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
وی افزود:روز گذشته در این عملیات ماموران با دستگیری 6 عضو این باند و توقیف 2 دستگاه وانت و یک دستگاه پژو پارس در بازرسی از مخفیگاه آنان 816 کیلو و150 گرم تریاک، 61 کیلوگرم حشیش، پنج کیلو و 400 گرم هروئین و 78 کیلو و 200 گرم سایر مواد مخدر را کشف کردند.
سردار طاهری افزود: در ادامه این عملیات مخفیگاه دیگر این باند در شهر ایرانشهر شناسایی و در بازرسی از محل 2 دستگاه پژو 405 و یک دستگاه پژو پارس به همراه 714 کیلو و 600 گرم تریاک کشف شد.




کشف و ضبط 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
17هزار و 477 لیتر سوخت قاچاق توسط نیروهای مرزبانی مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی 17 شهریور دوغارون تایباد کشف شد.

تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

مرکز خراسان رضوی، فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت: این میزان سوخت طی هفتهکشف و ضبط 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون جاری در چند عملیات جداگانه در مرزهای مشترک ایران و افغانستان کشف و ضبط شد.

سردار ماشاالله جان نثار افزود: در این ارتباط چند خودروی ترانزیت متوقف و تعدادی متهم با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: ارزش این میزان سوخت کشف شده بیش از 908 میلیون و 685 هزار ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 300 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای مشترک 2 کشور ایران و افغانستان کشف و ضبط شده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: