کد خبر: ۸۱۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۴۱۴
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیامی فرارسیدن دهم اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس را تبریک گفت.
پیام تبریک دکتر علی اصغر مونسان به مناسبت روز ملی خلیج فارس

 به گزارش خبرداغ به نقل از میراث آریا، پیام تبریک دکتر علی اصغر مونسان به این مناسبت به شرح زیر است:

"دهم اردیبهشت‌ در تقویم ملی ایران اسلامی یادآور روزی تاریخی و افتخارآمیز است؛ روزی که با شجاعت و از خودگذشتگی مردم خطه جنوب و با همراهی سپاهیان ایران، به سلطه استعماری پرتغالی‌ها بر سواحل جنوبی ایران پایان داده شد. 

بی شک نامگذاری یک روز به عنوان روز ملی خلیج فارس فراتر از یک مناسبت تاریخی و مبین چشم طمعی است که همواره بیگانگان بر مروارید جنوب ایران دوخته اند، تا جایی که با قصد هویت زدایی از خلیج همیشه فارس بارها قصد تغییر نام آن را داشته‌اند، تا اصالت تاریخی‌اش را مخدوش و اقتدار ایران بر این پهنه نیلگون و جغرافیای راهبردی را تضعیف کنند، در حالی که جهان، خلیج فارس را از دیرباز با هویت و نام پارسی آن می‌شناسد. 

نام خلیج فارس با هزاران سال تاریخ درخشان و باشکوه ایرانیان گره خورده؛ نامی که گنجینه‌ای ماندگار از حماسه و اسطوره، میراث تاریخی و ملی، دستاوردهای عظیم تجاری و اقتصادی را، از دیرباز تاکنون، در خود جای داده و محافظت کرده است.

نام خلیج فارس در عین حال کلیدواژه‌ای از وفاق و همبستگی ایرانیان در سراسر جهان و نماد روحیه استقلال‌طلبی و آزادگی ملتی کهن و سرافراز است.

خلیج فارس، دری گرانبها از میراث فرهنگی و طبیعی ما و پدید آورنده مصادیق متعددی از میراث ملموس و ناملموس ملی و جهانی به نام ایران است.

روز ملی خلیج فارس و تقارن مبارک آن با سالروز آغاز عملیات پرافتخار و ظفرمندانه "بیت‌المقدس" را به فرد فرد ایرانیان، به ویژه اهالی غیور خطه جنوب تبریک می‌گویم و برای ایران اسلامی و هم‌وطنان عزیزمان سربلندی و پیشرفت مستدام آرزومندم."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: