کد خبر: ۸۱۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
تعداد بازدید: ۲۰۵
وزیر اسبق صنعت گفت: اگر نرخ ارز در کشور واقعی شود، ارز به کشور بازمی گردد.
نعمت‌زاده: با زور سر نیزه دلار ارزان نمی‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : وزیر اسبق صنعت گفت: اگر نرخ ارز در کشور واقعی شود، ارز به کشور بازمی گردد.

«محمدرضا نعمت زاده» روز دوشنبه در سومین نشست شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی افزود: فرار سرمایه ارتباطی به صادرات و واردات ندارد و به فضای پولی کشور باز می گردد.

وی یادآور شد: اگر شرایط ارزی اصلاح شود، می توان با استفاده از اختلاف نرخ ارز، نقدینگی برای یارانه به گروه های هدف و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین کرد و به تولید و صادرات رونق بخشید.

نعمت زاده تاکید کرد: با زور سر نیزه نمی توان قیمت ارز را پایین آورد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲، حدود ۹۰ درصد واردات کشور با ارز تخصیصی دولتی صورت می گرفت و سهم ارز آزاد تنها ۱۰ درصد بود، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای تک نرخی شدن ارز، این آمار در سال ۹۶ تغییر کرد و ۵۰ درصد از واردات با ارز آزاد صورت می گرفت و سهم ارز تخصیصی دولتی نیز به ۵۰ درصد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: