کد خبر: ۸۱۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
تعداد بازدید: ۲۲۴
یک نماینده مجلس گفت: اگر بحث تناسبی در انتخابات مجلس تصویب شود بیش از نصف کاندیداها حذف می‌شوند.
شهروز برزگر: با تصویب بحث تناسبی در انتخابات مجلس، شهرستان‌های کوچک بدون نماینده می‌مانند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، شهروز برزگر امروز در صحن علنی مجلس هنگام بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در بیان اخطاری با اشاره به عبارت «تجمیع آرای تناسبی» و «شمارش آرای تناسبی» گفت: اگر بحث تناسبی در انتخابات مجلس تصویب شود، بیش از نصف کاندیداها حذف می‌شوند و در این صورت شهرستان‌های کوچک بدون نماینده می‌مانند. 

علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، اظهار کرد: به این دلیل که مفهوم تناسبی را روشن نکرده‌اند این ابهام وجود دارد. از سوالاتی که نمایندگان مطرح می‌کنند هم مشخص است که ابهام وجود دارد. الان که کلمه تناسب ذکر شده است، برداشت ها متفاوت است. برای مثال اگر در شهرستان خوی ۳ نفر کاندیدا هستند، طبق این طرح باید ۱۵ درصد آراء را کسب کنند تا به سطح بالاتر بروند و در نهایت کسی که بالاترین رأی را آورد منتخب مردم است.

رئیس مجلس گفت: این متن باید تشریح شود چراکه برای برگزاری تناسبی همچنان ابهام وجود دارد و نیاز به رفع ابهام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: