کد خبر: ۸۰۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۲۲۰
​طی سال ٩٧؛
منابع سپرده بانک صادرات ایران در سال ٩٧ از یک هزار و ٥٨٨ هزار میلیارد ریال فراتر رفت.
حجم منابع بانک صادرات ایران از یک هزار و ٥٨٨ هزار میلیارد ریال گذشت / افزایش ٥٠ درصدی منابع ارزان‌قیمت بانکبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، منابع سپرده‌ای این بانک در پایان سال ٩٧ با 22/4 درصد افزایش نسبت به اسفند ماه سال ٩٦، به یک هزار و ٥٨٨ هزار میلیارد ریال رسید که نشان از روند مثبت برنامه‌های عملیاتی این بانک در راستای تجهیز بهینه منابع، کاهش مطالبات غیرجاری و کند کردن آهنگ زیان‌دهی بانک در سال ٩٧ بوده است.
در پایان سال ٩٧ حجم منابع ارزان قیمت بانک صادرات ایران نیز با 49/67 درصد افزایش روبرو شد و از ٤٢٨ هزار میلیارد ریال گذشت. افزایش منابع ارزان قیمت به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم این بانک در راستای کاهش قیمت تمام شده پول و هدایت منابع با اثرگذاری بیشتر به بخش‌های مختلف تولید و اقتصاد کشور صورت گرفته است.
بهای تمام شده پول طی سال ٩٧ در بانک صادرات ایران با ١٠ درصد کاهش مواجه شد که رعایت اصول و مقررات بانک مرکزی در خصوص رعایت نرخ سود و پرهیز از دامن زدن به مسابقه سپرده‌پذیری‌های گران از جمله عوامل تحقق این هدف بوده است.
بانک صادرات ایران در شصت و هفتمین سال فعالیت خود با داشتن دو هزار و ٤٠٠ شعبه، هشت درصد منابع و هفت درصد مصارف نظام بانکی را مدیریت می‌کند که ضمن افزایش ٢٠٣ درصدی سرمایه و استفاده از ظرفیت تبصره ٥ قانون بودجه سال٩٧، تلاش‌های موثری در جهت کاهش مطالبات غیرجاری، تعیین تکلیف بدهی به بانک مرکزی، فروش شرکت‌های غیربانکی و اموال مازاد، تعیین تکلیف مطالبات از دولت، مدیریت هزینه‌ها، بهبود ساختار سرمایه و بهینه‎سازی ترکیب منابع و مصارف به عنوان هفت مأموریت مهم بانک برای اصلاح ساختار مالی بانک در سال ٩٧ صورت گرفته که همچنان با هدف رسیدن به نتیجه مهم کاهش زیان و دستیابی به سود عملیاتی با جدیت پیگیری می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: