کد خبر: ۸۰۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
تعداد بازدید: ۴۴۰
جو بایدن، ۷۶ ساله، همچنین گفته "من ملتفتم که هنجارهای اجتماعی در حال تغییرند، این را درک می‌کنم و اظهارات این زنان را هم گوش کردم و نکته مورد نظر آنها را دریافتم."
جو بایدن در واکنش به اتهام 'لمس نامناسب': هنجار‌های اجتماعی در حال تحولند

بی بی سی نوشت: جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارات زنانی که او را به رعایت نکردن حریم جسمی و "لمس نامناسب" متهم کرده بودند گفته از این پس با دقت بیشتری در مراودات خود با زنان رفتار خواهد کرد.

به گزارش خبرداغ، او در ویدئویی که روز چهارشنبه (سوم آوریل) در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده وعده داده که در آینده به "حریم و فاصله جسمی" توجه کند.

بایدن هنوز برای حضور در انتخابات سال آینده و رقابت با دونالد ترامپ اعلام آمادگی نکرده اما گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال ورود او به این کارزار طی چند هفته گذشته بسیار قوت گرفته است.

جو بایدن، ۷۶ ساله، همچنین گفته "من ملتفتم که هنجارهای اجتماعی در حال تغییرند، این را درک می‌کنم و اظهارات این زنان را هم گوش کردم و نکته مورد نظر آنها را دریافتم."

اظهارات بایدن در این ویدئو که به نظر می‌رسد با دوربین موبایل ضبط و در توییتر منتشر شده، تلاشی است از سوی این سیاست‌مدار کهنه‌کار تا به انتقادهای فزاینده‌ای که از رفتار او با زنان در گذشته طرح شده و ظرف یکی دو هفته اخیر با ادعاهای دو زن سیاست‌مدار دموکرات اوج گرفته پاسخ دهد.

اتهام‌ها چیستند؟

امی لاپووس، نماینده دموکرات می‌گوید در سال ۲۰۰۹ و هنگامی که او در یک مراسم خصوصی جمع‌آوری کمک برای حزب دموکرات در شهر هارتفورد ایالت کانیتکت بوده، جو بایدن او را به طور نامناسبی لمس کرده و به او نزدیک شده است.

خانم لاپووس گفته در جریان آن میهمانی، بایدن که به تازگی به عنوان معاون باراک اوباما انتخاب شده بود به آشپزخانه رفته و از همه برگزارکنندگان تشکر کرده و بعد صورت خانم لوپوس را با دو دست گرفته و آن قدر سرش را به او نزدیک کرده که بینی‌شان به هم مماس شده.

خانم لاپووس با ذکر این خاطره که در گفتگو با یک نشریه محلی در ایالت کانیتیکت عنوان شده از  بایدن خواسته وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نشود. او گفته: "محبت و صمیمیت ناخواسته درست نیست. شیی‌نگاری جسمی زنان درست نیست."

هفته گذشته هم لوسی فلورس مدعی شد آقای بایدن در یک کارزار انتخاباتی دیگر شانه‌های او را از پشت گرفته، موهایش را بوییده و بعد هم پشت سر او را بوسیده است.

خانم فلورس می‌گوید این واقعه در سال ۲۰۱۴ و زمانی که او برای قائم مقامی فرمانداری ایالت نوادا از سوی حزب دموکرات نامزد شده بود رخ داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: