کد خبر: ۸۰۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
تعداد بازدید: ۱۹۱
بزرگترین واحد صنعتی و معدنی مکانیزه تولید سرب کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.
بزرگترین واحد صنعتی و معدنی مکانیزه تولید سرب کشور به بهره برداری رسید

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، بزرگترین واحد صنعتی و معدنی مکانیزه تولید سرب کشور و فاز اول اکتشاف و بهره برداری از معدن مس طرود و نوسازی قدیمی‌ترین صنعت ذوب مس کشور در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع با ظرفیت بازیافت سالیانه حدود ۵۰ میلیون دستگاه انواع باتری‌های فرسوده وسایل نقلیه مطابق با آخرین استانداردهای زیست محیطی داخلی و بین المللی به مرحله بهره برداری رسیده است.

این مجتمع قادر است تا ۶۰ هزار تن انواع آلیاژهای سربی و ۱۰ هزا تن مس کاتد با درجه صادراتی از مواد اولیه معدنی و مواد ثانویه را تولید نماید.

در اجرای این طرح تمام تمهیدات لازم مربوط به مسایل زیست محیطی مطابق با استانداردهای جهانی به منظور حفظ سلامت منابع آب و خاک و کارکنان لحاظ شده است. با حضور دکتر جهانگیری از طریق ویدئو کنفرانس فاز اول معدن سرب و مس و کارخانه کنستانتره معدنی نیز آغاز خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
توزیع بسته‌های حمایتی، تبلیغاتی است

18 اسفند 1397 ساعت 11:08

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقدام دولت در توزیع بسته‌های حمایتی تبلیغاتی است و تناسبی بین این اقدامات و نیازهای واقعی مردم وجود ندارد.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از رویه اعطای بسته‌های حمایتی، گفت: متأسفانه رویه توزیع بسته‌های حمایتی از سوی دولت منطقی، منصفانه و عادلانه نیست.

وی متذکر شد: مجلس طرحی دوفوریتی تهیه کرده بود مبنی بر اینکه دولت ملزم به تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم شود و یک روال مشخص و شفافی برای تضمین رساندن این کالاها با قیمت مناسب به مردم داشته باشد اما در آن زمان نوبخت به مجلس آمد و با بیان اینکه دولت بسته‌های حمایتی را تهیه کرده است، مانع تصویب این طرح شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر، دولت صرفاً بسته‌های حمایتی را بین افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و کارکنان و بازنشستگان دولت توزیع کرد که این نحوه تخصیص مناسب و کافی نیست.

کریمی تاکید کرد: جمعیت زیادی از مردم تحت فشارهای معیشتی ناشی از تورم افسارگسیخته هستند اما بسته‌های حمایتی صرفاً به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، کارکنان و بازنشستگان دولت داده می‌شود و این توزیع ناعادلانه حاکی از نادیده گرفتن افراد خارج از این چرخه و کسانی است که کار آزاد دارند.

وی تأکید کرد: اقدامات دولت در زمینه توزیع بسته‌های حمایتی بیش از آنکه واقعیت باشد و نیازهای واقعی آحاد ملت را پوشش دهد، صرفاً یک کار تبلیغاتی و شعار است و هیچ تناسبی بین این اقدامات حمایتی و نیازهای واقعی مردم وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان باید بدانند که بسیاری از مردم، جز نیروهای دولتی نیستند و با حداقل حقوق و تحت فشارهای شدید اقتصادی زندگی می‌کنند و باید برای حمایت از آنان و بهبود معیشتشان تمهیدات اساسی بیاندیشند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
مشرق گزارش می‌دهد؛
سکوت معاون‌اول درباره جهش قیمت ارز/ جهانگیری کجاست؟
فیلم/ جهانگیری: به همه اهدافمان در برجام رسیدیم

این روزها که قیمت دلار رکوردهای تاریخی را ساعت به ساعت فتح می‌کند، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم، سیاست سکوت اتخاذ کرده است.

سرویس اقتصاد مشرق - درباره گرانی ارز، تمامی مقامات ارشد و مسئولان اقتصادی دولت یازدهم اظهارنظر کرده‌اند. حتی حسن روحانی رئیس جمهور در هفته‌های اخیر هم در گفتگوی تلویزیونی و هم در نشست خبری درباره علل گرانی ارز سخن گفت؛ هرچند سخنان وی نتوانست مانع جهش دلار و کاهش ارزش پول ملی شود.

نوبخت سخنگوی دولت، سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، نهاوندیان معاون اقتصادی دولت و کرباسیان وزیر اقتصاد در هفته‌های اخیر به مسئله گرانی ارز پرداخته‌اند. اما در این بین، سکوت اسحاق جهانگیری شائبه‌برانگیز است.

نسبت به سایر مقامات ارشد دولت، جهانگیری معمولا در حمله به منتقدان و نقد عملکرد دولت قبل پیشتاز است. او در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری نیز مسئولیت دفاع از عملکرد اقتصادی دولت یازدهم را بر عهده داشت.

اما این روزها که گرانی دلار، روی دولت احمدی‌نژاد را در بازار ارز سفید کرده، اسحاق جهانگیری ترجیح می‌دهد سکوت کند.
شاید جهانگیری یادش رفته که یک سال پیش به مردم اطمینان خاطر می‌داد که نگران دلار نباشند.

جهانگیری همچنین 18 دی‌ماه سال گذشته نیز نگرانی کارشناسان درباره افزایش قیمت ارز را نگرانی‌های انتخاباتی خواند و گفت: از مهمترین دستاوردهای دولت ثبات اقتصاد کلان کشور و قابل پیش بینی بودن شاخص‌های اقتصادی از جمله نرخ ارز بوده است که البته شاید عده‌ای در فضای سیاسی انتخاباتی بخواهند از این موضوعات استفاده کنند.

در همین زمینه
فیلم/ از تکذیب دیروز روحانی تا قیمت امروز دلار

جهانگیری از ابتدای دولت یازدهم هر زمان که قیمت ارز کمی افزایش پیدا می‌کرد، با بیان افشاگری‌هایی از عملکرد دولت قبل تلاش می‌کرد سمت و سوی انتقادات را از دولت یازدهم منحرف کند.

به عنوان مثال، آذرماه سال 1393 که قیمت دلار جهش پیدا کرده بود، جهانگیری با اعلام این که در دولت قبل 22 میلیارد دلار ارز صرف کنترل بازار شد، تلاش کرد اذهان را منحرف سازد.

جهانگیری در آن زمان تاکید کرد: دولت تدبیر و امید به هیچ وجه با نرخ ارز بازی نکرده است و چنین اتهاماتی را غیر واقعی، بی پایه و غیر اخلاقی می‌داند. دولت یازدهم کنترل نرخ ارز و ثبات آن را یک دستاورد بزرگ ملی و به هم خوردن آن را یک خیانت بزرگ ملی می‌داند.‏

وی تصریح کرد: برخی در روزهای اخیر عنوان کرده‌اند که دولت با نرخ ارز بازی می‌کند در حالی که چنین چیزی اصلاً واقعیت ندارد.‏ در زمینه ارز، رانت‌هایی وجود داشته که ما گرفتار آن شده ایم، بطوری که بدرستی معلوم نیست چه اندازه ارز از کشور خارج شده بدون اینکه کالایی در قبال آن وارد شود و متاسفانه، کسی هم در این رابطه پاسخگو نیست.

‏جهانگیری با اشاره به برخی گزارشها گفت: در دولت گذشته، ظرف کمتر از ۱۸ ماه، حدود ۲۲ میلیارد دلار از ارز مملکت به بهانه اینکه می‌خواهند قیمت آن را در داخل کنترل کنند، از کشور خارج شده و در بازارهای استانبول و دوبی به فروش رسیده است.

‏وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، فضای اقتصادی کشور تفاوت کرده و با سیاستهای دولت یازدهم، دو مشکل جدی تورم و رکود در حال رفع شدن است. علاوه بر این، قرار نیست حادثه اقتصادی بدی در کشور رخ دهد و افرادی برای خرید ارز و ملک هجوم بیاورند.

تیرماه امسال هم جهانگیری منتقدان سیاست‌های ارزی دولت را افرادی عنوان کرد که از انتخابات ریاست جمهوری ناراضی‌اند.

جهانگیری با بیان اینکه ثبات در بازار ارز از سیاست های مناسب دولت یازدهم بوده است، گفت: نرخ ارز تا یک سوم کاهش یافت این در حالی است که نرخ ارزهای خارجی در برخی مواقع حتی تا سه برابر نیز افزایش یافته بود اما خوشبختانه دولت یازدهم توانست ثبات را به بازار ارز بازگرداند.

بیشتر بخوانید
قیمت دلار با محاسبات دولت زیر ۴ هزار تومان است!

وی با اشاره به برگزاری نشست های مکرر برای تصمیم گیری در خصوص بازار ارز افزود: در نهایت پس از برگزاری نشست های مکرر، سیاست هایی اتخاذ شد که همسو با جهت گیری های ارزی کشور بود. این ثبات تاکنون وجود داشته و در مسیر برنامه های ما برای تک نرخی کردن ارز بوده که تا حدودی محقق شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا ارز مرجع، مبادله‌ای و آزاد داشتیم، تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تلاش برای ادغام ارزها انجام شد که این موضوع در حال حاضر تا حدودی صورت گرفته است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برخی از سیاست‌های مرتبط با تک نرخی کردن ارز به دولت بعد منتقل خواهد شد، گفت: به طور حتم در دولت دوازدهم این موضوع با اولویت پیگیری خواهد شد.

اوایل سال 1395 که دولت به اجرای برجام خوش‌بین بود و منتقدان را تحقیر می‌کرد، جهانگیری با وعده تک‌نرخی شدن ارز در سال 1395، ثبات نرخ ارز را نشانه اعتماد مردم به دولت دانست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
قیمت انواع گوشت، مرغ و ماهی در بازار

18 اسفند 1397 ساعت 13:16

در بازار تهران قیمت گوشت گوساله از کیلویی 100 هزار تومان عبور کرد و قیمت مرغ هم 4300 تومان بیش از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود.

، امروز در منطقه ۱۹ تهران هر کیلوگرم گوشت گوساله به قیمت ۱۰۲ هزار تومان به فروش می‌رود که نسبت به ۵ روز گذشته افزایش ۸ هزار تومان در هر کیلو داشته است.

هر کیلوگرم ران و گوشت گوساله کیلویی ۱۰۲ هزار تومان است. گوشت چرخ‌کرده ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت گوساله خالص ۱۰۵ هزار تومان عرضه می‌شود. جگر گوساله هم کیلویی ۷۸ هزار تومان است.

قیمت گوشت کماکان روند صعودی خود ار حفظ کرده و واردات تنظیم بازاری هم بر پایین آمدن قیمت گوشت تاثیر نگذاشته است.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور در یک سال گذشته مجوز واردات ۳۰۰ هزار تن گوشت صادر شده در صورتی که نیاز کشور ۱۲۰ هزار تن است.

به گفته متخصصان و کارشناسان فساد در شرکت‌های وارد کننده نابسامانی در ارز ۴۲۰۰ تومان، عدم مدیریست در توزیع گوشت‌های وارداتی و نرسیدن آن به جامعه هدف، قاچاق و کاهش تولید نسبت به سال‌های گذشته از عوامل بالا رفتن قیمت گوشت در داخل کشور است.

* مرغ ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان
براساس این گزارش قیمت گوشت مرغ هم کیلویی ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رود. این در حالی است که ستاد تنظیم بازار قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ را مصوب کرده و وزیر جهاد هم تاکید کرده مرغ نباید بیش از قیمت ستاد تنظیم بازار عرضه شود.

قیمت ران مرغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان، سینه مرغ ۱۷ و ۴۰۰ تومان، سینه کبابی ۲۶ هزار تومان، فیله مرغ ۲۹ هزار تومان،‌کمر مرغ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، کتف و بال ۱۶ و ۵۰۰ تومان، گردن مرغ ۵ هزار تومان.

دل مرغ ۶ هزار و۵۰۰ تومان، پای مرغ ۵ هزا رو ۵۰۰ تومان،‌ سنگدان مرغ ۷ هزار و ۵۰۰ و جگر مرغ ۴ هزار تومان است.

* ماهی تیلاپیا ۵۷ هزار تومان
در بازار تهران قیمت هر کیلو ماهی تیلاپیا ۵۷ هزار تومان،‌ماهی قزل‌آلا ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان، ماهی آزاد ۱۵هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
هر کیلو قارچ هم ۱۱ هزا رو ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: