کد خبر: ۸۰۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
تعداد بازدید: ۱۸۰
«الباجی قاید السبسی» رئیس جمهوری تونس وضع فوق العاده در کشورش را تمدید کرد. وضع فوق العاده در تونس از ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ میلادی در پی کشته و زخمی شدن ۳۰ تن در یک حمله تروریستی آغاز و پیوسته تمدید شده است.
رییس جمهور تونس وضع فوق العاده را تمدید کرد

«الباجی قاید السبسی» رئیس جمهوری تونس وضع فوق العاده در کشورش را تمدید کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از رسانه‌های تونسی، وضع فوق العاده که از سال ۲۰۱۵ آغاز شده، تا هفتم آوریل (۱۸ فروردین ۹۸) تمدید شده است.
در بیانیه ریاست جمهوری تونس آمده است: این تصمیم پس از رایزنی با «یوسف الشاهد» نخست وزیر و «محمد الناصر» رئیس مجلس صورت گرفته است.
وضع فوق العاده در تونس از ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ میلادی در پی کشته و زخمی شدن ۳۰ تن در یک حمله تروریستی آغاز و پیوسته تمدید شده است.
افراد مسلح به اتوبوس حامل نیرو‌های گارد ریاست جمهوری در پایتخت این کشور حمله کردند و ۱۲ نفر از آنان را به قتل رساندند.
بر اساس قانون تونس، مقام‌های این کشور می‌توانند در صورت احساس خطر که نظم عمومی را بر هم بزند، یا در زمان روی دادن حادثه‌ای که جنبه فاجعه ملی داشته باشد، در بخشی از این کشور یا در همه مناطق آن حالت فوق العاده اعلام کنند.
در حالت فوق العاده، وزیر کشور می‌تواند دستور اقامت اجباری برخی اشخاص، جلوگیری از برگزاری تجمع ها، منع رفت و آمد و بازرسی مناطق مختلف در شب و روز، نظارت بر روزنامه‌ها و رسانه‌ها بدون اخذ مجوز از مقام قضایی را صادر کند و همچنین مقام‌های محلی می‌توانند مانع اعتصاب اتحادیه‌های مختلف شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: