کد خبر: ۸۰۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۱۵۹
امیری خامکانی:
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: هنوز در بخش‌‌هایی از جمله در برخی نمایندگان مجلس و سیاستگذاران جایگاه انرژی‌‌های تجدیدپذیر چندان مشخص نیست و گاهی دیده شده که حتی نمایندگان با آن مخالفت می‌‌کنند.
تجدیدپذیرها هنوز جایگاه خوبی در سبد انرژی کشور ندارند/ عدم استفاده بهینه از انرژی‌های نو در کشور کفران نعمت است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ،حسین امیری خامکانی در مراسم تجلیل از فعالان حوزه انرژی تجدیدپذیر گفت: همه ما دل در گرو توسعه انرژی به خصوص تجدیدپذیر داریم نیاز است. این صنعت باید از مظلومیت بیرون بیاید. ما در مجلس دغدغه داریم که از این ظرفیت خدادادی استفاده نمی‌‌‌شود و جایگاه مناسبی در سبد انرژی کشور ندارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت زیادی در کشور وجود دارد اما نفت باعث شده هنوز نتوانیم به جایگاه اصلی این صنعت ارتقا پیدا کنیم، اظهار داشت: امروز کشورهایی که آفتاب کمی دارند، به درصد بالایی در زمینه استفاده از انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر رسیده‌‌اند. ما در کمیسیون انرژی تلاش کردیم که این صنعت را به نحوی مطرح کنیم که جایگاه آن ارتقاء یابد اگرچه هنوز سخت است اما در برنامه ششم توسعه، حکم شده که باید به پنج درصد در سبد انرژی دست پیدا کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار است که کشور سریع‌تر به استفاده از این ظرفیت و بیش از پنج درصد تعیین شده دست یابد و این رسالت بخش خصوصی است که این هدف را عملیاتی کند. ما در دولت و مجلس تلاش کردیم اساسنامه ساتبا و دو سازمان دیگر مربوطه را به هم گره بزنیم تا در توسعه این صنعت فعالانه‌‌تر عمل کنیم.

خامکانی با بیان اینکه البته هنوز در بخش‌‌هایی از جمله در برخی نمایندگان مجلس و سیاستگذاران جایگاه انرژی‌‌های تجدیدپذیر چندان مشخص نیست، تصریح کرد: گاهی دیده شده که حتی نمایندگان با آن مخالفت می‌‌کنند.

وی افزود: از طرفی ما می‌‌گوییم که نفت روزی از دست می‌‌رود، آلایندگی دارد و در شهرهای نفت‌خیز و کلان‌‌‌شهرها با مشکل آلودگی هوا و تعطیلی مدارس مواجه‌‌‌ایم اما در مقابل، تعداد روزهای آفتابی و پیشرفت تکنولوژی در کشور ما وضعیت خوبی دارد. بنابراین کفران نعمت است که نتوانیم از آن استفاده کنیم در حال حاضر تکنولوژی به سمتی می‌‌رود که استفاده از انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر ارزان خواهد بود بنابراین حیف است که ما این صنعت را لوکس بدانیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسالت ما باید این باشد که در استان‌‌‌های مختلف و مجمع نمایندگان تشریح شود که این صنعت نه تنها لوکس نیست بلکه واجب است، خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون انرژی و وزارتخانه به دنبال کمک به این صنعت هستیم و درصدد هستیم که حداکثر استفاده را از ماده پنج برای توسعه تجدیدپذیر‌‌ها داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: