کد خبر: ۸۰۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۳۲۲
نجفی خوشرودی مطرح کرد؛
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون با وزیر امور خارجی گفت: ظریف ضمن رد ارتباط «اینستکس» با FATF تاکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این سازوکار نمی‌تواند، مشروع باشد.
جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی با ظریف/ رد ارتباط «اینستکس» با FATF

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی نجفی خوشرودی  در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی اظهار کرد: این نشست با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، معاونان و مدیران وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی به منظور بررسی تبادل نظر پیرامون ابزاری در حمایت از تبادلات تجاری اینستکس برگزار شد.

وی تاکید کرد: در این نشست وزیر امور خارجه گزارشی از سوابق و مذاکرات مربوط به ارائه سازوکار ویژه مالی بین یران و اروپا متعاقب خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن ارائه کرد و عنوان کرد که این سازوکار از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام است که منتظریم راه‌حل اجرایی و عملیاتی آن طی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ظریف ضمن رد ارتباط اینستکس با FATF تاکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این سازوکار نمی‌تواند مشروع باشد.

نجفی خوشرودی افزود: تاثیر این سازوکار در جلوگیری از امنیتی‌سازی ایران، منحصر نبودن فعالیت این سازوکار به غذا و دارو و ضرورت ایجاد سازوکار مشابه در ایران از دیگر موارد مطروحه در این نشست بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: