کد خبر: ۸۰۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
تعداد بازدید: ۲۳۷
در مورد برابری دیه زن و مرد با یک سری اشکال شرعی روبرو هستیم و باید مراجع تقلید در رابطه با این موضوع نظر بدهند تا مبتنی بر نظر آنها بتوان قانون را اصلاح کرد.
نماینده مجلس: برابری دیه زن و مرد نیاز به تایید مراجع تقلید داردبه گزارش خبرداغ ، نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، بررسی لایحه برابری دیه زن و مرد در مجلس را به دلیل وجود اشکال شرعی منوط به تایید این موضوع توسط مراجع تقلید دانست.

یحیی کمالی پور در واکنش به پیشنهاد لایحه «برابری دیه زنان و مردان» در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: در مورد برابری دیه زن و مرد با یک سری اشکال شرعی روبرو هستیم و باید مراجع تقلید در رابطه با این موضوع نظر بدهند تا مبتنی بر نظر آنها بتوان قانون را اصلاح کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چنانچه مراجع تقلید تساوی دیه زن و مرد را بلامانع بدانند، راه باز می‌شود برای اینکه بتوان در قالب تصویب قانون این کار را انجام داده و این مساوات را اجرایی کرد.

منعی برای اصلاح شروط طلاق وجود ندارد

وی در مورد پیشنهاد لایحه «اصلاح برخی از شروط طلاق» در این معاونت، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ طرح یا لایحه‌ای برای اصلاح شروط طلاق به مجلس ارسال نشده است و قطعا اگر خلاهایی در این مورد وجود داشته یا نیاز باشد که مواردی به این شروط اضافه شود و ضرورت هم ایجاب کند، مانعی وجود ندارد که این اصلاحات در قانون اعمال شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اگر لایحه‌ای به مجلس فرستاده شود که مشکلات بخش اعظمی از جمعیت کشور را حل کند و نیاز به قانونگذاری جدیدی وجود داشته باشد، قطعا در این راستا اقدام خواهیم کرد و با بررسی نظر کارشناسان در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که کدام شروط طلاق نیاز به اصلاح دارد، یادآور شد: البته بعد از مشاهده لایحه ارسال شده از سوی دولت می‌توان گفت که باید چه شروطی و بر اساس چه معیارهایی اصلاح شوند، اما هیچ منعی در این جهت وجود ندارد که شروط طلاق اصلاح شوند.

 خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: