کد خبر: ۸۰۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
تعداد بازدید: ۲۱۷
معاون اول رییس جمهوری گفت: همه نهادهای کشور هر تصمیمی که برای آینده و سرنوشت نظام و ایران می گیرند باید مقابل ملت پاسخگو باشند.
جهانگیری: وقت آن نیست که نخبگان نسبت به سرنوشت کشور بی‌توجه باشند/ گفت‌وگو بین حکومت و مردم نیاز جدی است

به گزارش خبرداغ ، معاون اول رییس جمهوری گفت: همه نهادهای کشور هر تصمیمی که برای آینده و سرنوشت نظام و ایران می گیرند باید مقابل ملت پاسخگو باشند.

«انتخاب»، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز - یکشنبه - در آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی اظهار داشت: نهادهای حاکمیتی امروز مسئولیت مهمی بر عهده دارند؛ پیش نیاز انجام وظیفه مسئولیت همه نهادها این است که در چارچوب قانون عمل کنند و پاسخگوی تصمیماتی که می گیرند، باشند.

وی تاکید کرد: دولت، مجلس، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام هر کدام به سهم خود در حیطه اختیارات و وظایفشان در برابر تصمیماتی که در مورد سرنوشت یک ملت و کشور می گیرند باید پاسخگو باشند.

وی افزود: امروز مقطعی نیست که نخبگان ایران نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت نکنند، هر جایی که لازم است باید با مردم و مسئولان گفت و گو کرد کمک وکنند و اگر هم لازم شد به حاکمیت هشدار بدهند.

معاون اول رییس جمهوری هشدار باش نخبگان نسبت به تصمیمات حاکمیت برای آینده کشور را با اهمیت توصیف کرد و گفت: در مقطعی هستیم که مردم حتی اگر اعتراضی هم دارند باید صدای آنها شنیده شود و گفت و گو برقرار بشود و مسایل و مشکلات آنها حل شود.

جهانگیری اضافه کرد: با شرایطی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم در صورتی که مردم به صحنه بیایند می توانیم از مسایل کشور عبور کنیم.

وی گفت و گو بین نخبگان و مردم را حایز اهمیت دانست و بیان کرد: در این شرایط باید ارتباط نخبگان و مردم دقیق تر برقرار شود، بسیاری از مسایل را شاید دولتمردان و حاکمان نتوانند به تفاهم برسند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که نخبگان نقش واسطه دارند تا یک گفت و گوی جدید بین مردم و حاکمیت ایجاد کنند، تصریح کرد: برقراری شرایط گفت و گو الزامات و پیش نیازی دارد که باید زمینه های آن هم مهیا شود.

جهانگیری با مرور تاریخی رویدادهای تاریخی 40 سال گذشته در ایران و منطقه افزود: این دوران بسیار استثنایی بود؛ ایران یک جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت گذاشت، در منطقه نیز هنوز آثار جنگ بزرگ خلیج فارس که آمریکایی ها و کشورها منطقه انجام دادند هنوز هویدا است. آثار جنگی که ناتو و آمریکا در افغانستان به راه انداختند هنوز پا برجا است.

وی یادآور شد: گروه های تروریستی که با کشتار و قتل عام به دنبال نمایش یک چهره خشن و جدیدی از اسلام بودند در منطقه به ویژه در عراق و سوریه حضور داشتند که اگر ایران کمک نمی کرد و با آنها مقابله نمی کرد اکنون در منطقه دارای دولت و حکومت بودند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: در این 40 سال هم در داخل کشور مسایل زیادی را پشت سر گذاشتیم؛ از گردنه های عجیب و غریبی عبور کردیم. اکنون در نقطه ای هستیم که هم فرصت های جدیدی پیش رو داریم و البته تنگناها ، مشکلات و تهدیدهای مختلفی هم روبروی ما قرار دارد.

جهانگیری افزود: با تجارب و داشته هایی که در این 40 سال و فرصت های که از دل این شرایط سخت می توان خلق کرد، قادر خواهیم بود از تنگناها و تهدیدات روبرو عبور و به سمت یک وضع بهتر حرکت کنیم.

اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و برخی معاونان وزیر علوم در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: