کد خبر: ۷۹۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
تعداد بازدید: ۲۱۸
پمپئو:
وزیر امور خارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده گفت که کشورش تلاش برای فشار دیپلماتیک و تجاری علیه ایران را افزایش داده است.
تلاش‌های تجاری و دیپلماتیک آمریکا برای فشار به ایران دو برابر شده است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، «مایک پمپئو» وزیرامور خارجه آمریکا امروز-سه‌شنبه- با آغاز سفر ۸ روزه خود به خاورمیانه ادعا‌هایی را علیه ایران مطرح کرد.

پمپئو گفت که تلاش‌های تجاری و دیپلماتیک آمریکا برای فشار آوردن به ایران دو برابر شده است.

به نقل از اسپوتنیک، وی همچنین مدعی شد که خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، در مبارزه این کشور با تهدید‌های حاضر در خاورمیانه اختلالی ایجاد نمی‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توییتر از ورودش به اردن خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
متن سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در مصر لو رفت
پمپئو: ایران رعایت حقوق بشر را از عربستان یاد بگیرد!
در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به مصر، یک رسانه آمریکایی با دستیابی به متن از پیش آماده شده سخنرانی او در قاهره، فاش کرد که «مایک پمپئو» قرار است از ایران بخواهد در مسائل مربوط به حقوق بشر و حاکمیت قانون، از عربستان سعودی درس بگیرد!

تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

نشریه «پالیتیکو» از طریق دو منبع مطلع ، به متن سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در قاهره دسترسی پیدا کرد و بر اساس اطلاعات مندرج در متن این سخنرانی نوشت، پمپئو قرار است تعامل دولت «باراک اوباما» با ایران را محکوم کند و مدعی شود که مواضع« دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به بهترین نحو، منافع کشورهای منطقه را تامین می‌کند. وزیر خارجه آمریکا در این سخنرانی، از ایران نیز خواهد خواست در مسئله حقوق بشر و رعایت قانون، از سران عربستان سعودی درس بگیرد! پمپئو در شرایطی قرار است این حرف‌ها را بر زبان بیاورد که هنوز رسوایی قتل «جمال خاشقجی» دامن آل‌سعود، به ویژه «محمد بن سلمان» را رها نکرده و مشارکت آمریکا در این جنایت و دیگر جنایات عربستان در منطقه نیز بر همگان روشن است
.یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هم درباره سفر پمپئو به منطقه گفت، این سفر دو محور اساسی دارد: اول اینکه پمپئو می‌خواهد به متحدان واشنگتن بگوید که «آمریکا از خاورمیانه خارج نخواهد شد» و دوم، «رژیم ایران، بازیگری خطرناک در این منطقه است». به گفته کارشناسان، آمریکا از طریق دامن زدن به ایران‌هراسی، دو هدف بزرگ را دنبال می‌کند؛ اول، به کشورهای منطقه آدرس غلط می‌دهد و آنها را در کنار اسرائیل نگه می‌دارد و دوم، سلاح‌های خود را به این کشورها می‌فروشد
.وزارت خارجه آمریکا قبلا طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پمپئو قرار است در حد فاصل ۱۸ تا ۲۸ دی ماه به اردن، مصر، بحرین، امارات، قطر، عمان و کویت سفر ‌کند.

مایک پمپئو نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیرخارجه آمریکا جنایتکار رعایت قوانین بین الملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر را ازسگ وحشی رهبری کره شمالی یاد ودرس بگیرد!
بدترین پرونده جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی حقوق بشری جهان متعلق به آمریکا جنایتکاراست.
نهاد های حقوق بشری دربرابر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی نیروهای آمریکایی درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، منطقه خاورمیانه نباید سکوت کنند.
حضور نیروهای آمریکایی درافغانستان، عراق، سوریه، لیبی، یمن و... عامل اصلی جنگ درمنطقه خاورمیانه است.
آمریکا عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
آمریکا عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درسراسرجهان است.
درجریان عملیات ائتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش درعراق و سوریه، تاکنون بیش پنج هزارغیرنظامی جان خود را ازدست داده اند.
جنگنده اتئلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا جنایتکار به جان ومال مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه عراق و سوریه حمله کنند برای جامعه جهانی شرم آوراست.
حملات ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا جنایتکار درعراق و سوریه جنایت جنگی وجنایت علیه بشریت است.
ائتلاف آمریکایی بیش از5 هزار غیرنظامی را درعراق وسوریه کشته است و همچنان نیز ادامه می دهد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: