کد خبر: ۷۹۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۲۳۹
ذخایر ارزی در ۵ ماه گذشته به بالاترین سطح در ۵ سال گذشته رسیده است. بطوری که برخی منتقدین معتقدند با توجه به ذخایر خوب بانک مرکزی، همتی سخت گیری بیش از حدی بر روی خرج کرد ذخایر ارزی می کند. با توجه به ذخایر فعلی ارزی بانک مرکزی، به نظر می رسد بانک مرکزی براحتی توان کاهش دادن نرخ ارز را دارد. اما عدم کاهش آن احتمالا نشان از برنامه بانک مرکزی برای بازارسازی و شکست دادن سفته بازان در بازار است.همانطور که دولت براحتی توانست نرخ دلار را از ۱۹ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان برساند. بنظر می رسد با توجه به ذخایر فعلی، دولت براحتی می تواند نرخ دلار را کاهش دهد.
ذخایر اسکناسی دلار به بالاترین حد در ۵سال گذشته رسید/ همتی ذخایر به باد رفته بانک مرکزی را احیا کرد/ بانک مرکزی براحتی توان کاهش نرخ ارز را دارد، اما عدم کاهش آن نشان از برنامه ریزی برای بازارسازی و شکست دادن سفته بازان است

به گزارش خبرداغ ، ذخایر ارزی در ۵ ماه گذشته به بالاترین سطح در ۵ سال گذشته رسیده است. بطوری که برخی منتقدین معتقدند با توجه به ذخایر خوب بانک مرکزی، همتی سخت گیری بیش از حدی بر روی خرج کرد ذخایر ارزی می کند.

حسن روحانی امروز در مجلس گفت در ابتدای سال ۹۷ ذخایر ارزی کشور به صفر رسیده بود. این البته خبر جدیدی نبود و پیش از این توسط تحلیلگران گفته شده بود. اما تاکید رئیس جمهور بر آن باعث شد تا بازار ارز اندکی ملتهب شود.

با توجه به ذخایر فعلی ارزی بانک مرکزی، به نظر می رسد بانک مرکزی براحتی توان کاهش دادن نرخ ارز را دارد. اما عدم کاهش آن احتمالا نشان از برنامه بانک مرکزی برای بازارسازی و شکست دادن سفته بازان در بازار است.

همانطور که دولت براحتی توانست نرخ دلار را از ۱۹ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان برساند. بنظر می رسد با توجه به ذخایر فعلی، دولت براحتی می تواند نرخ دلار را کاهش دهد.

حال باید دید برنامه دولت برای بازار ارز چیست.

* اقتصادآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: