کد خبر: ۷۹۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
تعداد بازدید: ۲۵۱
نهاد نظارت بر شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای بریتانیا از آغاز تحقیقات درباره شبکه‌ای که مصاحبه یکی از هواداران حمله تروریستی به رژه نظامیان در اهواز را پخش کرده بود، خبر داد.
آغاز تحقیقات بریتانیا از شبکه‌ «ایران اینترنشنال» به دلیل مصاحبه با اعضای گروهک الاحوازیه

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، بعد از پخش مصاحبه‌ای با یکی از اعضای گروه افراطی که مسئولیت حملات تروریستی اخیر ایران را بر عهده گرفته، یک شبکه خبری ماهواره‌ای مستقر در لندن به طور رسمی توسط آفکام(نهاد نظارت بر شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای بریتانیا) مورد بررسی قرار گرفته است.

این نهاد نظارتی گفت که بررسی خواهد کرد که آیا شبکه «ایران اینترنشنال» که در غرب لندن مستقر است و برای بینندگان فارسی زبان در سراسر جهان برنامه‌هایی پخش می‌کند، در برنامه ماه سپتامبر خود استانداردهای پخش را زیر پا گذاشته است یا خیر.

آفکام اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون سه شکایت علیه سخنگوی گروه الاحوازیه که خواهان تجزیه‌طلبی در ایران هستند، دریافت کرده است.

در طول مصاحبه، به نظر می رسید که سخنگو حمله تروریستی سپتامبر در شهر اهواز را که منجر به شهادت ده‌ها نفر شد، تحسین کرده و مدعی شد که این گروه مسئول ارتکاب این جنایت بوده است این درحالی است که داعش هم مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

به نقل از گاردین، در اطلاعیه این نهاد نظارتی آمده است: مهم است که توجه داشته باشیم که تحقیق توسط آفکام به این معنی نیست که پخش کننده یا ارائه دهنده خدمات لزوما اقدام اشتباهی انجام داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: