کد خبر: ۷۹۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
تعداد بازدید: ۱۷۱
رئیس قوه مقننه گفت: قبل از حوادث اخیر در مسئله ارز، هویدا بود که نقدینگی در کشور زیاد است. این اختیار را به دولت دادیم که برای جذب نقدینگی طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام را به پایان برساند.
نظام بودجه‌ریزی قدیمی باید مبتنی بر عملکرد شود/ دولت پهن‌پیکر منابع کشور را در خود هضم می‌کند/ مرکز پژوهش‌ها از سال ۹۴ درباره بانک‌ها آلارم داده بود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی لاریجانی صبح امروز در نشست خبری گفت: شهید مدرس، انسان نادری در ایران بود. یک فقیه، اسلام‌شناس و دردمند نسبت به منافع کشور بود. ایشان آینده‌نگر برای توسعه کشور بود آنهم در شرایط سختی که دوئل مختلف در جنگ جهانی ایران را اشغال کرده بود و نقشش، بی‌بدیل بود و به همین خاطر، او در تاریخ ایران ماندگار شد و جا داشت این روز را روز مجلس نامگذاری کنند.

وی با بیان اینکه در همان زمان آغاز به کار مجلس، این موضوع مطرح شد که ایران با چالش‌های مزمنی مواجه است و به همین خاطر، دوستان پارلمان نظرشان این بود که به حل این چالش‌ها بپردازیم و کمتر قانونگذاری کنیم، اظهار داشت: این چالش‌ها چیست؟ نکته نخست، وجود دولت پهن‌پیکر است که هزینه زیادی دارد و منابع کشور را بیشتر در خود هضم می‌کند پس باید کوچک می‌شد و به همین خاطر در برنامه ششم مصوب شد تا ۱۵ درصد تا پایان برنامه کوچک‌تر شود.

وی ادامه داد: نکته دوم، نظام بودجه‌ریزی است که قدیمی است و باید مبتنی بر عملکرد شود. کار مستمری از سوی دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها انجام دادند که آماده است و در کمیسیون بودجه است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه مسئله دیگر، وضعیت نقدینگی در کشور است که از معضلات اساسی است، تصریح کرد: قبل از حوادث اخیر در مسئله ارز، هویدا بود که نقدینگی در کشور زیاد است. این اختیار را به دولت دادیم که برای جذب نقدینگی طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام را به پایان برساند. سه سال است که این کار در قانون انجام می‌شود و در شورای هماهنگی سه قوه این اختیار داده شده است. لختی در کار وجود دارد ولی می‌تواند موجب آبادانی کشور و جذب نقدینگی شود.

لاریجانی یکی از معضلات کشور را مسئله بانک‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: از سال ۹۴، مرکز پژوهش‌ها آلارم داده بود. البته جنس حل مسئله از نوع تقنین نیست و نیازمند منابعی از سوی دولت است و بالا بودن نرخ سود بانکی معضلی برای تولید کشور است. حل مسئله در دستور قرار گرفته است. در مسئله کاسپین مشاهده کردید که یک مشکل چند میلیون نفر را درگیر می‌کرد و به همین خاطر سازوکار خاص در نظر گرفته شد تا مسئله حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: