کد خبر: ۷۹۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
تعداد بازدید: ۴۰۳
تقدیر از خادمان اربعین:
مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که بسیاری از ناملایمات پیش آمده در جریان توزیع ارز اربعین از حدود اختیارات کشور ما خارج و ناشی از ناهماهنگی و زیرساخت های ضعیف کشور عراق بوده است، گفت: از مسئولان خواسته ایم اگر قرار است سال آینده نیز توزیع ارز در کشور عراق صورت بگیرد، دست کم یک ماه پیش از آغاز مراسم اربعین هماهنگی های لازم با بانک ملی ایران انجام شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران: بسیاری از مشکلات توزیع ارز اربعین، خارج از حدود اختیارات ما بود/ دبیر ستاد اربعین: اقدام جهادی بانک ملی ایران در توزیع ارز اربعین، ستودنی است/ عضو هیات رییسه مجلس: ارائه ارز اربعین در شرایط دشوار، افتخار بزرگی در کارنامه بانک ملی ایران است/ تقدیر معاون سازمان حج و زیارت از خدمت رسانی بانک ملی ایران به زائران اربعینبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در مراسم تقدیر از کاروان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی که جمعی از اعضای هیات مدیره، مدیران امور، روسای ادارات و کارکنان بانک ملی ایران در آن حضور داشتند با بیان این که سالهاست این بانک ارز مورد نیاز حجاج و زائران عتبات و اربعین را بدون هیچ مشکلی توزیع می کند، گفت: تا زمانی که توزیع ارز در داخل کشور و توسط بانک ملی ایران صورت می گیرد، مشکلی در کار نیست، اما امسال این روند به داخل کشور عراق منتقل و باعث ایجاد مشکل شد.
وی با بیان این که در نظام بانکی تنها بانک ملی ایران آن هم زمانی که بیش از یک صد هزار نفر از زائران وارد خاک عراق شده بودند انجام این کار بزرگ و پرچالش را برعهده گرفت، ادامه داد: وضعیت ناگوار جوی، قطعی مکرر اینترنت و بسته شدن باجه های توزیع ارز در عراق، روند کار را بسیار مشکل کرد، اما بانک ملی ایران با همه توان خود کار را پیش برد و در کمترین زمان ممکن ارز مورد نیاز زائران را به آنها تحویل داد.
به گفته حسین زاده، بانک ملی ایران در جریان توزیع ارز اربعین به هیچ وجه ذینفع نبود و تنها این کار را به منظور ایفای مسئولیت اجتماعی خود و نیز بهره مندی از اجر معنوی خدمت به زائران اباعبدالله االحسین (ع) بر عهده گرفت.
به گفته حسین زاده، بیش از 500 نفر از کارکنان بانک ملی ایران اعضای هیات مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران امور، روسای ادارات مرکزی و امور شعب، کارکنان و ... در کشور عراق مستقر بودند و تلاش می کردند روند توزیع ارز اربعین را سرعت ببخشند که جای تقدیر دارد.
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین با تقدیر از خدمات کارکنان بیمارستان بانک ملی ایران، روابط عمومی بانک، همکاران گمنامی که در فضای مجازی برای بانک فعالیت می کردند، کارکنان حوزه آی تی و شرکت سداد، کارکنان حراست و ... که در این مدت همه تلاش خود را برای خدمت رسانی به زائران و اطلاع رسانی به جامعه انجام دادند، اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اقتصادی رئیس جمهور، عضو هیات رئیسه مجلس، وزیرکشور، وزیر اقتصاد و وزیر ارشاد ارشاد، رئیس کل بانک مرکزی، ستاد اربعین و ده ها مسئول دیگر از نزدیک خدمت رسانی بانک ملی ایران را دیدند و بابت آن تشکر کردند.
در پایان این مراسم، لوح های تقدیری توسط اعضای هیات مدیره و معاونان مدیرعامل بانک ملی ایران به تنی چند از مسئولان ارشد بانک ،بیمارستان ،شرکت سداد و روسای تعدادی از ادارات امور شعب و کارکنان بانک که در جریان خدمت رسانی به زائران اربعین نقش داشتند، اهدا شد.


شهریار حیدری در مراسم تقدیر از کاروان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در بانک ملی ایران با بیان این که ستاد مرکزی اربعین حسینی از 13 کمیته و 31 کمیته استانی تشکیل شده است، گفت: در این میان هیچ کمیته ای به بانک مرکزی یا بانک ملی ایران اختصاص نداشت.

وی با اشاره به این که در سالهای گذشته، تجربه تامین ارز اربعین برای زائران وجود نداشت و این کار برعهده خود زائران بود، اظهار کرد: امسال با توجه به نوسانات ارز، بانک مرکزی برای تامین ارز زائران اعلام آمادگی کرد، ولی ما به دنبال بانکی بودیم که بتواند این کار بزرگ را بر عهده بگیرد که طبیعتا آن هم بانک ملی ایران بود.

حیدری به تقدیر مقام معظم رهبری از نحوه برگزاری مراسم پیاده روی اربعین سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: عده ای همه خدمات گسترده انجام شده را ندیدند و برخی ناهماهنگی ها در توزیع ارز را بزرگنمایی کردند که این به دور از انصاف بود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین با بیان این که اقدام بانک ملی ایران در توزیع ارز، باعث تثبیت نرخ دینار و نگرانی دلالان و صرافان شد، ادامه داد: دلالان ارز هر سال از این محل میلیاردها تومان درآمد داشتند و اقدام امسال باعث شد آنها به تخریب عملکرد بانک ملی ایران رو بیاورند.

به گفته وی، شبکه ای از دلالان ارزی در عراق مستقر شده و با سیاه نمایی و بزرگ کردن مشکلات، عملیات روانی علیه بانک ملی ایران را آغاز کردند، در حالی که تصور نمی کردند با تدبیر بانک ملی ایران، این مشکلات در کوتاه ترین زمان برطرف می شود.

حیدری با بیان این که یک عده اساسا با موضوع اربعین مخالف بودندو از هر گونه تلاشی برای ضربه زدن به آن دریغ نکردند، گفت: حتی تیم هایی با پشتیبانی یکی از کشورهای منطقه قصد بر هم زدن راهپیمایی را داشتند، اما خوشبختانه در وضعیت ناامن عراق، کوچکترین خللی در این سفر معنوی و زیارتی ایجاد نشد.

وی با اشاره به این که مشکلات موجود بر سر راه زائران اربعین هر سال در حال کاهش است، گفت: کارکنان بانک ملی ایران که کاری جهادی کردند، نباید از انتقادهای ناجوانمردانه ناراحت شوند، چرا که اجر کار آنها با امام حسین (ع) است.

وی همچنین اعلام کرد: از سال آینده کمیته بانکی و ارزی نیز به ستاد اربعین افزوده خواهد شد تا مشکلات امسال تکرار نشود.



احمد امیر آبادی فراهانی در مراسم تقدیر از کاروان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در بانک ملی ایران با اشاره به تلاش مجاهدانه و طاقت فرسای کارکنان این بانک در ارائه ارز به زائران گفت: هنگامی که موضوع ارائه ارز اربعین مطرح شد، با توجه به شرایط سخت و دشوار پیش رو، به جز بانک ملی ایران هیچ بانک دیگری حاضر نشد در این روند مشارکت داشته باشد.

وی افزود: زمانی که مشکل ارائه ارز به زائران گرامی به وجود آمد، من به عنوان ناظر ستاد اربعین حسینی در مناطق مرزی حضور داشتم و شاهد یک صف طولانی بودم که 12 کارمند بانک در شرایطی بسیار نامناسب و سخت، بدون وقفه در حال کار بودند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: شرایط نامساعد جوی موجب شده بود که  میزان معطلی زائران برای دریافت ارز طولانی شود و ازدحام زیادی شکل بگیرد، اما با اقداماتی که بانک ملی ایران به عمل آورد، در عرض چهار ساعت فرایند دریافت ارز توسط زائران اربعین به 40 دقیقه کاهش یافت و روند ارائه ارز عادی و طبیعی شد.

وی ادامه داد: من در سرکشی از مناطقی مثل زرباطیه و بررسی فرایند ارائه ارز شاهد بودم که زوار اربعین در عرض چهار دقیقه ارز خود را بدون هیچ مشکلی دریافت می کردند.

نماینده ناظر مجلس در ستاد اربعین تاکید کرد: متاسفانه در فضای مجازی هجمه های زیادی توسط سلطنت طلب ها و منافقین علیه پیاده روی زائران اربعین و حرکت بزرگ بانک ملی ایران در ارائه خدمات ارز به زائران مطرح شد که در راستای فضاسازی و تحت تاثیر قرار دادن این حرکت بزرگ صورت گرفت، اما با همه مشکلات، این افتخار برای بانک ملی ایران باقی ماند که در شرایط سخت، مردم عزیز کشور را تنها نگذاشت و با جان و دل و به عشق اباعبدالله الحسین(ع) زیر بار مشکلات رفت و به وظیفه ملی خود در این زمینه عمل کرد.

امیر آبادی اظهار کرد: در بازرسی از مناطق مرزی،شاهد بودم که یکی از مدیران بانک ملی ایران،در یک منطقه که هر لحظه احتمال اقدام تروریستی وجود داشت و در ساختمانی که شرایط ورود و خروج افراد در آن نامعلوم بود،چندین میلیون دینار عراق را در یک کیسه در اختیار داشت و شب ها آن را زیر سرش می گذاشت و استراحت می کرد تا به محض مراجعه زائران،تحویل ارز صورت گیرد. کارکنان دیگری را دیدم که در کانکس هایی فوق العاده گرم، بدون هیچ امکانات رفاهی مشغول ارائه خدمات به زائران بودند.

وی افزود: امیدوارم در سال های آینده، شرایطی فراهم شود که ارز اربعین توسط بانک ملی ایران در داخل ایران به زائران پرداخت شود.


اکبر رضایی معاون حج سازمان حج و زیارت در مراسم تقدیر از کاروان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی  در بانک ملی ایران گفت: از زمان ابلاغ مسئولیت ارائه ارز اربعین توسط بانک مرکزی به بانک ملی ایران، تا آغاز فرآیند ارائه ارز،تنها چند ساعت فرصت وجود داشت و با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت های لازم در مناطق مرزی کشور عراق،بانک ملی ایران تصمیم شجاعانه ای برای پذیرش این مسئولیت گرفت.

وی افزود: به دلیل فراهم نبودن امکانات، کارمندان این بانک سختی های زیادی را متحمل شدند و با وجود فشارها توانستند در مدت زمان اندکی، با بر طرف کردن مشکلات، رضایت زائران را در زمینه ارائه ارز اربعین به دست آورند.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: