کد خبر: ۷۸۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۲۹۸
جزئیات جلسه امروز کمیسیون شوراها؛
یک عضو کمیسیون شوراها گفت: مواردی به عنوان پیشنهاد در جلسه امروز کمیسیون شوراها درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس مطرح شد که رای نیاورد.
بررسی پیشنهادات نمایندگان برای اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،  اصغر سلیمی درباره جلسه امروز کمیسیون شوراها گفت: امروز بحث اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشتیم که بررسی قسمتی از آن که ماده ۳ بود باقی مانده بود.

وی ادامه داد: ماده سه بحث برای استانی و شهرستانی شدن انتخابات را مطرح می‌کند و می‌گوید حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس محدوده جغرافیایی هر استان خواهد بود و هریک از استان‌ها به عنوان حوزه انتخابیه اصلی و حوزه‌های انتخابیه موجود در استان حوزه انتخابیه فرعی محسوب می‌شود. حوزه انتخابیه فرعی به عنوان حوزه انتخابیه زیر مجموعه شناخته میشود.

نماینده مردم سمیرم تصریح کرد: این طرح قبلا هم در مجلس نهم هم مورد بررسی قرار گرفت که در آن قرار بر این بود که نمایندگانی که شهرستانی هستند بتوانند ۱۵ درصد از آرا را بیاورند و اگر در سطح استان هم رای بیشتری بیاورند بتوانند به عنوان برنده انتخاب شوند. اما این طرح امروز در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و موافقان و مخالفان هم درباره آن صحبت کردند اما رای نیاورد.

این نماینده اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: پس از رای نیاوردن ماده سه، یک پیشنهاد مطرح شد که درباره استانی شدن انتخابات بود که یعنی نمایندگان به صورت استانی انتخاب شوند مثل مجلس خبرگان رهبری که بشود کلیه نمایندگان مثلا از یکی از شهرهای استان باشد و نمایندگی کل استان را بر عهده بگیرند که در این مورد هم صحبت شد و موافق و مخالف صحبت کردند و این هم رای نیاورد و اگر در جلسه سه‌شنبه بررسی شود پیشنهادات جایگزین باید مطرح شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: