کد خبر: ۷۸۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
تعداد بازدید: ۳۱۲
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه ترکیه مستقیما مربوط به اندرو برانسون کشیش آمریکایی بازداشت شده بود که هفته گذشته آزاد شده است و ترکیه به زودی درباره تحریم های اعمال شده تصمیم گیری خواهد کرد.
پمپئو: به‌زودی درباره تحریم‌های ترکیه تصمیم می‌گیریموزیر خارجه آمریکا بر این باور است که واشنگتن به زودی تصمیم نهایی در خصوص تحریم‌های اعمال شده علیه ترکیه را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرداغ  به نقل از رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه ترکیه مستقیما مربوط به اندرو برانسون کشیش آمریکایی بازداشت شده بود که هفته گذشته آزاد شده است و ترکیه به زودی درباره تحریم های اعمال شده تصمیم گیری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش دولت ترامپ طی ماه های اخیر تحریم های تجاری و سیاسی را علیه ترکیه اعمال کرده است. دولت آمریکا به بهانه بازداشت برانسون تعرفه واردات فلزات از ترکیه را دو برابر کرده است.

تحریم های آمریکا موجب مشکلات و چالش های اقتصادی زیادی در ترکیه شد و ارزش سهام و لیره این کشور را به شدت کاهش داد.

دادگاهی در ترکیه اخیرا حکم آزادی اندرو برانسون کشیش آمریکایی را صادر کرد و وی روز جمعه گذشته خاک ترکیه را ترک کرد. برانسون به اتهام همکاری با شبکه گولن و فعالیت های تروریستی به حبس محکوم شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: