کد خبر: ۷۸۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
تعداد بازدید: ۲۱۸
برخی شخصیت‌ها و روزنامه‌نگاران آمریکایی به شوخی سخیف سناتور جمهوری‌خواه درباره «فاجعه‌بار» بودن داشتن تبار ایرانی واکنش نشان دادند. یک بازیگر آمریکایی در واکنش به این ادعاها از این سناتور آمریکایی خواست بیشتر کتاب بخواند.
واکنش شخصیت‌های آمریکایی به اظهارات ضدایرانی و نژادپرستانه سناتور جمهوری‌خواه

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا «لیندسی گراهام» روز گذشته با حضور در برنامه «فاکس اند فرندز» شبکه فاکس‌نیوز در واکنش به تست دی ان ای «الیزابت وارن» سناتور آمریکایی، اظهارات ضد ایرانی‌ را مطرح کرد.

وی گفت: اگر در آزمایش دی ان ای من معلوم شود که ریشه ایرانی دارم، فاجعه است.

این اظهارات سخیف در شبکه‌های اجتماعی واکنش برخی روزنامه‌نگاران و کاربران آمریکایی را به همراه داشت. «یارا شهیدی» بازیگر آمریکایی اظهارات «گراهام» را نژادپرستانه و متعصبانه خواند.

«اولیور دارسی» گزارشگر سی‌‍ان‌ان هم نوشت: والدین من از ایران به آمریکا مهاجرت کردند و بیشتر خانواده من هم همین‌طور. مشکل تبار فارسی داشتن چیست؟ اظهارات گراهام و مدل بیان و خنده او، واقعا شرم‌آور است.

«جو اسکاربوروج» گزارشگر ام‌اس‌ان‌بی‌سی هم در توییتر خود نوشت: اینکه در یک کشوری با یک تمدن عظیم در جهان ریشه داشته باشی چقدر می‌تواند وحشتناک باشد؟ خدای من لیندسی! کمی کتاب بخوان!

«جمال عبدی» رییس شورای ایرانیان آمریکا هم با انتشار یک بیانیه «لیندسی گراهام» را نژادپرست خواند.

وی در این بیانیه گفت: اینکه «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی در برنامه فاکس‌نیوز، امکان یافتن ریشه‌های ایرانی در خون خود را فاجعه می‌خواهد، چندش‌آور است. این اولین بار نیست که «گراهام» چنین اظهارات نژادپرستانه‌ای را علیه ایران به کار برده است. در سال ۲۰۱۵ او گفته بود من می‌دانم که ایرانی‌ها دروغگو هستند!

«عبدی» گفت: اینکه تبار ایرانی را تحقیر کنی و معتقد باشی که ایرانی‌‌ها دروغ‌گو هستند به این معناست که شما نژادپرست هستید و در عین حال در مجلس سنای آمریکا خدمت می‌کنید و رای شما بر ده‌ها میلیون ایرانی و میلیون‌ها ایرانی تبار در دنیا تاثیر می‌گذارد.

وی در ادامه این بیانیه از گراهام خواست که از اظهارات سخیف خود عذرخواهی کند و گفت: «ایرانیان آمریکا این نژادپرستی‌ها را فراموش نمی‌کنند و فراموش نمی‌کنند که کدام حزب به دنبال سیاست‌های نژادپرستانه و ممنوعیت ورود اعضای خانواده‌شان از ایران شده است.»

«کوین بیشاپ» سخنگوی گراهام به انتقادات عبدی پاسخ داد.

وی مدعی شد: این اولین بار نیست که این گروه(شورای ایرانیان آمریکا) سعی می‌کند اذهان عمومی را نسبت به اظهارات سناتور گراهام منحرف کند. کاملا روشن است که گراهام  برای مردم ایران احترام زیادی قائل است. به همین دلیل خواستار براندازی در ایران است تا ایران را بار دیگر با عظمت سازد.

وی مدعی شد: شوخی سناتور گراهام متوجه نظام ایران بود که به فشار علیه مردمش ادامه می‌دهد.

چندی پیش «الیزابت وارن» برای اثبات ادعای برخی افراد که می‌گفتند او از والدین آمریکایی متولد نشده است تست دی‌ان‌ای خود را منتشر کرد.

«لیندسی گراهام» در واکنش به علنی شدن آزمایش دی‌ان‌ای این سناتور آمریکایی گفته بود: اگر از من تست می‌گرفتند؛ ممکن بود معلوم شود که ایرانی هستم. این فاجعه بود.

مجری برنامه در واکنش به این شوخی توهین‌آمیز سناتور آمریکایی گفت: البته ایرانی‌ها مردم فوق العاده‌ای هستند که رهبران بدی دارند.

گراهام مدعی شد: بله رهبران بدی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
تاسیسات هسته ای اسرائیل باید تحت نظارت بین المللی قرار گیرد
فشار بر رژیم صهیونیستی برای پذیرفتن نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تاسیسات هسته ای اش ضروری است.
چالش ها و تهدیدهای جهان روز به روز افزایش مییابد و در رأس آنها زرادخانههای هستهای و تهدید به استفاده از این سلاح از سوی برخی کشورهای عضو معاهده جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای وجود دارد.
گسترش تروریسم و استفاده از زرداخانه های هسته ای به عنوان یک سلاح سیاسی از طرف برخی از کشورهای عضو سازمان ملل و حتی برخی از اعضای دائم شورای امنیت و حمایت این کشورها از گروه های تروریستی که از سلاح شیمیایی نیز استفاده کرده و در لیست سازمان ملل نیز گنجانده شدهاند از دیگر چالش ها است.
ادامه حمات برخی کشورها و سرپوش گذاری آنها بر سلاحهای هسته ای رژیم صهیونیستی بر همه آشکار است و این موضوع وقتی که آمریکا و انگلیس کنفرانس بازنگری در معاهده جلوگیری از گسترش سلاح هسته ای در سال 2015 را به شکست کشاندن، آشکارتر شده است.
حمایت دائم آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، آلمان و دیگر کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی نقش مهمی در توسعه برنامههای اتمی، نظامی، بیولوژیکی و شیمیایی این رژیم داشته است و اسرائیل را تشویق کرده است که جهان را بیش از پیش به چالش بکشد و از پیوستن به معاهده جلوگیری از گسترش سلاح هسته ای معاهدههای سلاح های کشتار جمعی خودداری کند.
کشور سوریه در سال 2003 و در چهارچوب عضویت در شورای امنیت طرح خالی شدن خاورمیانه از همه سلاح های کشتار جمعی به ویژه سلاح هسته ای را ارائه کرد ولی هیات آمریکا در آن زمان تهدید کرد در صورتی که این طرح مطرح شود آن را وتو خواهد کرد.
سوریه بار دیگر از کشورهای عضو سازمان ملل می خواهد در راستای ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای و همه سلاح های کشتار جمعی تلاش کنند.
ما خواستار فشار بیشتر بر اسرائیل و مجبور کردن آن به پیوستن به معاهده جلوگیری از سلاح هسته ای و نظارت بر همه تاسیسات و فعالیت های هسته ای آن توسط آژانس بینالمللی انرژی اتمی هستیم.

چطورمی توان به رژیم صعیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟

علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.

اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.

واقعا خندهدار است آمریکایی که مرتب در منطقه جنایت میکند و دستان آلودهاش برای همگان آشکار شده تصمیم گرفته باشد با داعشی که خود به وجود آورده مبارزه جدی بکند. سادهاندیشی است آن کس که امروز این ادعای آمریکاییها را بپذیرد. حتی ساکنان دارالمجانین هم از ژست ضدتروریستی اخیر آمریکا خندهشان میگیرد!

واقعا خندهدار است آمریکایی که مرتب در منطقه جنایت میکند و دستان آلودهاش برای همگان آشکار شده تصمیم گرفته باشد با داعشی که خود به وجود آورده مبارزه جدی بکند. سادهاندیشی است آن کس که امروز این ادعای آمریکاییها را بپذیرد. حتی ساکنان دارالمجانین هم از ژست ضدتروریستی اخیر آمریکا خندهشان میگیرد!

نیروهای آمریکایی حق حضور در سوریه را ندارند.
نیروهای آمریکایی حق حضور در سوریه را ندارند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: