کد خبر: ۷۸۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
تعداد بازدید: ۲۶۰
معاون راهبردی قوه قضاییه تاکید کرد: یکی از قدرت‌های ما قدرت موشکی است و با آنچه در زمان جنگ داشتیم قابل قیاس نیست و این قدرت حتی با قدرت موشکی کشورهای همسایه هم قابل قیاس نیست. آن موشک‌هایی که داعش را زد می‌تواند همه مزدوران آمریکا را به همین دقت هدف قرار دهد.
ذوالقدر: موشک‌هایی که داعش را زد می‌تواند همه مزدوران آمریکا را هدف قرار دهد/  ترامپ می‌گفت اگر من دوازده دقیقه دیرتر بر سر کار می‌آمدم ایران خاورمیانه را گرفته بود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، همایش معاونان برنامه‌ریزی دادگستری‌های سراسر کشور با سخنرانی محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه، صبح امروز در ساختمان مرکزی قوه قضائیه برگزار شد.

ذوالقدر در ابتدای این جلسه با تسلیت ایام شهادت امام باقر (ع) گفت: تعدادی از استان‌ها در این مدت همچون استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم، کرمانشاه و یزد که در مجموع ۱۰ استان می‌شوند، مسئولان برنامه‌ریزی‌شان تغییر کرده و افراد دیگری مشغول به کار شدند.

وی اضافه کرد: در این جلسه مسائل مختلفی را درباره برنامه‌های راهبردی و برنامه‌ریزی‌ها بررسی خواهیم کرد و درباره مسائل مربوط به بهبود فرایندها با تاکید بر چند موضوع مثل بهره‌وری جلسه را ادامه خواهیم داد.

معاون قوه قضاییه درباره حوزه نظارت‌های ستادی در استان‌ها اظهار داشت: آخرین وضعیت عملکرد استان را با ارائه آمار و ارقام ارزیابی خواهیم کرد و در حوزه بودجه مسائلی مطرح خواهد شد. با تصمیماتی که در برنامه ششم انجام شد باید تحولی در زمینه بودجه قوه قضاییه صورت می‌گرفت که آخرین وضعیت را بررسی می‌کنیم که اگر تنگنایی وجود دارد تلاش کنیم تا مرتفع شود. همچنین طرح تحول قوه قصاییه را بررسی می‌کنیم و سعی خواهیم کرد که کلیات مطلب گزارش شود و نظرات معاونان را هم خواهیم شنید.

ذوالقدر افزود: اگر این تعبیر را به کار ببریم که کشور ما درگیر یک جنگ همه‌جانبه منهای جنگ نظامی است، این یعنی همه وجوه یک جنگ جریان دارد به غیر از بعد نظامی آن، که توسط آمریکا با آن مواجه هستیم. این جنگ بر اقتصاد تمرکز دارد و محور عمده آن اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دشمن با فشار روی ارکان اقتصادی ما با تحمیل نامشروع و غیرقانونی و همه‌جانبه، جنگی را آغاز کرده که در گذشته هم وجود داشته است و این تحریم‌ها نیروی محرکه این جنگ است، تصریح کرد: هدف دشمن تسلیم کردن ملت ایران در برابر خواست آمریکا است و بحث‌های تغییر رژیم که از زبان آنها گفته می‌شود حرف گزافی است و این‌ها می‌خواهند ملت ایران را تسلیم خواست خود کنند و بحث مذاکره مجدد را پیش می‌کشند.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه جنگ نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران کاربرد ندارد، خاطرنشان کرد: اگر جنگ نظامی برای دشمنان ما کاربردی بود این کار را می‌کردند چون سهل‌تر است. چهل سال پیش که ایران قدرت امروز را نداشت همه دنیا بسیج شدند اما نتوانستند ایران را از پای درآورند و چنین جنگی در معادلات آنان شکست خورده است.

ذوالقدر اضافه کرد: تجربه جنگ عراق و افغانستان و دیگر جنگ‌های نیابتی که آمریکا در آن حضور داشته است برای آنان تجربه است و در  همه این جنگ‌ها شکست خورده‌اند و خودشان هم همین جمع‌بندی را دارند. امروز حاصل هجده سال حضورشان در افغانستان جز شکست چیست؟ آنها تنها می‌خواستند دولتی نزدیک به خود در افغانستان روی کار آورند. اما این رفتار جز ناکامی جنگی و میلیاردها دلار هزینه روی دست ملت آمریکا حاصلی در بر نداشت همچنین هزاران کشته و زخمی به بار آورد.

وی درباره جنگ آمریکا در عراق ابراز داشت: بوش می‌گفت ما عراق را بعد از صدام چنان می‌سازیم که بدون جنگ نظامی با ایران بتوانیم،  ایران را تحت فشار قرار دهیم. اما آمریکا از این جنگ چه دستاوردی داشت؟ رئیس‌جمهور آنها گفت ما هفت هزار تریلیون خرج کردیم اما این هزینه چه شد؟ حاصل این جنگ‌ها جز خسارت‌هایی که وارد آورد چه بود. اگر ایران در چهل سال قبل در چارچوب مرز محدود بود، امروز نفوذ دارد. در میان همه حرف‌های بی‌ربطی که ترامپ می‌زند گاهی حرف‌های درستی هم بیرون می‌آید.

معاون قوه قضاییه ادامه داد: ترامپ می‌گفت اگر من دوازده دقیقه دیرتر بر سر کار می‌آمدم ایران خاورمیانه را گرفته بود که البته من نمی‌دانم که او این دوازده دقیقه را از کجا آورده است. در نتیجه ایران چنین قدرتی دارد و عمق استراتژیک ایران محصور به مرزهای خودش نیست.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه ورود به جنگ نظامی با جمهوری اسلامی و احتمال جنگ نظامی با ایران آن هم از سوی قدرت‌های نظامی دنیا و کشورهای حوزه خلیج فارس که عددی نیستند، در حد صفر است، بیان کرد: من این را غیر از آمادگی‌های نظامی گفتم. یکی از قدرت‌های ما قدرت موشکی است و با آنچه در زمان جنگ داشتیم قابل قیاس نیست و این قدرت حتی با قدرت موشکی کشورهای همسایه هم قابل قیاس نیست. آن موشک‌هایی که داعش را زد می‌تواند همه مزدوران آمریکا را به همین دقت هدف قرار دهد.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: