کد خبر: ۷۸۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۳۹۰
رئیس جمهور روسیه گفت: در حال حاضر شرکت های انرژی روسیه در جمهوری آذربایجان فعالیت موفقیت آمیز دارند و شرکت « روس نفت » و شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک فعالیت مشترک در راستای اجرای طرح اکتشاف نفت و گاز را آغاز خواهند کرد.
پوتین: پروژه‌های مشترکی با آذربایجان در دریای خزر اجرا می‌کنیم

به گزارش خبرداغ ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در باکو، گفت: این کشور و جمهوری آذربایجان بصورت فعال پروژه های مشترک در منطقه خزر اجرا خواهند کرد.

پوتین که امروز برای یک دیدار یک روزه وارد باکو شده است ، طی سخنانی در نهمین همایش اقتصادی مشترک روسیه و جمهوری آذربایجان،افزود: این پروژه ها در وهله اول شامل حوزه های حمل و نقل ، استخراج نفت و گاز ، محیط زیست و منابع زیستی است.

پوتین خاطر نشان کرد ، در حال حاضر شرکت های انرژی روسیه در جمهوری آذربایجان فعالیت موفقیت آمیز دارند و شرکت « روس نفت » و شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک فعالیت مشترک در راستای اجرای طرح اکتشاف نفت و گاز را آغاز خواهند کرد.

به گفته پوتین، شرکت « لوک اویل » روسیه تا به حال در طرح های انرژی جمهوری آذربایجان نزدیک به چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اظهارداشت: کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر فرصت های جدید همکاری متقابل و مفید ایجاد کرده است.

پوتین با تاکید بر اینکه روابط روسیه و جمهوری آذربایجان بر حسن همجواری و احترام متقابل مبتنی است،افزود: ما همیشه تلاش می کنیم تا منافع دو کشور را متعادل سازیم و در این زمینه موفق هم شده ایم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در جمهوری آذربایجان نزدیک به 700 شرکت روسی فعال است و حجم سرمایه گذاری مستقیم روسیه در اقتصاد جمهوری آذربایجان بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار است.

پوتین افزود: در سال 2017 میلادی حجم صادردات محصولات کشاورزی جمهوری آذربایجان به روسیه 12 درصد افزایش یافته است.

وی، همکاری روسیه و جمهوری آذربایجان با مشارکت ایران در زمینه تکمیل دالان بین المللی شمال - جنوب برای ایجاد ارتباط میان بازارهای اروپایی و آسیایی را یادآور شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: