کد خبر: ۷۸۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
تعداد بازدید: ۲۷۶
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: علاوه بر مکان‌هایی که توسط بخش خصوصی ایجاد شده ما امروز می‌توانیم بگوییم که سرانه ورزشی ما حدود ۷۸ سانتی‌متر مربع است و قطعاً سرانه ورزشی ما به بیش از یک متر افزایش یافته است. هرچند که هنوز وضعیت مطلوبی ندارد و عادلانه توزیع نشده است.
حدود ۹ هزار مکان ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان وجود دارد/ سرانه ورزشی کشور عادلانه توزیع نشده است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سوال ملی حبیب‌الله ده‌مرده از وزیر ورزش و جوانان در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بر این اساس سوال نماینده زابل درباره برنامه وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی بود که مسعود سلطانی‌فر در صحن علنی مجلس به این سوال پاسخ داد.

وزیر ورزش و جوانان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اعلام انزجار از اقدامات تروریستی در شهر اهواز گفت: در مورد سرانه ورزش اختلاف ما با سران دنیا زیاد است اما در دنیا یک عدد به عنوان شاخص در این باره نداریم و هر کشور در این خصوص برنامه‌ای خاص دارد که کشورهای توسعه یافته وضعیت‌شان بهتر است.

وی تاکید کرد: در بند الف ماده ۱۱۷ قانون برنامه چهارم مقرر شده بود که همه دستگاه‌ها تلاش کنند که سرانه ورزشی ما را افزایش دهند که ما به این هدف در برنامه چهارم و پنجم نائل نشدیم و در نتیجه در برنامه ششم هدف‌گذاری کمی حذف شد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد:‌ الان در کشور حدود ۹ هزار مکان ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان وجود دارد که در حال حاضر وضعیت سرانه ورزشی کشور از جهت در اختیار گرفتن این امکانات بسیار بهبود یافته است. همچنین ما حدود ۳ هزار مکان ورزشی در آموزش و پرورش و ۳۰۰ مجموعه ورزشی کارگری و هزاران مجموعه ورزشی که توسط شهرداری‌ها، نیروهای مسلح و بسیج در مناطق مختلف و روستایی ایجاد شده است را داریم که  کمک ویژه‌ای به ما می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مکان‌هایی که توسط بخش خصوصی ایجاد شده ما امروز می‌توانیم بگوییم که سرانه ورزشی ما حدود ۷۸ سانتی‌متر مربع است و قطعاً سرانه ورزشی ما به بیش از یک متر افزایش یافته است. هرچند که هنوز وضعیت مطلوبی ندارد و عادلانه توزیع نشده است به طور مثال کردستان، ایلام، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی کمتر بهره‌مند شده‌اند.

سلطانی‌فر در بخش دوم صحبت‌های خود در پاسخ به حبیب‌الله ده‌مرده به موضوع عدالت و توزیع عادلانه منابع اشاره کرد و گفت: ما فکر می‌کنیم با عادلانه توزیع کردن می‌توانیم بهره‌وری را بالا ببریم.

وی تاکید کرد: ایجاد عدالت و توزیع منابع برای استان‌های محروم و مناطق محروم استان‌های برخوردار مورد توجه ما است و تا حدود زیادی توازن را به وجود می‌آوریم. نوجوانان و جوانان ساکن مناطق مرزی و محروم در رشته‌های مختلف استعدادهای قابل توجهی دارند که اگر زمینه بروز خلاقیت‌شان فراهم شود، می‌توانند افتخارآفرین باشند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان در دو رشته دو و میدانی و رشته کبدی استعدادهای زیادی داریم که با فعال کردن پایگاه‌هایی می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به حضور بانوان در رشته‌های ورزشی تاکید کرد: حضور بانوان در عرصه‌های ورزشی را باید فراهم کنیم تا بتوانیم زمینه حضور پررنگی را برای آنان داشته باشیم.

سلطانی‌فر با اشاره به مدال‌های کسب شده در بازی‌های جاکارتا توسط بانوان کشور گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم امکانات بیشتری را ایجاد کنیم. همچنین برنامه‌های مدت‌داری را برای همه استان ها داریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در کشور گفت: سال ۹۲، ۵ هزار و ۳۵۵ مکان ورزشی نیمه‌کاره داشتیم که در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسیدند. سال ۹۲ حدود ۱۳۲ پروژه، سال ۹۳ حدود ۲۰۵ پروژه، سال ۹۴ حدود ۳۶۱ پروژه، سال ۹۵ حدود ۱۷۱ پروژه و سال ۹۶، ۳۹۰ پروژه بهره‌برداری شد که در سال ۹۷ برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم با استفاده از منابع ۴۹۰ پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: آنچه به عنوان شاخص می‌توانیم ارائه دهیم پروژه‌هایی است که با قیمت‌های سال ۹۶ حدود ۱۱ میلیارد تومان به منابع نیاز داریم تا بتوانیم آنها را تکمیل کنیم. در این مدت همچنین موفق شدیم پروژه‌های بزرگی را در مناطق مختلفی از کشور از جمله اصفهان و شیراز به بهره‌داری برسانیم. این پروژه‌ها استانی و ملی هستند.

این عضو کابینه دولت عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم که از همه ظرفیت‌ها در قانون برنامه و بودجه استفاده کنیم تا بتوانیم از منابع‌مان بهتر بهره‌مند شویم که از جلمه آنها استفاده از ظرفیت‌های قانون برنامه و بودجه و استفاده از خیرین ورزشی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: