کد خبر: ۷۸۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
تعداد بازدید: ۳۱۱
رئیس جمهور آمریکا در پیام خود خطاب به کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان گفت: ما خواهان توافقی جامع هستیم که به طوری کامل به فعالیت‌های هسته‌ای ایران و اقدامات بی ثبات کننده این کشور رسیدگی می‌کند.
نامه ترامپ به آژانس: خواهان توافقی جامع با ایران هستیم

رئیس جمهور آمریکا در پیام خود خطاب به کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان گفت: ما خواهان توافقی جامع هستیم که به طوری کامل به فعالیت‌های هسته‌ای ایران و اقدامات بی ثبات کننده این کشور رسیدگی می‌کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه (امروز) در شصت و دومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورش خطاب به این نشست را قرائت کرد.

در این پیام آمده است آمریکا به طور قوی از همکاری هسته‌ای صلح آمیز پشتیبانی می‌کند که شامل سرمایه گذاری آمریکا در برنامه‌های آژانس می‌شود. این فعالیت‌ها به طور موثر و مثبتی بر زندگی افراد سراسر جهان از طریق پیشرفت‌هایی در حوزه صنعت، پزشکی، کشاورزی و تولید انرژی کمک کرده است.

در ادامه پیام رئیس جمهور آمریکا آمده است اشاعه هسته‌ای کماکان یک تهدید جدی علیه صلح جهانی است. ما به ارتقاء استانداردهای ایمنی، امنیت، پادمان‌ها و عدم اشاعه شامل پروتکل الحاقی به عنوان یک استاندارد بین‌المللی ادامه می‌دهیم و از دیگر کشورها می‌خواهیم که آنها نیز همین کار را انجام دهند. ما باید اطمینان یابیم که برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح آمیز است و راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به طور دائم از بین رفته‌اند. علاوه بر این سوریه باید به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و الزامات پادمانی آن همکاری کند.

ریک پری ضمن قرائت پیام رئیس جمهور آمریکا گفت: همانطور که رئیس جمهور ترامپ گفته است سوریه باید به طور کامل با آژانس در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای اش همکاری کند و درباره ایران نیز باید بگویم که برجام یک توافق ناقص بود که نمی‌توانست به درستی به سوء رفتار (از سوی ایران) رسیدگی کند.

وی در ادامه مدعی شد اینجا در وین یک دیپلمات ایرانی در ماه ژوئیه به دلیل تامین مواد منفجره برای تروریست‌هایی که به دنبال بمب گذاری در یک تجمع سیاسی در فرانسه بودند بازداشت شد و در آمریکا نیز وزارت دادگستری دو فرد را ماه گذشته به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرد. بنابراین ما در حال وضع مجدد تحریم‌های کلیدی علیه ایران هستیم و تنها توافقی را می‌خواهیم که به طور کامل به برنامه هسته‌ای این کشور فعالیت‌های آن در زمینه اشاعه و فعالیت‌های بی ثبات کننده‌اش رسیدگی کند.

وزیر انرژی آمریکا همچنین گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اتکاء به نظارت و راستی آزمایی قوی باید روی همکاری ایران پافشاری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس:
تحریمهای آمریکا علیه ایران جنایت جنگی است
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس، تحریمهای آمریکا علیه ایران را ناقض حقوق اولیه حیات اقتصادی کشور دانست و واشنگتن را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد.
تاریخ خبر: 26/06/1397 - 22:25
مسعود شجره روز دوشنبه در پیامی ویدئویی که در تارنمای این سازمان منتشر شد تأکید کرد که تحریم به ابزاری برای اعلام جنگ تبدیلشده که در نهایت منجر به جنایت جنگی میشود.
او به اظهارات «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق آمریکا مبنی بر اینکه تحریمهای واشنگتن علیه بغداد برای سرنگونی رژیم صدام حسین به بهای کشته شدن هزاران کودک عراقی ارزش دارد، اشاره کرد و گفت: اما این جنایت جنگی است که در هیچ قاموسی ارزش ندارد. اینکه نیم میلیون کودک عراقی جان دهند تا یک حکومت استبدادی سرنگون شود ظلم است؛ ضمن آنکه تحریمهای عراق درنهایت منجر به براندازی رژیم صدام نشد.
شجره اضافه کرد: همزمان 50 هزار کودک یمنی تنها ظرف یک سال گذشته جان داده و گزارشها حاکی است که 10 میلیون یمنی دیگر ممکن است براثر تحریمها و محاصره این کشور توسط عربستان سعودی سال آینده جان دهند.
این در حالی است که به گفته این فعال مدنی، غرب به سردمداری آمریکا در طول سه سال گذشته با دولت عربستان مماشات کرده تا از این طریق تسلیحاتی بیشتری را برای بمباران مردم یمن بفروشد.
شجر گفت: اکنون کشورهایی همچون ایران، سوریه، ونزوئلا و روسیه از سوی آمریکا تحریم شدهاند. واشنگتن اعلام کرده که قصد دارد از تحریم به عنوان ابزاری برای از بین بردن جان مردم استفاده کند تا دولتها را تسلیم خواستههای خود کند.
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس این سیاست را مجازات جمعی خواند که جان زنان، کودکان و افراد بیمار را در معرض خطر قرار میدهد. او گفت: تحریم سبب میشود تا حیات اقتصادی یک کشور از ابتداییترین حقوق اولیه محروم شود و این امر سرآغاز ارتکاب جنایت جنگی است.
وی اظهار داشت کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس نشستی را در حاشیه اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس ترتیب داده و درصدد است تا موضوع تحریم های اقتصادی را بهعنوان ابزاری برای ارتکاب جنایت جنگی مطرح کند.
بر اساس برنامه اعلامشده، این نشست پسفردا (چهارشنبه) با حضور اندیشمندان و صاحبنظران مسائل سیاسی و حقوق بشری در مقر شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو برگزار می شود.
دونالد ترامپ رئیسجمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشتماه، این کشور را از توافق هستهای ایران موسوم به برجام خارج کرد. بر اساس این توافق تحریمهای بینالمللی علیه ایران در سال 2015 میلادی برداشته شد. بااینحال دونالد ترامپ رئیسجمهوری آمریکا اعلام کرده است که تحریمهای ضد ایرانی را دوباره احیا خواهد کرد.
دور اول تحریمهای واشنگتن علیه ایران در 15 ماه مرداد اعمال شد و دور بعدی تحریمها که بیشتر شامل تحریمهای نفتی میشود، در 13 آبان ماه اعمال خواهد شد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: