کد خبر: ۷۸۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
تعداد بازدید: ۲۹۳
دیدار رفت تیم‌های پرسپولیس و نساجی مازندران از هفته ششم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس امشب برگزار می‌شود.
کار سخت نساجی برای توقف پرسپولیس/ تقابل شاگرد و استاد در آزادیبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،  دیدار رفت تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و نساجی مازندران از هفته ششم لیگ برتر جام خلیج فارس امشب چهارشنبه 21 شهریور ماه 1397 از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

 

پرسپولیس  نساجی-/چهارشنبه 21 شهریور 97/ورزشگاه آزادی

داور: رضا کرمانشاهی

کمکها: سعید قاسمی و حسن یوسفی

مستطیل سبز:

نساجی مازندران تیم با قدمت بیش از نیم قرن در ادوار مختلف برگزاری لیگ های داخلی همواره در سطح نخست فوتبال ایران حضور داشت و بزرگان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرد، البته که در هفته آخر لیگ دسته اول توانست پس از دو دهه دوری از سطح نخست فوتبال ایران جواز حضور در لیگ برتر را کسب کند، هم اکنون با 5 امتیاز در جایگاه سیزدهم و پرسپولیس با 9 امتیاز و یک بازی کمتر در جایگاه پنجم جدول قرار دارد.

 

امشب دو تیم سرخپوش ایران در ورزشگاه آزادی پس از دو دهه به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار مسابقه ای معمولی برای هواداران پرسپولیس به حساب می آید اما برای قائمشهری ها و مازندرانی های خیر؟ یکی از جذاب ترین بازی های تاریخ باشگاه شان به حساب می آید. این نخستین باری است که نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر به مصاف هم می روند و بی شک قائمشهری ها تمام تلاششان را می کنند تا حضوری حداکثری در ورزشگاه داشته باشند.

 

هواداران نساجی سال پیش در بازی جام حذفی مقابل استقلال، با شور و شوق خاصی برای حمایت از تیمشان به آزادی رفتند و حتی می توان گفت تعداد تماشاگران دو تیم مساوی بود! در آخرین بازی لیگ آزادگان تعداد تماشاگران تیم نساجی در ورزشگاه تختی به بیش از 25 هزار نفر هم رسید و برخی هم پشت در ماندند. در نهایت هم نساجی موفق شد با کسب بردی پرگل به لیگ برتر صعود کند.

 

*آمارهایی جالب از جدال پرسپولیس برابر نساجی

نساجی و پرسپولیس تا به‌حال ۱۲ بار با هم بازی کرده‌اند که ۴ بار نساجی و ۴ بار پرسپولیس در این دیدارها پیروز شده‌اند و در ۴ بازی نیز به تساوی رسیده‌اند.

 

نساجی تنها تیم لیگ برتری هستند که تاکنون در این مسابقات مقابل پرسپولیس حاضر نشده باقی تیم ها حداقل ۲ بازی با پرسپولیس انجام داده اند و به جز نفت م.س، همگی حداقل یک بار را باخته اند!

 

نساجی با هدایت دست‌نشان در آخرین دیدار خود در برابر پرسپولیس در یک بازی دوستانه در ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۲ در قائمشهر به مصاف این تیم رفت که در نهایت با تک‌گل اسماعیل غروی به پیروزی رسید.

 

فرشاد پیوس و جمشید شاه محمدی از پرسپولیس و نادر دست‌نشان و رحمت‌الله محمودپور از نساجی با دو گل بهترین گلزنان بازی های دو تیم بوده‌اند.حسین عبدی از پرسپولیس با ۹ حضور و نادر دست‌نشان از نساجی با ۱۱ حضور بیشترین حضور در دیدارهای رودرو را از این دو تیم در اختیار دارند.

 

نکته مهم دیگر این بازی تقابل برانکو با نکونام و شاگرد و استاد است اما دستیار نکونام یعنی هاشمی نسب هم برای پرسپولیسی ها یادآور خاطرات خوشی نیست و البته حضور او روی نیمکت نساجی می تواند یکی دیگر از جذابیت های این دو تیم پر هوادار باشد.

 

اما حضور بازیکنان مازندرانی در ترکیب پرسپولیس مانند علیپور، عالیشاه و خلیل زاده که اتفاقا اهل قائمشهر هم هستند می تواند نکته جالب دیگر این بازی باشد، به هر ترتیب باید منتظر ماند و دید آیا نکونام و شاگردانش می توانند قهرمان فوتبال ایران را شکست دهند یا پرسپولیس با شکست این تیم به استقبال بازی حساس مقابل الدحیل می رود.

 

غایبان:

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند-بشار رسن

نساجی مازندران:-

ستاره احتمالی:

پرسپولیس: علی علیپور

نساجی مازندران: محمدعباس‌زاده

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: