کد خبر: ۷۸۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
تعداد بازدید: ۲۲۳
یک کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: برگزاری نشست سه‌جانبه نشان‌دهنده ثبات و امنیت در کشور است و موجب عقب‌نشینی آمریکا و غرب از موضع خود در قبال سوریه می‌شود.
نشست سه‌جانبه موجب عقب‌نشینی آمریکا از موضع خود در قبال سوریه می‌شود/ آرامش به خاورمیانه بازمی‌گردد

به گزارش خبرداغ ، احمد بخشایشی اردستانی در گفت‌وگو با  ایلنا، در خصوص نشست سه‌جانبه سه کشور ایران، روسیه و ترکیه که جمعه در تهران برگزار شد، گفت: برگزاری این نشست به تثبیت موقعیت بشار اسد کمک می‌کند و زمانی که بشار اسد ثبات پیدا کرد، ائتلاف غربی‌ها، داعش و گروهک‌های تروریستی که از حمایت غرب برخوردار است کم رونق می‌شود بنابراین کل خاورمیانه می‌تواند آرامش پیدا کند.

اردستانی گفت: نشست سه‌جانبه‌ای که جمعه در تهران برگزار شد از دو مقوله قابل‌بحث است؛ یکی اینکه کشور میزبان در امنیت و انسجام خوبی به لحاظ میهمانان قرار داشت یعنی روسای‌جمهور این دو کشور درنهایت آرامش و امنیت به ایران آمدند و توافقات داخلی و بین‌المللی را امضاء کردند و دیگری حل مشکلات کشور هدف (سوریه) است.

وی در ادامه افزود: سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در سوریه صاحب نفوذ هستند و می‌خواهند مشکلات آنان را حل کنند و به نحوی رقیب ائتلاف غربی هستند بنابراین از این بابت هم مهم است که این سه کشور قصد دارند یک مشکلی را در نظام بین‌الملل حل‌وفصل کنند و آن مشکل کشور سوریه است که در خاورمیانه قرار دارد و می‌تواند غرب آسیا را متشنج کند. در همین راستا هرچه کشور سوریه به ثبات بیشتری برسد جبهه مقاومت قوی‌تر خواهد شد.

این استاد دانشگاه در ادامه به اهمیت میزبانی ایران در این اجلاس و جنگ‌های رسانه‌ای که علیه کشور در خصوص گرانی نرخ ارز اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دلار در ایران به‌عنوان یک برگ سهام خریدوفروش می‌شود.

وی در همین رابطه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها و برخی که در ایران هستند و با انقلاب هم موافق نیستند با برجسته کردن مشکلات اقتصادی به دنبال بی ثبات کردن ایران و فشار به مردم هستند، گفت: برگزاری چنین اجلاس‌هایی می‌تواند نشان‌دهنده ثبات و امنیت در کشور باشد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: مردم هم آرام‌آرام به این نتیجه می‌رسند که قیمت بالای دلار نمی‌تواند شاخص کلان اقتصاد کشور باشد اما می‌تواند به‌عنوان برگ سهام موردقبول باشد.

این تحلیلگر مسائل منطقه در خصوص اینکه این نشست چه میزان می‌تواند در ایجاد ثبات در منطقه کمک کند، گفت: در حال حاضر سوریه وجه‌المصالحه بین جبهه مقاومت و شرق در مصاف ائتلاف با غرب قرارگرفته است یعنی آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی دوست دارند سوریه به ثبات نرسد تا از طریق بی‌ثباتی در آن‌یک نوع موازنه‌ای با ایران، روسیه و ترکیه رقم بزنند و بگویند که اگر ما بخواهیم نمی‌گذاریم شما آرام باشید.

این کارشناس بین‌الملل افزود: زمانی که این‌گونه اجلاس‌ها برگزار می‌شود و سه کشور برای خروج تروریست‌ها و ادامه حضور بشار اسد اتفاق‌نظر دارند، باعث می‌شود سوریه آرام‌آرام به ثبات برسد و غربی‌ها مأیوس شوند البته که آن‌ها به‌راحتی دست‌بردار نیستند اما این اجلاس آن‌ها را مجبور می‌کند که از موضع خود عقب‌نشینی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: