کد خبر: ۷۸۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۲۵۷
با حضور سفیر ایران افتتاح شد؛
نمایشگاه «شکوه و خوشبختی: هنر جهان اسلام» شامل حدود یکصد اثر تاریخی هنری دوران اسلامی در موزه شهرداری لاهه افتتاح شد.
افتتاح نمایشگاه «شکوه و خوشبختی» هلند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، موزه شهرداری شهر لاهه مجموعه نفیسی از حدود ۳۰۰ اثر تاریخی هنری از کشورهای متمدن جهان اسلام شامل ایران، مصر، عراق، سوریه و مراکش را در معرض بازدید علاقمندان قرار داده است.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه عصر روز شنبه ۱۷ شهریور با حضور پاولین کریک شهردار لاهه، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران و شمار زیادی از شخصیت‌های هنری، فرهنگی و دیپلماتیک برگزار شد. 

در این نمایشگاه که به مدت سه ماه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود، بیشترین تعداد آثار متعلق به ایران است و حدود یکصد اثر نفیس از صنایع دستی، فرش، سفال، خاتم‌‌‌‌کاری، خوشنویسی، کاشی‌کاری و غیره را شامل می‌شود.

قابل ذکر است همزمان موزه درِنتز در شهر آسِن هلند نیز از ٢٧ خرداد تا ٢٧ آبان ماه میزبان نمایشگاه «ایران مهد تمدن» حاوی ١٩٦ اثر ارزشمند ایرانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: