کد خبر: ۷۸۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
تعداد بازدید: ۲۰۹
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی - صنعتی مغایرتی با برنامه ششم ندارد. رییس مجلس شورای اسلامی افزود: طبق ماده ۲۳ برنامه ششم، مجلس شورای اسلامی مجوز لازم را دارد، لذا اگر در جایی ممنوعیت وجود داشته می‌توان استثناهایی را شامل شد این یعنی اشکال قانون برنامه ششم به این لایحه وارد نیست.
لاریجانی: ایجاد مناطق آزاد ویژه اقتصادی و تجاری مغایر برنامه ششم نیست

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی - صنعتی مغایرتی با برنامه ششم ندارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری – صنعتی، اصلاح محدوده و مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی با استناد به اصول ۶۰، ۱۳۲ و ۷۵ قانون اساسی گفت: براساس این اصول وظایف قوه مجریه جز در اموری که برعهده رهبری گذاشته، برعهده رییس جمهور و وزراست. در این لایحه بخشی از اختیارات برعهده سازمان مناطق آزاد محول شده است یعنی اختیارات از جایی گرفته شده و به جای دیگر می‌رود.

وی افزود: براساس اصل ۷۵ قانون اساسی توسعه مناطق آزاد منوط به تامین زیرساخت‌هاست، یعنی اگر زیرساخت‌ها تامین نشود، مشکلی پیش نمی‌آید. در این شرایط لایحه پیشنهادی دولت با برنامه ششم توسعه مغایرت دارد و اگر نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی باشد، باید دو سوم از نمایندگان به آن رای دهند.

لاریجانی این اخطار را وارد ندانست و اظهار کرد: با توجه به این‌که دولت این لایحه را ارائه کرده اصل ۷۵ مشمول آن نمی‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: طبق ماده ۲۳ برنامه ششم، مجلس شورای اسلامی مجوز لازم را دارد، لذا اگر در جایی ممنوعیت وجود داشته می‌توان استثناهایی را شامل شد این یعنی اشکال قانون برنامه ششم به این لایحه وارد نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
گمرک ایران، دولت، دولتمردان، مسئولان ونمایندگان مجلس، قوه قضائیه وسازمان بازرسی کل کشورباید پاسخ بدهند چگونه
محموله 15 تنی برنج خارجی قاچاق وارد کشور و مراغه شده است.

محموله 15 تنی برنج خارجی قاچاق در مراغه کشف شد
فرمانده انتظامی مراغه از کشف محموله 15 تنی برنج خارجی قاچاق در این شهرستان خبرداد گفت: ارزش محموله کشف شده یک میلیارد و 200 میلیون ریال است.
تاریخ خبر: 11/06/1397 - 13:54
ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان موفق به کشف این محموله از یک دستگاه کامیون شدند.
وی اضافه کرد: یک نفر در این ارتباط دستگیر و به همراه محموله و خودروی توقیفی تحویل دستگاه قضائی شد.
وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه قاچاق کالا و احتکار کالا مراتب را به سامانه 110 پلیس اطلاع دهند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار داشته و به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی جنوب این استان، قاچاقچیان اغلب محورهای این شهرستان را برای انتقال کالای قاچاق و مواد مخدر انتخاب می کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
چه کسانی درکشور بیش از 48 هزار لیتر سوخت دراختیارقاچاقچیان سوخت داده است؟ بخش خصوصی و پیمانکاربا هماهنگی، همدستی وهمکاری مدیران ومسئولان وزارت نفت!
وزیرنفت و مسئولان وزارت نفت عامل سوخت قاچاق درکشورهستند.


استان بوشهر؛
کشف بیش از 48 هزار لیتر سوخت قاچاق
48 هزار و 400 لیتر سوخت قاچاق در آب های ساحلی گناوه، کنگان و بوشهر کشف و ضبط شد.

تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

فرمانده دریابانی استان گفت: پایگاههای دریابانی گناوه، کنگان و بوشهر با اشراف اطلاعاتی و کنترل ورود و خروج شناورها توانستند این کالاهای قاچاق را کشف کنند.
سرهنگ ولی الله رضایی نژاد افزود: ماموران با توقیف 4 فروند شناور حامل گازوئیل توانستند این محموله ها را کشف و ضبط کنند.
وی گفت: ارزش این محموله ها یک میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد شده است.
رضایی نژاد افزود: در این عملیات ها 7 قاچاقچی دستگیر شدند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: