کد خبر: ۷۸۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
تعداد بازدید: ۴۵۱
گزارشگر محبوب و خونگرم خوزستانی کشورمان در مورد برخی رسانه‌های دروغگو که با استفاده از تعصب هواداران، قصد تحریک آنها و پیش‌بردن اهداف شوم خود را دارند واکنش نشان داد.
واکنش گزارشگر معروف به دروغ و فضاسازی بی بی سی در بازی پرسپولیس!به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، همانطور که در خبرهای قبل خواندید (اینجا) پس از پایان بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان، شبکه بی بی سی فارسی گزارشی ساختگی و جعلی را در مورد این دیدار لیگ برتری به نمایش گذاشت. از این فضاسازی گسترده اینچنین بر می‌آید که این شبکه علاقه فراوانی به تحریک شهروندان و اقوام مختلف و دعوت آنها به هنجارشکنی های دارد.

 

 در همین خصوص «مسعود نریموسی» گزارشگر با سابقه شبکه خوزستان طی گفتگویی اختصاصی با جام نیوز در مورد دروغ پردازی شبکه بی بی سی فارسی در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان توضیحاتی را با خبرنگار ما در میان گذاشت که در ادامه از نظر شما می گذرد؛


مسعود نریموسی گفت: متاسفانه ساخت ویدئوی جعلی توسط بی‌بی‌سی و انتشار گسترده آن در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی باعث سوء استفاده‌های بسیاری شد. همانطور که می دانید بنده در آن قسمتی که نیروهای انتظامی روی سکوها می دوند، سکوت کردم و جمله " شرایط ایده آل است و مشکلی نیست" برای لحظاتی قبل از این اتفاق است که متاسفانه با صداگذاری و تدوین فیلم ساختگی شرایط را به گونه ای دیگر نشان دادند. صحت این موضوع را می‌توان به راحتی با مراجعه به برنامه‌های آرشیوی نشان داد. مخاطبان باید در نظر داشته باشند که هر چیزی می بینند اطمینان نکنند و نباید زودباور باشند. هر چند باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

 


نریموسی با اشاره به هدف اصلی دشمن، یعنی تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف قومیتی تصریح کرد: هدف این رسانه‌ها، سوء استفاده از جو و شرایط‌های اینچنینی است و به خوبی معلوم است که می‌خواهند با وانمود کردن اختلاف بین قومیت ها در ایران جو کشور را ناآرام نشان دهند. اینگونه‌ رسانه ها مانند بی‌بی‌سی تلاش می‌کنند چهره بدی از ایران در دنیا نشان بدهند.

 

وی ادامه داد: من تهیه کننده برنامه استانی خوزستان هم هستم و خیلی ملی گرایانه نگاه میکنم، همه ما ایرانی هستیم، باید نگاه ما واقعی باشد. نگاه واقعی یعنی همه مردم ایران یک ملت متحد و برادر هستند.

 

 

 

 

در خاتمه مسعود نریموسی گزارشگر با سابقه شبکه خوزستان در مورد حرفه گزارشگری و علاقمندان به این حرفه نیز توصیه هایی داشت که با خبرنگار جام نیوز مطرح کرد: در گزارشگری اصولی هست که اگر رعایت شوند می توان گزارش خوبی داشت از جمله صدای جذاب و گیرا و بیان حقیقت که یک اصل بسیار مهم تلقی می شود. گزارشگر واقعی کسی است که از بیان حقیقت ابایی نداشته باشد و گزارشگرخوب کسی است که جرات گفتن حقیقت را داشته باشد و در غیر این صورت بهتر است دنبال این حرفه نیاید.

 

وی  ادامه داد: بنده چون فوتبالیست بودم این تجربه را در زمینه گزارشگری فوتبال داشتم لذا داشتن قدرت انتقال صحیح موضوع گزارش، تسلط به زبان رسانه‌ای و گزارش، ویژگی‌هایی هستند که یک گزارشگر باید به آن تسلط داشته باشد و به نظر بنده  از داشتن صدای رسا و جذاب خود مطمئن شوند و دوره‌های آموزشی تخصصی گزارشگری و فن بیان را طی‌ کنند و با مطالعه به افزایش سطح اطلاعات عمومی و تخصصی خود بپردازند. با عشق و علاقه به این کار نگاه کنند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: