کد خبر: ۷۸۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۵۴۹
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی "کم کربوهیدرات" نرخ امید به زندگی را حدود چهار سال کوتاه می‌کند.
رژیم غذایی
به گزارش خبرداغ ، رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات مانند رژیم "اتکینز" به دلیل تاثیر در کاهش وزن و نیز کاهش خطر برخی بیماری‌ها شناخته شده هستند اما یک مطالعه ۲۵ ساله در آمریکا نشان می‌دهد مصرف متعادل کربوهیدرات‌ها یا جایگزینی گوشت با چربی‌ها و پروتئین‌های گیاهی گزینه سالم‌تری است.

در این بررسی از ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر درخواست شد به پرسشنامه‌هایی در مورد خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مصرفی و مقدار مصرف آنها پاسخ دهند. سپس میزان کالری دریافتی آنان از کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

محققان پس از ۲۵ سال مشاهده کردند خطر مرگ برای افرادی که ۵۰ تا ۵۵ درصد از انرژی خود را از میزان متعادل کربوهیدرات‌ها دریافت می‌کنند در مقایسه با افرادی که به میزان کم یا خیلی زیاد کربوهیدرات‌ مصرف می‌کنند به مراتب کمتر است.

کربوهیدرات‌ها شامل میوه‌ها، سبزیجات و قند است اما منبع اصلی آنها خوراکی‌های حاوی نشاسته از قبیل سیب زمینی، نان، برنج و ماکارونی است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان در بررسی‌های انجام گرفته دریافتند از سن ۵۰ سالگی مصرف متعادل کربوهیدارت‌ها به طور میانگین باعث می‌شود نرخ امید به زندگی برای ۳۳ سال دیگر بیشتر شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: