کد خبر: ۷۸۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۳۶۷
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای سیستان صبح امروز /چهارشنبه/ به ۱۶ برابر حد مجاز و پنج برابر حد بحرانی رسید. حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب است. وی با بیان اینکه دریای عمان تا پایان هفته مواج پیش بینی می‌شود گفت: ارتفاع موج دریا امروز به سه متر و هشت سانتی متر رسید.
غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۱۶ برابر حد مجاز رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای سیستان صبح امروز /چهارشنبه/ به ۱۶ برابر حد مجاز و پنج برابر حد بحرانی رسید.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، مرتضی فرجی  حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان ۲ هزار و ۴۸۶ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید که این امر سبب کاهش دید در زابل به هزار متر و زهک به ۲۰۰ متر شد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از روز دوشنبه در شمال استان آغاز شده تا عصر امروز تداوم دارد.
فرجی بیان کرد: همچنین ذرات معلق در هوای زاهدان نیز امروز به پنج برابر حد مجاز رسید.
وی با بیان اینکه دریای عمان تا پایان هفته مواج پیش بینی می‌شود گفت: ارتفاع موج دریا امروز به سه متر و هشت سانتی متر رسید.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: