کد خبر: ۷۸۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
تعداد بازدید: ۲۶۹
لاریجانی در دیدار با سفیر نروژ:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات ترامپ برای امنیت منطقه مضر است و رئیس‌جمهور آمریکا رفتار خصمانه‌ای را دنبال می‌کند که بی‌پاسخ نخواهد ماند.
رفتار ترامپ بی‌پاسخ نخواهد ماند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه شنبه ۱۶ مرداد ماه) با لارس نور دروم سفیر نروژ در ایران دیدار و گفت وگو کرد.

رییس قوه مقننه در این دیدار با بیان اینکه روابط ایران با نروژ دیرینه است، گفت: ایران هیچ رابطه سوئی با کشور نروژ نداشته است برخلاف برخی کشورهای اروپایی که به ایران ظلم کردند.

توسعه انرژی های تجدیدپذیر جزء اولویت‌های ایران محسوب می‌شود

وی با تأکید بر گسترش روابط تجاری بین ایران و نروژ، افزود: پس از توافق هسته‌ای برخی شرکت‌های نروژی در ایران فعال شدند.

لاریجانی با بیان اینکه توسعه انرژی های تجدیدپذیر به ویژه خورشیدی بر اساس برنامه ششم توسعه جزء اولویت‌های ایران محسوب می‌شود، ادامه داد: توسعه این انرژی‌ها می‌تواند زمینه‌ای برای گشایش روابط بازرگانی بین ایران و نروژ باشد.

اتحادیه اروپا از ایران درخواست کرد که در زمینه برجام همانند آمریکا عمل نکند

وی با اشاره به تماس‌های سران اتحادیه اروپا با ایران پس از خروج آمریکا از برجام، یادآور شد: اتحادیه اروپا درخواست کرد که ایران همانند آمریکا عمل نکند و فرصتی برای همکاری داده شود، لذا مقرر شد مذاکراتی با اتحادیه اروپا صورت گیرد تا همکاری‌ها سامان یابد.

رییس نهاد قانونگذاری کشورمان، افزود: اقدامات ترامپ برای امنیت منطقه مضر است و رئیس جمهور آمریکا رفتار خصمانه‌ای را دنبال می‌کند که بی‌پاسخ نخواهد ماند.

لاریجانی با بیان اینکه ایران علاقه‌مندانی دارد که حاضر هستند به روش‌های دیگری با ایران کار کنند، تصریح کرد: ما با آمریکا مصاف داریم و باید مقداری جلوتر رفت تا آمریکایی‌ها متوجه شوند که از این طریق نمی‌توانند کار خود را پیش‌ ببرند.

سفیر نروژ در ایران:تمایل شرکت های متوسط و کوچک نروژی برای فعالیت در ایران

سفیر نروژ در ایران در این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور در چارچوب روابط پارلمانی در سطح خوبی قرار دارد، گفت: باید تلاش شود روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور ارتقاء یابد و دولت نروژ با اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران مخالف است.

تلاش نروژ حفظ ایران در برجام است

وی با تأکید بر اینکه تلاش نروژ حفظ ایران در برجام است، افزود: همکاری نروژ با ایران در زمینه اقتصادی و بازار کسب و کار است که تحریم‌ها تأثیری منفی در این بخش بر جای گذاشته اما تلاش نروژ ادامه همکاری‌ها است.

نور دروم ادامه داد: شرکت‌های متوسط و کوچک نروژی علاقه‌مند هستند که در ایران فعالیت کنند، البته نروژ فراتر از برجام خواستار گسترش روابط دو جانبه با ایران است.

شرکت‌های بزرگ نروژی بیمه کننده کشتی‌های ایرانی هستند

وی با اشاره به اینکه ایران و نروژ چند دهه با یکدیگر در حوزه نفت و گاز فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های کوچک در نروژ در این عرصه فعالیت می‌کنند و برخی حاضر به همکاری با آمریکا نبوده و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و همکاری با ایران هستند.

سفیر نروژ در ایران با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی روابط عمیقی بین دو کشور وجود دارد، افزود: شرکت‌های بزرگ نروژی در زمینه بیمه که برخی از آنها شرکت‌های چند ملیتی هستند بیمه کننده کشتی‌های ایرانی هستند.

تمایل شرکت‌های نروژی برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

وی با اشاره به تمایل شرکت‌های نروژی برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی در ایران، ادامه داد: تحریم‌های آمریکا کمتر می‌تواند این حوزه را تحت تأثیر قرار دهد و شرکت‌های نروژی می‌توانند در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر با ایران فعالیت کنند.

نور دروم با بیان اینکه نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست، اظهار داشت: در حال حاضر نروژ منتظر است تا مشخص شود اتحادیه اروپا چه برنامه‌ای برای همکاری با ایران ترسیم می‌کند تا با الگوبرداری از این روش همکاری‌های خود در ایران را ادامه دهد.

سفیر نروژ در ایران ضمن ابراز نگرانی از خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: نروژ از جمهوری اسلامی ایران درخواست می کند که به تعهدات و همکاری‌های خود ذیل برجام ادامه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
چند نماینده هتاک که کنترل زبان خود را ندارند باید سرجایشان نشانده شوند هنر نیست کسی با افکار مسموم خود و تکرار ادعاهای آمریکا جامعه را متشنج بکند و سپس با عذرخواهی مسئله را تمام شده بداند.


چرا با دو نماینده مجلس که دانسته یا ندانسته بلندگوی دشمن شده‌اند برخورد نمی‌شود؟


باعث شرمندگی است که بعضی از نمایندگان مجلس چون علی مطهری و محمود صادقی حرف‌های آمریکایی‌ها را تکرار بکنند. صبر و حوصله مردم انقلابی هم حدی دارد.


هتاکی‌های محمود صادقی و نماینده مجلس به شخص نبوده بلکه به حاکمیت است فلذا باید با او برخورد قاطع و عبرت‌آموز صورت بگیرد.


به بعضی از نمایندگان مانند آقای علی مطهری باید گفت پاسخ قاطع سردار جعفری فرماندهی محترم سپاه به زیاده‌طلبی‌های آمریکا برای جبران انفعال نمایندگانی مثل شما در مقابل دشمن است.


بنده اگر جای آقای علی مطهری بودم از خون پدر شهیدم قدری خجالت می‌کشیدم و در قضاوت درباره حوادث و مسائل حد و مرزی را رعایت می‌کردم. نگاه می‌کردم دشمن از کدام عمل بنده خوشحال می‌شود آن کار را انجام نمی‌دادم و آب به آسیاب دشمن نمی‌ریختم.


چرا وزارت اطلاعات با آن همه برگ‌های زرین افتخار که در دفتر گذشته خود دارد در این موقعیت حساس در شناسایی و معرفی سرپل‌های فساد اقتصادی که جنگی تمام عیار علیه انقلاب اسلامی است کاری نمی‌کند. وزیر این وزارتخانه نمی‌خواهد یا نمی‌تواند؟


شعار تک‌نرخی کردن ارز دولتمردان تا همین اندکی قبل کجا و پذیرفتن 4 نرخ برای ارز کجا؟! اگر قرار بود ارز چندنرخی باشد چرا بازار را به هم زدند؟ خدا را خوش می‌آید که گروهی از هم‌وطنان در زیر این بی‌تدبیری‌ها له شوند؟


بعد از آنکه قیمت اجناس و ارزاق از 30 تا 40 درصد افزایش یافته مسئولین زحمت کشیده گفته‌اند افزایش قیمت‌ها نباید بالاتر از ده درصد صورت بگیرد. برای محفوظ ماندن چنین مسئولانی باید اسپند دود کرد.


شرکت لبنیات میهن قیمت بستنی را تا میزان 100 درصد افزایش داده است. دولتمردان مدتی است اعلام می‌کنند مردم تخلفات را گزارش کنند. این هم گزارش! چرا برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ سازمان تعزیرات حکومتی چه کار می‌کند؟


مغز گردو در بازار کیلویی 120 هزار تومان و مرغ کیلویی 9500 تومان است. چرا رسانه‌ها و مسئولین توجه‌شان فقط روی نوسانات قیمت کالاهای لوکس، خودرو و ... است! درحالی‌که مایحتاج روزانه مردم گاه رشدی 100 درصدی داشته است و قدرت خرید قشر کارگر و کارمند در جامعه به صفر رسیده است.


فشل بودن قوه مجریه یک مشکل این کشور است. وقتی بی‌عملی دو قوه مقننه و بخشی از بدنه قضائیه نیز به آن اضافه شود بسیاری از فرصت‌های پیشرفت کشور می‌سوزد و این جای تاسف دارد.


در زمان اصلاحات، رئیس‌جمهور وقت به چایکاران پیشنهاد داد چای نکارند اما در عوض مبلغی از طرف دولت به آنها پرداخت شود. این کار او سبب شد باغات چای نابود شود و دروازه واردات چای خارجی به روی دلالان باز شود و چای وارد کشور شد که ازنظر بهداشتی قابل تایید نبود. حال نوبت به برنج رسیده است. یعنی همان رفتار درمورد چای را دولت فعلی درمورد برنج دارد اجرا می‌کند!


راننده تریلی در بندرعباس هستم، به تازگی سهمیه گازوئیل را از 220 لیتر به 300 لیتر افزایش داده‌اند. این کار متاسفانه موجب افزایش قاچاق سوخت شده است!


پارک‌ها و فضاهای سبز که باید محل امن، آسایش و آرامش روحی برای خانواده‌ها باشد، ولی با حضور اراذل و اوباش و زنان بدپوشش نه‌تنها احساس آرامش نمی‌کنیم بلکه نگران امنیت و ادب و تربیت فرزندانمان هم هستیم.


عمل به قانون ممنوعیت به کارگیری افراد بازنشسته در دستگاه‌های دولتی فرصت‌های شغلی زیادی برای اشتغال جوانان بیکار کشور به ویژه نسل تحصیل‌کرده ایجاد خواهد کرد. از آن مهم‌تر آمار ازدواج و تشکیل خانواده بالا خواهد رفت و از ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها کاسته خواهد شد.


از 60 هزار تومان پول برقی که برای منزل بنده آمده مبلغ 17هزار تومان آن مربوط به مالیات و عوارض می‌باشد. پنج ماه است که اضافه حقوق امسال را پرداخت نکرده‌اند.


دادگاه‌ها در بحث پرداخت مهریه با توجه به نظر دولت مبنی بر حباب بودن قیمت سکه باید اقدامات مدبرانه‌ای را پیش بگیرند، پرداخت مهریه با قیمت سکه فعلی شبهه شرعی دارد. توجه کنید اکثر آنانی که موظف به پرداخت مهریه می‌شوند از قشر کم‌درآمد جامعه هستند.


اکثر اتوبوس‌های مسیر بلوار ابوذر- ناصرخسرو در این گرمای بالای 40 درجه فاقد سیستم سرمایشی‌اند. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.


نزدیک به دو ماه است که قسمتی از بزرگراه آزادگان بین جاده قدیم و مخصوص(حدود 150 متر از جاده) بدون تعمیر به حال خود رها شده است. وقتی علت را می‌پرسیم، اظهار می‌دارند، شهرداری پول ما را نمی‌دهد! مردم چه گناهی دارند که باید هر روز این ناهمواری‌ها و سنگینی ترافیک را تحمل کنند؟


وقتی مامورین اداره برق برای ثبت کنتور برق مصرفی مشترکین دیر به دیر مراجعه می‌کنند پول برق شهروندان تصاعدی محاسبه می‌شود. آیا این تاخیر از سوی اداره برق به عمد صورت نمی‌گیرد؟


چرا اضافه حقوق مستمری‌بگیران (فروردین و اردیبهشت) پرداخت نمی‌شود؟! مگر این دو ماه جزو سال نیستند. لطفا مسئولان امر پیگیری نمایند تا همچون سنوات گذشته در حق مستمری‌بگیران اجحاف نشود.


5 سال است که شهرداری شیراز کلاس‌های آموزش قرآن(روخوانی و روان‌خوانی) برای دختران به صورت رایگان دایر کرده ولی امسال برای ادامه این آموزش هر ماه 50 هزار تومان شهریه دریافت می‌کند. از اینکه توان مالی پرداخت این شهریه در هر ماه را ندارم و دخترم از ادامه این آموزش محروم شده ناراحت هستم.


وزارت نفت، مرحله کشوری مسابقه قرآنی فرزندان را حذف کرده است. چرا؟! بچه‌ها با هزار شوق و امید آماده بودند ولی این اتفاق بد افتاد و آنها را دلسرد کرد؟


مدرسه نمونه دولتی[...] با دریافت شهریه‌ای گزاف اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان پایه دهم، در مردادماه نموده است در حالی که طبق قانون برای کسانی که تازه وارد پایه دهم می‌شوند نباید هیچ کلاسی در تابستان برگزار شود. به آموزش و پرورش منطقه اطلاع دادیم ولی ترتیب اثر داده نشد. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: