کد خبر: ۷۷۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
تعداد بازدید: ۴۱۹
نیویورکر گزارش داد؛
قبل از انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ آمریکا؛ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در طی یک نشست ویژه با رابط آمریکایی این ایده را مطرح کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ممکن است در ازای لغو تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در مسئله اوکراین؛ خواهان حل مناقشات سوریه باشد. در حالی که در آن دوره شکل گیری چنین توافق بزرگ غیرمحتمل به نظر می‌رسید.
پیشنهاد امارات به ترامپ: تحریم روسیه به خاطر اوکراین را بردار تا پوتین، ایران را به خروج از سوریه مجاب کند / حمایت عربستان و اسرائیل از طرح بن زائد

آدم انتوس در نیویورکر نوشت: قبل از انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ آمریکا؛ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در طی یک نشست ویژه با رابط آمریکایی این ایده را مطرح کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ممکن است در ازای لغو تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در مسئله اوکراین؛ خواهان حل مناقشات سوریه باشد. در حالی که در آن دوره شکل گیری چنین توافق بزرگ غیرمحتمل به نظر می‌رسید.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، مقامات سابق و فعلی آمریکا معتقدند که بن زاید معروف به M.B.Z تنها رهبر منطقه خاورمیانه نیست که علاقه‌مند به ایجاد سازش بین دو دشمن سابق جنگ سرد باشد. در حالی که نزدیک‌ترین متحدان آمریکا در اروپا این شراکت ترامپ با پوتین را با هراس نگاه می‌کنند، اما مقامات اسرائیل – عربستان – امارات به طور خصوصی همتایان آمریکایی خود را برای پایان دادن به تحریم‌های اوکراین در ازای کمک پوتین به خروج نیرو‌های ایران در سوریه تشویق می‌کردند. کارشناسان بر این عقیده هستند که چنین توافقی حتی اگر ترامپ به آن علاقه‌مند باشد غیرقابل اجراست. آن‌ها معتقدند که پوتین نه منافعی در این زمینه دارد و نه از توانایی فشار به نیرو‌های ایران برای خروج از سوریه برخوردار است. مقامات دولتی گفتند که سوریه و اوکراین در زمره موضوعاتی است که ترامپ و پوتین در اجلاس هلسینکی در ۱۶ جولای بحث خواهند کرد.

نه روز قبل از مراسم تحلیف ترامپ؛ اریک پرنس بنیان گذار شرکت «بلک واتر» یکی از افراد مورد اعتماد استیو بانون در تفریحگاه محمد بن زاید با کیریل دیمرتیو رئیس صندوق منابع ملی روسیه دیدار کرد. در این راستا رابرت مولر بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶؛ بر نشست بین تیم انتقالی ترامپ در دسامبر گذشته که شامل مسئولان اماراتی و روسیه بود تمرکز کرد. یکی از این نشست‌ها در یکی از هتل‌های نیویورک با حضور محمد بن زاید (MBZ) شکل گرفت و همچنین نشست بعدی در برج ترامپ با حضور سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در واشنگتن برگزار شد. در یک دسامبر ۲۰۱۶ م. نشست مشترکی بین کیسلیاک و تیم انتقالی ترامپ در مورد مناقشه سوریه شکل گرفت. محمد بن زاید به عنوان یک از متفکران استراتژیست خاورمیانه شناخته می‌شود. وی بیشتر از دیگر رهبران عرب هم نسل خود اهل مکتب سیاست قدرت است. وی درطی دوره باراک اوباما درصدد تحکیم روابط بین امارات و پوتین بود تا از این طریق مسکو را به کاهش همکاری و مشارکتش با ایران در مسئله سوریه تشویق کند. امارات و عربستان سعودی برای تشویق پوتین به مشارکت در کشور‌های عرب خلیج فارس نسبت به ایران، سرمایه گذاری‌های چند ملیارد دلاری در روسیه را آغاز کردند و همچنین در این راستا آن‌ها نشست‌های عالی رتبه در مسکو، ابوظبی، ریاض و سیشل برگزار کردند. محمد بن زاید بر این عقیده است که تنها راه برای تبدیل پوتین علیه ایران لغو تحریم‌های آمریکا در مسئله اوکراین است. چنین امتیازی نیازمند حمایت رئیس جمهور آمریکا است. مقامات اسرائیلی پس از پیروزی ترامپ در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ م. لابی‌های گسترده‌ای را برای سازش بین واشنگتن و مسکو انجام دادند. در این راستا رون درمر سفیر اسرائیل در آمریکا و یکی از نزدیک‌ترین افراد مورد اعتماد بنیامین نتانیاهو تاکید کرد اسرائیل درصدد تشویق دولت ترامپ برای همکاری مستحکم‌تر با پوتین در سوریه است به این امید که مسکو زمینه خروج نیرو‌های ایران از سوریه را فراهم می‌کند. به طور خاص پس از مداخله نظامی روسیه در سوریه از سال ۲۰۱۵ م؛ نتانیاهو همانند محمد بن زاید خواهان روابط دوستانه‌تر با پوتین برامد. وی خواست تاکید کند که نیرو‌های اسرائیلی می‌توانند به دسترسی خود در حریم هوایی سوریه تداوم دهند (بخشی از حریم هوایی سوریه در کنترل مسکو است) تا از استقرار سیستم تسلیحات پیشرفته ایران و نائبانش که می‌تواند دولت یهود را تهدید کند جلوگیری کنند. یکی از مقامات ارشد اسرائیل گفت: «اسرائیلی‌ها بر این باور هستند که توافق آمریکا – روسیه می‌تواند زمینه خروج ایران در سوریه را فراهم کند. با انجام این کار، این می‌تواند سرآغاز بهبود در روابط بین روسیه و آمریکا در تمامی زمینه‌ها باشد.» یکی از مقامات سابق آمریکا در مورد مکالمه اش با وزیر کابینه اسرائیل (یکی از افراد نزدیک به نتانیاهو) در مورد طرح ایده «تبادل اوکراین با روسیه» سخن گفت.

بنا به گفته برخی از مقامات سابق و فعلی آمریکا؛ زمان طرح این ایده از بعد سیاسی بدتر از این نمی‌توانست باشد. پس از قدرت یابی ترامپ، این ایده دوباره توسط عادل الجبیر وزیر امور خارجه و عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات در یک نشست خصوصی در مارس ۲۰۱۷ مطرح شد. پیام این نشست این بود: «چرا ما تحریم‌های اوکراین علیه روسیه را به ازای دستیابی به تلاش روسیه برای فشار به ایران در خروج از سوریه لغو نمی‌کنیم.» در این زمان، مقامات سابق و کنونی در واکنش به تحقیقات آتی مولر بر این تاکید کردند که اعضای کنگره در تلاش برای توسعه تحریم‌ها علیه روسیه هستند نه کاهش آن. ترامپ در واکنش در اظهاراتی بیان کرد که به علت برخی از مخالفت‌ها در دولت؛ نتوانستیم در این مسیر پیشرفت داشته باشیم. آمریکایی‌ها در اواخر سال ۲۰۱۶ و اوایل ۲۰۱۷ از مقامات اسرائیلی – عربستانی و اماراتی شنیدند که این طرح مرده به دنیا آمده است. در این راستا در ۸ ژوئن دونالد ترامپ از روسیه خواست تا به گروه هفت کشور صنعتی بپیوندد. (روسیه چهار سال پیش پس از الحاق کریمه از این گروه اخراج شده بود.) سپس وی در طول یک نشست در گروه ۷ در کانادا، گفت که کریمه از روسیه است، زیرا که مردم این منطقه روسی صحبت می‌کنند. چندین هفته بعد زمانی که از او در مورد کاهش مخالفت طولانی مدت واشنگتن با الحاق کریمه به روسیه سوال شد وی پاسخ داد: «ما باید شاهد آن باشیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
آمریکا جنایتکاردرجنایت های تروریست های سوریه شریک جرم است.

سازمان ملل شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکاردرسوریه است.

شورای امنیت سازمان ملل شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکاردرسوریه است.

شورای حقوق بشرسازمان ملل شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکاردرسوریه است.

سازمان عفوبین الملل شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکاردرسوریه است.

مردم «بوکمال» تروریست‌ها را به شهر راه ندادند/ جنگنده‌های آمریکایی خانه‌هایشان را بمباران کردند
در پی مخالفت مردم منطقه «بوکمال» سوریه با ورود شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا به این منطقه، جنگنده‌های آمریکایی خانه‌های دو شهرک حومه این شهر را به شدت بمباران کردند و دست کم 30 غیرنظامی را کشتند و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند. اکثر قربانیان این حملات زن و کودک گزارش شده است.

تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷

ساعات اولیه صبح دیروز خبر رسید جنگنده‌های آمریکایی خانه‌های دو شهرک «باغوز» و «سوسه» در حومه شهر «بوکمال» را بمباران کردند و در این حمله غیرانسانی، جان 30 غیرنظامی را گرفتند و ده‌ها تن دیگر را نیز زخمی کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بسیاری از قربانیان این بمباران وحشیانه، زنان و کودکان هستند.
به گفته منابع محلی، با توجه به وخیم بودن حال بسیاری از زخمی‌ها و با توجه به اینکه شماری در زیر آوار به دام افتاده‌اند، احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.
درپی وقوع این حمله، آمریکایی‌ها مدعی شدند که مواضع داعش را هدف قرار داده‌اند! اما منابع خبری این ادعا را زیر سوال بردند و از علت اصلی این حمله پرده برداشتند؛ به گفته آنها، مردم منطقه بوکمال مخالف حضور شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بوده‌اند و واشنگتن با این اقدام غیرانسانی خود، مردم را به اصطلاح، تنبیه کرده است! بر اساس منابع و اسناد موثقی که وزارت دفاع روسیه و رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، میان نیروهای آمریکایی و عناصر داعش در شرق سوریه، «پیوندهای بسیار نزدیکی» وجود دارد.
البته، واقعه بوکمال بی‌ارتباط با تحولات در جنوب غرب سوریه یعنی آزادسازی شهر «درعا» نیز نمی‌تواند باشد. آمریکایی‌ها از پیشروی ارتش سوریه دراین منطقه که مجاور مرزهای فلسطین اشغالی و اردن است، بسیار خشمگین هستند و با این اقدامات ایذایی، قصد دارند جلوی پیشروی ارتش سوریه در جنوب غرب را
بگیرند.

ائتلاف آمریکایی بیش از999 هزارمورد مرتکب جنایت جنگی درسوریه وعراق شده است وهمچنان نیزادامه می دهد.

ائتلاف آمریکایی بیش از999 هزارمورد مرتکب جنایت علیه بشریت درسوریه وعراق شده است وهمچنان نیزادامه می دهد.

سوریه: دستاورد ائتلاف آمریکایی فقط کشتار بیگناهان بوده است
وزارت خارجه سوریه در نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد: ائتلاف غیر قانونی آمریکا فقط در کشتار بیگناهان و تخریب زیربناهای سوریه موفق بوده است.
تاریخ خبر: 22/04/1397 - 20:28
وزارت خارجه سوریه روز جمعه در نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل کشتار شهروندان سوری ساکن دو شهرک الباغوز فوقانی و السوسه از توابع شهر البوکمال را محکوم کرد.
در این دو نامه آمده است که چنین جنایتی را باهیچ بهانه و دلیلی نمی توان توجیه کرد و هدف از این بمباران اعمال فشار بر مردمی است که با ورود نیروهای دمکراتیک به مناطق زندگی خود مخالفت کردند.
این ائتلاف فقط توانسته است ملت بیگناه سوریه را قتل عام کند و زیرساخت های کشور در طول ساحل فرات از جمله پل ها، مدارس، تاسیسات پمپاژ آب، ایستگاه های تولید و انتقال برق را نابود کند.شهر رقه نشانه آشکار وحشیانه آمریکا و کشورهای غربی هم پیمان آن است.
سوریه بار دیگر از برخی کشورهای عضو این ائتلاف که هنوز مقدار کمی انسانیت دارند می خواهد فوری از این ائتلاف خارج شوند و به واشنگتن، پاریس و لندن اجازه ندهند جامعه جهانی را درباره اهداف واقعی خود و تسلط بر کشورهای منطقه فریب دهند.
وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل خواست از امنیت و صلح بین المللی دفاع کند و با شفافیت و بی طرفی به وظایف خود عمل کند و در دام سیاست های امریکایی، اسراییلی و غربی که اعتبار خود را از دست داده اند و در محافل افکار عمومی جهان مورد تمسخر قرار گرفته اند سقوط نکند.
جنگنده های ائتلاف، بامداد امروز مناطق 'الباغوز فوقانی' و 'السوسة' واقع در حومه البوکمال در استان دیرالزور را بمباران کردند که بر اثر آن 30 غیر نظامی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند که در بین آنان زن و کودک بودند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: