کد خبر: ۷۷۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
تعداد بازدید: ۵۲۴
عبدالله ناصری در واکنش به مداحی نمازعیدفطر گفت: دیده نقد و کنایه مداحان به رییس‌جمهور جدید نیست.
عبدالله ناصری: مداحان سیاسی‌تر شده‌اند/  جامعه باور نمی‌کند که این مداحان به صورت خودجوش به سیاست می‌پردازندبه گزارش خبرداغ به نقل از اعتماد آنلاین: عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب از روند رو به رشد سیاسی شدن مداحان بعد از دوم خرداد و به‌ویژه از سال 84 گفت و سیاسی و جناحی کردن تریبون نماز عید فطر را پالس عدم وحدت و انسجام به جامعه دانست.

وی گفت: «پدیده نقد و کنایه مداحان به رییس‌جمهور جدید نیست. سال گذشته در حسینیه امام خمینی مشابه چنین اتفاقی در مورد برجام رخ داد. مداحان اشعاری در نقد دولت و جریان اصلاح‌طلبی می‌خواندند. قبلا هم منتقدان گفته‌اند که این نوع رفتارها پالسی از عدم انسجام و بیانگر به هم ریختگی سیاست داخلی است و نشان از دو‌قطبی شدن جامعه دارد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد وظایف و حساسیت شغلی مداحان گفت: «مداحان در طول تاریخ فرهنگی و اجتماعی کشور وظیفه خاصی داشته‌اند. بنابراین نباید وارد عرصه سیاست شوند. وظیفه مداحان این است که منطبق بر واقعیت‌های تاریخی- مذهبی مستند و دقیق اشعاری بخوانند. از زمان جنبش دوم خرداد و سال 84 به بعد با سیاسی شدن مداحان و وعاظ مواجه هستیم. بزرگ‌ترین نتیجه این بوده که جامعه نگاه سنتی و دلپسند که به مداح و واعظ و خطیب داشته، از دست داده است.»

او ادامه داد: «تلقی جامعه مدنی و نخبگان این است که به کار گرفتن مداحان برای بیان دیدگاه‌های سیاسی خواست بخشی از حاکمیت است. این امر سازماندهی شده است و خودجوش نیست. بنابراین مداحان هم سیاسی شده‌اند و خیلی به عنوان گروه مرجع بسیار موثر معنوی و روحی در جامعه مطرح نیستند. جامعه باور نمی‌کند که این مداحان به صورت خودجوش به سیاست می‌پردازند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: