کد خبر: ۷۷۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۷۰۴
رئیس کمیسیون اروپا به تازگی از آغاز فرایند اجرای مقررات مسدود کننده خبر داده است که هدف آن محافظت از شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند در برابر تحریم‌های آمریکا است. این اقدامات مانع از همکاری شرکت‌های اروپایی با تحریم‌های واشنگتن علیه تهران می‌شود.
رئیس کمیسیون اروپا: باید از اصل توافق هسته‌ای محافظت شود

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید اقداماتی برای محافظت از اصل توافق هسته‌ای با ایران اتخاذ کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا ، ژان کلود یانکر رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه ( امروز) در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی با انتقاد از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای تصریح کرد: اقدام آمریکا برای نابود کردن توافق با ایران به نفع صلح جهانی نیست، ما به عنوان معماران همکار در توافق هخسته‌ای باید از اصل آن دفاع کنیم.

یانکر در ادامه گفت که توافق هسته‌ای با ایران که موجب محدودیت برنامه هسته‌ای تهران در ازاء رفع تحریم‌های این کشور شد، نباید فدای مصلحت سیاست داخلی آمریکا شود.

وی همچنین هشدار داد: خاورمیانه در معرض یک مناقشه بزرگ قرار دارد و ما نیز نزدیک هستیم.

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید تدابیری برای محافظت از اصل توافق هسته‌ای با ایران بیندیشد.

وی به تازگی نیز از آغاز فرایند اجرای مقررات مسدود کننده خبر داده است که هدف آن محافظت از شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند در برابر تحریم‌های آمریکا است. این اقدامات مانع از همکاری شرکت‌های اروپایی با تحریم‌های واشنگتن علیه تهران می‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز هشتم ماه مه از توافق هسته‌ای خارج شد و گفت که تحریم‌هاعلیه ایران را باز می‌گرداند. در هفته‌های اخیر اروپایی ها ضمن تاکید بر ادامه پایبندی‌شان به این توافق تلاش کرده‌اند راهایی برای حفظ آن پس از خروج آمریکا بیابند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: