کد خبر: ۷۷۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۷۵۳
اهدای پیراهن شماره 12 فوتسال بانوان به رئیس رسانه ملی اعتراض هایی را به دنبال داشت.
اعتراض به خاطر اهدای پیراهن فوتسال بانوان به رئیس رسانه ملی/ تقدیر بابت کج‌سلیقگی؟!به گزارش خبرداغ ، اعضای تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان همراه با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز به دیدار علی‌عسگری رئیس صدا و سیما و جمعی از معاونین این سازمان  رفتند.

 

طبق اعلام فدراسیون فوتبال، در این دیدار صمیمانه پیراهن شماره 12 تیم ملی فوتسال بانوان به رئیس صدا و سیما اهدا شد.

 

البته این پیراهن مربوط به تیم ملی فوتبال بود و انتقادهایی نیز به این اقدام صورت گرفته که چرا شماره 12 انتخاب شده چراکه در فوتسال 5 بازیکن حضور دارند و طبعا باید شماره 6 به علی عسگری اهدا می شده است.

 

مهمترین انتقاد اما به انجام چنین حرکتی وارد شده چراکه تلویزیون در طول مسابقات حمایت خوبی از تیم فوتسال بانوان نداشت و مشخص نیست بر چه اساس چنین تصمیمی گرفته شده است.

 

گفته می شود برخی اعضای تیم فوتسال بانوان نیز از این اقدام گلایه داشته و اعلام کرده اند که در عملی انجام شده قرار گرفته اند!

 

رسانه ملی در زمان برگزاری دیدار فینال رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا بین ایران و ژاپن مشغول پخش زنده مسابقه هاکی روی یخ تیم ملی سوئد بود و کسی هنرنمایی دختران ایرانی با پوشش کامل اسلامی را ندید.

 

حتی لحظه بالا بردن جام قهرمانی توسط ملی پوشان افتخارآفرین ایران نیز به طور زنده پخش نشد تا انتقادهای زیادی به کج سلیقگی مدیران سیما صورت بگیرد.

 

فاطمه حسینی عضو فراکسیون زنان مجلس نیز به این مسئله واکنش نشان داد و با بیان اینکه خودداری رسانه ملی از پخش مسابقه تیم فوتسال بانوان نمود بارز تبعیض جنسیتی است، گفت: صدا و سیما با خودداری از پخش این مسابقات شائبه تلاش برای کمرنگ جلوه دادن توفیقات زنان را تقویت کرد.

 

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بعد از قهرمانی دختران ایران در آسیا گفت: این دختران با وجود تمام بی مهری‌ها و محدودیت‌ها توانستند قله فوتسال آسیا را فتح کنند و این در حالیست که حتی در یک برنامه تلویزیونی صداوسیما به تلاش این دختران ورزشکار نپرداخت. وزارت ورزش و جوانان پیش از پیگیری‌های ما با صدا و سیما برای پخش مسابقه فینال  وارد مذاکره کرده بود که با نظر منفی مسئولان صدا و سیما مواجه شد. حتی مسابقات فوتسال بانوان ایرانی در تهران نیز بدون هیچ گونه تبلیغی برگزار شد و کوچکترین برنامه‌‎ای در صدا و سیما و بیلبوردی در سطح شهر از این مسابقه تبلیغ نکرد.

 

وی تاکید کرد:  مسئولان صدا و سیما علت پخش نشدن مسابقه را نوع پوشش تیم ژاپنی اعلام کردند اما به راحتی فیلم‌های سینمایی را پخش می‌کنند و بهتر است که در این زمینه سلیقه‌ای عمل نشود.

 

حال با وجود این بی مهری ها مشخص نیست تقدیر از رئیس رسانه ملی از سوی تیم فوتسال بانوان(البته با نظر فدراسیون فوتبال) با چه توجیهی انجام شده است.

 

نامه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: