کد خبر: ۷۶۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۸۹۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استاد علامه شهید مطهری هم در شخصیت و هم در اندیشه جامعیت کم نظیری داشت.
شهید مطهری توانست میراث دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه را با هم جمع کند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سیدعباس صالحی چهارشنبه در آیین بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت علامه مطهری در فریمان افزود: ایشان از نظر شخصیتی فردی باهوش و در عین حال با پشتکار بود.

وی با اشاره به پر کار بودن شهید مطهری ادامه داد: از دیگر ویژگی های شهید مطهری ترکیب کثرت و دقت در آثار گفتاری و نوشتاری ایشان بود که معمولا در افراد کمتر حاصل می شود، یعنی برخی پر می گویند و زیاد می نویسند اما دقیق نیستند و آن هایی که دقیق می نویسند، آثار کمی دارند اما شهید مطهری اینگونه نبود.

صالحی افزود: ترکیب علم و ایمان ویژگی دیگر شخصیتی شهید مطهری است، به این معنا که ذهن و روح ایشان به طور متوازن فعال شده بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ترکیب حوزه و دانشگاه نیز بعد دیگر شخصیتی وجودی ایشان بود، به نحوی که این استاد شهید توانسته بود میراث دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه را با هم جمع کند و یکی را به پای دیگری ذبح ننماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به رشد مطلوب شهرستان فریمان در ۲ حوزه کشاورزی و صنعت افزود: فریمان شهری میراثی و تاریخی است و این سرمایه نهفته تاریخی را می توان بازپروراند.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری و جاذبه های طبیعی شهرستان فریمان گام های اولیه برداشته شده است اما این جاذبه های گردشگری و طبیعی و مجاورت با مشهد  فرصتی است که مغفول واقع شده است.

صالحی فرهنگ، ایمان و دیانت را ویژگی مهم مردمان فریمان دانست و افزود: دیانت در این خطه موج می زند و وقتی رضاخان فضای محدودیتی را برای روحانیت ایجاد کرد منطقه فریمان به پناهگاهی برای روحانیت تبدیل شد و شیخ مجتبی قزوینی به روستای قلندر آمد و شیخ هاشم قزوینی هم در منطقه فریمان ساکن شد.

وی تاکید کرد: این افراد مجتهدانی برجسته بودند که رشته های دیانت را در بین مردم این منطقه محکم کردند و عشق به اهل بیت در وجب به وجب این خاک ریشه دوانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: