کد خبر: ۷۶۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
تعداد بازدید: ۳۶۹
براساس آخرین گزارش بانک مرکزی، قیمت هر مترمربع مسکن تهران در فروردین ٩٧ نسبت به فروردین ٩٦ نزدیک به ٣٠‌درصد رشد داشته است.
افزایش قابل توجه بهای مسکن در تهران/ قیمت هر مترمربع مسکن ٣٠‌درصد رشد داشته است
به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه شهروند: بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، قیمت هر مترمربع مسکن تهران در فروردین ٩٧ نسبت به فروردین ٩٦ نزدیک به ٣٠‌درصد رشد داشته است.


غرب تهران رکورد افزایش قیمت‌ها را به نام خود ثبت کرد. توزیع تعداد معاملات انجام‌شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران در فروردین‌ماه ‌سال ١٣٩٧ حاکی از آن است که میان مناطق ٢٢گانه شهر تهران، منطقه ٥ با سهم ١٣,٥درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. زعفرانلو یکی از مشاوران املاک در منطقه غرب تهران به «شهروند» می‌گوید: «خانه‌ای در منطقه جنت‌آباد که آبان پارسال متری ٦‌میلیون تومان به فروش می‌رفت، این روزها قیمتش به ٩‌میلیون تومان رسیده است. هر واحد ملک نوساز در پونک حد فاصل شهرک غرب و اتوبان یادگار امام این روزها متری ١١‌میلیون تومان معامله می‌شود، درحالی ‌که همین ملک را بهمن پارسال با حدود ٧.٥‌میلیون تومان هم می‌توانستید خریداری کنید.»
آن‌گونه که این فعال بازار می‌گوید: میزان تقاضا در واحدها با متراژ پایین بسیار بیشتر از متراژهای بزرگ است و همین مسأله موجب شده که قیمت خانه‌های زیر ١٠٠متر بیش از دیگر خانه‌ها افزایش یابد.

شرق تهران هم اوضاع به همین قرار است. پارسال درحالی با داشتن ٣٠٠‌میلیون تومان می‌توانستید یک خانه ٦٠متری در منطقه پیروزی خریداری کنید که این روزها با ٤٠٠‌میلیون تومان هم قادر به خرید چنین خانه‌ای نیستید و باید موجودی خود را به حدود ٤٥٠‌میلیون تومان برسانید.

بازار معاملات مسکن در نخستین‌ ماه امسال متفاوت از چند‌ سال اخیر بود. حدود ٥‌هزار معامله واحد مسکونی با متوسط قیمت ٥٥,٣‌میلیون ریال به ثبت رسیده است. حجم فروش واحدهای مسکونی درحالی نسبت به ماه قبل و ماه مشابه‌ سال قبل به‌ ترتیب ٥٩ و ٦.٣‌درصد کاهش نشان می‌دهد که نرخ رشد متوسط قیمت افزایش حدود ٢٩.٥‌درصدی را نشان می‌دهد.

در ايران به دليل توسعه‌نيافتگي بازارهاي مالي و سرمايه، بازار مسكن نقش مهمي در جذب دارايي‌هاي افراد برعهده داشته است. براساس برخي مطالعات، املاك مسكوني و تجاري طي ساليان گذشته، بيش از ٨٠‌درصد خالص ثروت را به خود اختصاص داده است. سهم مسكن در سبد هزينه‌اي خانوار بسيار قابل توجه است به‌طوري‌كه اين سهم براساس داده‌هاي منتشر شده از ٢٨‌درصد در ‌سال ٧١ به بيش از ٣٣‌درصد در ‌سال ٩٢ رسيده است. در همين راستا، براساس گزارش بانك مركزي، در اسفندماه ‌سال ۱۳۹۶، تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران به ١٢,٣‌هزار واحد مسكوني رسيد كه نسبت به ماه مشابه ‌سال قبل افزايش اندك 5 درصدي را نشان مي‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: