کد خبر: ۷۶۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
تعداد بازدید: ۸۷۳
سرگئی برین، یکی از موسسان گوگل، در نامه ای سرگشاده که خطاب به کارمندان شرکت های تابعه آلفابت نوشته بر اهمیت «هوش مصنوعی» در جهان امروز تاکید کرده است.
نامه سرگشاده موسس گوگل در مورد «هوش مصنوعی» منتشر شد / سرگئی برین دوران حاضر را «رنسانس تکنولوژی» نامید

سرگئی برین، یکی از موسسان گوگل، در نامه ای سرگشاده که خطاب به کارمندان شرکت های تابعه آلفابت نوشته بر اهمیت «هوش مصنوعی» در جهان امروز تاکید کرده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از سی ان بی سی، این روزها اغلب شرکت های معتبر جهان برای دستیابی به تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی تلاش می کنند. اما در این مسیر برخی از این تکنولوژی ها می هراسند و برخی دیگر این تکنولوژی ها را تحسین می کنند و به نظر می رسد سرگئی برین جزو دسته تحسین کنندگان است.

سرگئی برین که عادت دارد در طول هر سال کاری با نامه هایی به هلدینگ آلفابت، با کارمندان و مدیران به عنوان موسس شرکت گوگل صحبت کند، در جدیدترین نامه خود بر اهمیت هوش مصنوعی تاکید کرده است. 

او در بخش هایی از نامه خود تلاش کرده تا منافع و خطرات این "رنسانس تکنولوژی" را برجسته تر کند. 

در حالی که مدیر اجرایی گوگل، ساندار پیچای و دیگر مدیران گوگل همواره بر اهمیت هوش مصنوعی تاکید کرده اند، به نظر می رسد  نامه برین قصد دارد بار دیگر نشان دهد که هوش مصنوعی جزو اصول بنیادین شرکت آلفابت و زیرمجموعه های آن است.

برین هوشمندانه هر 2 بخش منافع و خطرات هوش مصنوعی را تحت بررسی قرار داده و می گوید؛ گوگل خطرات هوش مصنوعی را نیز به خوبی درک کرده و جدی گرفته است. 
برین تاکید کرده که به همه موارد مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی فکر کرده و درک می کند که رشد استفاده از تکنولوژی های هوشمند همیشه با درجاتی از نگرانی همراه است.

جالب است که بر خلاف انتظار بسیاری از کاربران، برین به بحثی که اخیرا در مورد ارتباط گوگل و پنتاگون مطرح می شود، اشاره ای نمی کند. 

برین در بخشی از نامه خود  می گوید که آلفابت بر حرکت رو به جلو با "احساس مسئولیت عمیق، مراقبت و فروتنی" تمرکز دارد.

او می نویسد: "من انتظار دارم که تکنولوژی یادگیری ماشینی به سرعت در حال تکامل باشد و آلفابت نیز همچنان یک رهبر  پیشرفت تکنولوژیکی و اخلاقی در این زمینه باشد."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: