کد خبر: ۷۶۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۴۹۱
رویترز بررسی کرد؛
به دنبال تنش‌های ژئوپولتیک، از جمله چشم‌انداز تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، قیمت نفت روز گذشته که از افزایش بیش از سه سال گذشته خود پایین آمده بود، دوباره سیر صعودی گرفت.
تاثیر تنش‌های ژئوپولتیک بر قیمت نفت

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، قیمت نفت روز گذشته -چهارشنبه- به‌رغم داده‌هایی که نشان از ذخایر سوخت ایالات متحده می‌داد، افزایش یافت. این در حالی است که به‌خاطر تنش‌های ژئوپولتیک، از جمله چشم‌انداز تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، قیمت نفت روز گذشته که از افزایش بیش از سه سال گذشته خود پایین آمده بود، دوباره سیر صعودی گرفت. 

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، طی سفرش به واشنگتن بسیاری از سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده را به چالش کشید و گفت که درست است توافق هسته‌ای با ایران بی‌نقص نیست، اما باید تا زمانی که توافق جایگزینی شکل گیرد، آن را حفظ کرد. این در حالی است که ترامپ به‌تندی از برجام انتقاد کرده است. رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۲ ماه می باید درباره اعمال دوباره تحریم‌ها علیه تهران تصمیم بگیرد؛ امری که می‌تواند نخستین قدم در برهم‌زدن این توافق باشد. 

بازار به نگرانی‌ها درباره تولید نفت ونزوئلا نیز واکنش نشان داد. شرکت نفتی «چورون» هیئت اجرایی خود را پس از آن‌که دو نفر از کارگرانش به‌خاطر مشاجره بر سر قرارداد با شرکت نفت دولتی پی‌دی‌وی‌اس‌ای به زندان افتادند، از ونزوئلا خارج کرد. این خبر را چهار منبع که با این مقوله آشنایی داشتند اعلام کردند. 

به نقل از رویترز، «جین مک‌گیلیان»، معاون مرکز تحقیقاتی تردیشن انرژی گفت: «خطر ژئوپولیتیک در بازار اهمیت بسیاری دارد. حتی با توجه به ارقام وزارت انرژی ایالات متحده نیز نتوانسته اطمینان و تعادل را به عرضه جهانی بازگرداند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: