کد خبر: ۷۶۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
تعداد بازدید: ۴۲۹
سازمان نظارت بر اینترنت و رگولاتوری روسیه اعلام کرد که از غول‌های تکنولوژی اپل و گوگل درخواست حذف اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام از فروشگاه‌های اپ استور و پلی‌استور را داده است.
درخواست روسیه برای حذف تلگرام از اپ‌استور و پلی‌استوربه گزارش خبرداغ به نقل از وب سایت CNBC، این روزها که جنجال‌های بسیاری بر سر مسائل امنیتی و افشای اطلاعات بر سر غول‌های تکنولوژی همچون فیس بوک به وجود آمده و انگشت‌های اتهام برخی کشورها نیز به سمت و سوی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به نشانه رفته است، بحث فیلترینگ پیام‌رسان محبوب و پرطرفدار تلگرام در روسیه نیز داغ شده است.

ماه‌هاست که روسیه از تلگرام درخواست می‌کرد سرورهایش را به این کشور منتقل کرده و اطلاعات مورد نیاز نهادهای امنیتی روسیه را در اختیار آن‌ها قرار بدهد. پس از آنکه پاول دوروف - موسس و مدیرعامل تلگرام - بارها به درخواست آن‌ها پاسخ منفی داد، دادگاه‌های عالی و سازمان نظارت بر اینترنت و رگولاتوری در روسیه علاوه بر جریمه کردن تلگرام، آن را به مسدودسازی و فیلترینگ تهدید کردند.

پاول دوروف که خود اهل روسیه است اما به دلایلی این کشور را ترک کرده است، حالا خود تحت تحریم و فیلترینگ وطن خود قرار گرفته است، در پاسخی خطاب به دولت روسیه گفت حریم شخصی کاربران تلگرام فروشی نیست و به هیچ عنوان تسلیم خواسته‌های آنان نمی شود.

گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع ناشناس، روسیه با اینکه بسیاری از IPهای این کشور را به منظور عدم دسترسی و فیلترینگ تلگرام مسدود کرده، اما با این حال هنوز نتوانسته دسترسی همه مردم و کاربران این کشور را قطع کند.

حالا به نظر می‌رسد سازمان نظارت بر روسیه و رگولاتوری روسیه دست به دامان غول‌های تکنولوژی همچون گوگل و اپل شده است تا با حذف اپلیکیشن تلگرام از پلت‌فرم فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی خود یعنی اپ استور و پلی استور، موجب مسدودسازی و عدم دسترسی کاربران به تلگرام شوند.

پاول دوروف نیز با انتشار پیامی در کانال رسمی خود در تلگرام از اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت بابت عدم دخالت و ورود به مسائل سیاسی و روسیه تشکر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: