کد خبر: ۷۶۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۳۸۷
استقلال مربی تخصصی بدنسازی ندارد و در عین حال وینفرید شفر از وضعیت بدنی بازیکنان ناراضی است و پا را تا آنجا فراتر گذاشته که از نحوه تمرین‌های بدنی زمان مربیگری منصوریان ایراد می‌گیرد.
رفیق‌بازی به سبک شفربه گزارش خبرداغ،استقلال مربی تخصصی بدنسازی ندارد و در عین حال وینفرید شفر از وضعیت بدنی بازیکنان ناراضی است و پا را تا آنجا فراتر گذاشته که از نحوه تمرین‌های بدنی زمان مربیگری منصوریان ایراد می‌گیرد.

 

شفر به واقع اگر اعتقاد دارد که تیمش با چنین نقصی مواجه است چرا خودش اقدامی در راستای استخدام مربی بدنساز نکرده است؟ مضاف بر آن او ماه‌هاست روی نیمکت استقلال می‌نشیند و چنین بهانه‌ای قابل قبول نیست. از مرد پخته و با تجربه‌ای همچون شفر که منشا خدمات قابل توجهی در استقلال بوده انتظار است تصمیم‌های مناسب‌تری برای استقلال بگیرد و در بیان صحبت‌هایش حرفه‌ای‌تر عمل کند.


سرمربی استقلال بعد از تساوی خانگی مقابل العین از تمرین‌های بدنسازی ابتدای فصل استقلال انتقاد کرد؛ از دورانی که منصوریان سکان هدایت این تیم را بر عهده داشت و میک مک درموت نیز مربی بدنساز استقلال بود. شفر در حالی شیوه تمرینی آن زمان را زیر سوال برده است که خود با وجود زمان نسبتا طولانی که در اختیار داشته هیچ‌گاه اقدام به استخدام مربی بدنساز تخصصی نکرده است. شفر در این ایام که مسوولیت مربیگری استقلال را به عهده گرفته با مربیانی همکاری کرده که هیچ یک تخصصی در آموزش تمرین‌های بدنسازی ندارند. در واقع نه ساناک مربی بدنساز است، نه کولی و نه بیژن طاهری. البته شفر علاقه چندانی به همکاری با بیژن طاهری هم نداشت اما اجبارهای سران باشگاه استقلال سرانجام باعث شد تا او برای همکاری با یک مربی ایرانی از خود نرمش نشان دهد و گرنه مرد آلمانی قصد داشت سومین مربی کادر خود را هم از همین دست مربیان برگزیند.


مربیانی که هیچ پیشینه قوی و محکمی در فوتبال ندارند اما به سبب رفاقت‌هایی که با شفر داشته‌اند شانس مربیگری در استقلال را به دست آورده‌اند. درباره مربیان خارجی که با شفر همکاری می‌کنند هیچ پیشینه روشنی در دست نیست و حتی گفته می‌شود که ساناک قرار بود ابتدا با تیم‌های پایه استقلال همکاری کند و مسوول آکادمی استقلال شود اما به دلیل حضور صادق ورمزیار در آن پست شفر در نهایت تصمیم گرفت ساناک را به ‌عنوان یکی از ارکان اصلی کادرفنی در کنار خود قرار دهد. این مربی چک گرچه توانسته به لحاظ کلامی ارتباط نسبتا خوبی با بازیکنان برقرار کند اما در اجرای تمرین‌های بدنی هرگز موفق نبوده که حتی اعتراض‌های بازیکنان استقلال را هم به دنبال داشته است. بازیکنانی که در گفت وگو‌های دوستانه بارها به فقدان مربی بدنساز در استقلال اشاره و تاکید کرده‌اند که هیچ یک از مربیان کنار شفر بخصوص ساناک و کولی که شاید به اشتباه تصور می‌شود در اجرای تمرین‌های بدنی تبحر دارند توانایی اجرای چنین تمرین‌هایی را ندارند.


  مصاحبه اخیر سرمربی استقلال در ایراداتی که به سبک تمرین‌های بدنی استقلال داشته بهانه‌ای است تا حالا از خودش بپرسیم چرا و به چه دلیل در این ایام اقدامی در راستای استخدام و همکاری با یک مربی داخلی یا خارجی بدنساز نکرد؟ اگر او به واقع اعتقاد داشت که کار بدنسازی در استقلال به طرز درستی انجام نشده باید برای بهبود بدنی بازیکنان اقدامی می‌کرد و مربی باتجربه‌ای در این حوزه را بر‌می‌گزید اما شفر در همه این ماه‌ها دست روی دست گذاشته و امروز به نقطه‌ای رسیده که سرمربی‌اش به جای وارد دانستن ایران به کار خودش از مربیانی که ماه‌هاست دیگر مسوولیتی در استقلال ندارند انتقاد می‌کند.
شفر در استقلال منشا خدمات بسیاری بوده و اگر امروز نقدی در این راستا را بر او وارد می‌دانیم به این دلیل است که حرکت استقلال به سمت قله سریع‌تر شود و او با این تیم که نقش بسیاری در تحولاتش داشته به جایگاه رفیع‌تری دست یابد.


شفر باید بپذیرد که در انتخاب دستیارانش مناسبات شخصی را به توانمندی‌های تخصصی ارجح دانسته و عمیقا به سبک و سیاق برخی از مربیان وطنی گام برداشته است. از او که متولد فوتبال منظم و با برنامه آلمانی است اما انتظار می‌رود که تصمیم‌های نادرستش را اصلاح کند و و در دایره مردان حوزه فنی استقلال فردی را بگمارد که در آموزش تمرین‌های بدنی متخصص باشد. شفر اگر به حرف‌های درگوشی بازیکنان در اردوها و سفرها سرک بکشد قطعا به نکته‌های تازه‌ای خواهد رسید. بازیکنان از تمرین‌های بدنی که ساناک، کولی و گاها طاهری برای‌شان در نظر می‌گیرد هیچ احساس رضایتمندی ندارند و حتی این موضوع را به مربیان سابق خود هم گفته است.

آخرین خبر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: