کد خبر: ۷۶۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
تعداد بازدید: ۸۸۴
نمايندگان مجلس نيز طرح استيضاح علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي را کليد زده‌‌اند که دو محور آن «عدم توانايي در اداره امور بنگاه‌هاي شستا» و همچنين «بالارفتن بدهي بيش از حد در سازمان‌هاي وابسته از قبيل تأمين اجتماعي و بازنشستگي به سيستم بانکي» است.
نمایندگان مجلس خواستار خروج ربیعی از وزارت کار هستندنگاهي به مديران شستا در دهه اخير نشان مي‌دهد تنها دو سال از ١٠ سال گذشته فردي غير پزشک بر صندلي رياست تأمين اجتماعي تکيه زده است که آن استثناي دوساله هم کسي جز سعيد مرتضوي نبوده که سابقه و تخصصي در اقتصاد و مديريت يک صندوق بيمه‌اي نداشته است.

به گزارش خبرداغ به نقل از شرق؛ درحالي‌که زمزمه‌هايي مبني بر تغيير قريب‌ الوقوع مدير سازمان تأمين اجتماعي شنيده مي‌شود و از گزينه‌هايي مانند احمد ميدري يا مهدي کرباسيان براي اين سمت نام برده مي‌شود، بيش از ١٦٠ نماينده مجلس با امضاي طوماري حمايت خود را از نوربخش اعلام و از او تقدير و تشکر کرده‌اند.

هم‌زمان با اين فعل و انفعالات، نمايندگان مجلس نيز طرح استيضاح علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي را کليد زده‌‌اند که دو محور آن «عدم توانايي در اداره امور بنگاه‌هاي شستا» و همچنين «بالارفتن بدهي بيش از حد در سازمان‌هاي وابسته از قبيل تأمين اجتماعي و بازنشستگي به سيستم بانکي» است.

تلاش براي استيضاح ربيعي در شرايطي صورت مي‌گيرد که کمتر از يک ماه پيش، رحيم زارع، سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس، از تقاضاي برخي نمايندگان براي تحقيق‌وتفحص از عملکرد شستا خبر داده بود. به‌اين‌ترتيب به نظر مي‌رسد کلاف تأمين اجتماعي بيش از هميشه درهم پيچيده است و تا زماني که توافقي بين شرکاي اجتماعي تأمين اجتماعي؛ يعني کارگران، کارفرمايان و دولت صورت نگيرد و قدرت مديريتي و نظارتي اين شرکا در تأمين اجتماعي به توازن نرسد، امکان دفاع از منافع کارگران تحت پوشش اين صندوق وجود نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: